Za kupce, ki želijo prvič okusiti elektrifikacijo, lahko 3008 izberejo s tehnologijo hybrid 48V z bencinskim motorjem PureTech zadnje generacije v kombinaciji z elektrificiranim šeststopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko, v katerega je vgrajen električni motor. Pri Peugeotu pravijo, da je ta tehnologija tudi nadomestilo za dizelski motor. Foto: Peugeot
Za kupce, ki želijo prvič okusiti elektrifikacijo, lahko 3008 izberejo s tehnologijo hybrid 48V z bencinskim motorjem PureTech zadnje generacije v kombinaciji z elektrificiranim šeststopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko, v katerega je vgrajen električni motor. Pri Peugeotu pravijo, da je ta tehnologija tudi nadomestilo za dizelski motor. Foto: Peugeot

Peugeot v modelu 3008 ne ponuja več dizelskega agregata. Trdijo pa tudi, da mora biti pot do 100-odstotno električnih vozil postopna, in ne vsiljena. Menijo, da je prava pot hibridna tehnologija, ki omogoča tudi občutek vožnje na elektriko, predvsem pri majhnih hitrostih, v zastojih, v mestni vožnji, pa tudi na podeželju. Majhna baterija in hibridni pogonski sklop naj bi pomagala pri manjših izpustih in porabi goriva tudi na avtocesti. Alternativa za dizelski motor pri peugeotu 3008 je danes mehki hibrid.

Peugeotov nacionalni tehnični svetovalec je razložil, da so uporabili majhen, klasični 1,2-litrski trivaljni bencinski motor na notranje zgorevanje PureTech 136 KM (100 kW). Energija je shranjena v kompaktni 48-voltni litij-ionski bateriji, ki je nameščena pod levi sprednji sedež, zato ne zmanjšuje prostora v kabini ali prtljažniku. Bruto kapaciteta je le 0,9 kWh, zato se hitro prazni in tudi hitro polni. Energija, shranjena v bateriji, omogoča, da se vozilo pri majhnih hitrostih, na primer manevriranju na parkirišču ali premikanju v zastojih, premika izključno na elektriko.

Pri Peugeotu trdijo, da s pomočjo baterije, ki se polni med vožnjo, tehnologija nudi dodaten navor pri nizkih vrtljajih in nižjo porabo goriva. Pri mestni vožnji lahko blagi hibrid po zagotovilu tovarne deluje 50 odstotkov časa v 100-odstotnem električnem načinu brez izpustov. Foto: Peugeot
Pri Peugeotu trdijo, da s pomočjo baterije, ki se polni med vožnjo, tehnologija nudi dodaten navor pri nizkih vrtljajih in nižjo porabo goriva. Pri mestni vožnji lahko blagi hibrid po zagotovilu tovarne deluje 50 odstotkov časa v 100-odstotnem električnem načinu brez izpustov. Foto: Peugeot

Hibrid za umirjeno vožnjo

Drugačen je tudi menjalnik. Gre za menjalnik, ki je v osnovi robotiziran ročni menjalnik in vsebuje tudi elektromotor, ki zmore moč 21 kilovatov in 55 Nm navora. Pri Peugeotu trdijo, da lahko hibrid v optimalnih razmerah deluje do 50 odstotkov časa izključno na električni pogon. Zato so pripravili hibridni izziv, v katerem so štiri slovenske novinarske ekipe tekmovale, katera bo prevozila več poti na elektriko – na 50-kilometrski trasi, ki je večino časa vodila po mestu in podeželju, majhen del pa po ljubljanski obvoznici.

Tekmovalo se je iz Ljubljane na Gorenjsko, kamor se veliko ljudi v jutranjih in popoldanskih prometnih konicah vozi na delo in nato domov. Ker je šlo za izziv in tekmovanje, je bila tudi vožnja nekoliko počasnejša, kot bi bila v resnici, a še vedno v okviru cestnoprometnih predpisov. Rezultati so bili temu primerni in izenačeni. Prav vsi so dosegli vsaj 50 odstotkov poti v električnem načinu, potovalni računalnik zmagovalnega 3008 pa je na cilju pokazal, da je bilo od skupno 50 kilometrov poti 58 odstotkov električnih.

V Avtomobilnosti smo v mehanični delavnici skupaj s prvim človekom Peugeoteve tehnike v Sloveniji Stojanom Renčeljem že razstavili Peugeotov blagi hibrid. Vabljeni k ogledu videoreportaže.