Seat je na domačem terenu, v Barceloni, razkril novega leona. Najbolj pomemben model znamke, ki sodi v t. i. golfov razred vozil, s katerim si deli arhitekturo (MQB Evo), tehnologijo in motorizacijo. Tudi leon se podaja v svet elektrifikacije, v prodajne salone pa bo zapeljal že v prvi polovici leta.
Pametna in zabavna osvetlitev
Leon je oblikovno povsem nov avtomobil, ki stavi na dinamične poteze. »Obraz« s parom vitkejših, bolj nagnjenih žarometov, daljšim pokrovom motorja, nazaj pomaknjenima A stebričkoma ter bolj navpično rešetko hladilnika, ki je nameščena nižje na sprednjem odbijaču avtomobila, je povzet po velikem SUV-u tarracu. Leon je dobil tudi povsem nove inovativno razsvetljavo s polnimi in dinamičnimi LED žarometi ter funkcijo "dobrodošlice," kar pomeni, da bodo projektorji v vzvratnih ogledalih na tla projicirali belo svetlobo oziroma napis »Hola«, ki pomeni pozdravljeni.
Na premieri v katalonski prestolnici, kjer so ga oblikovali, razvili in izdelali, nam je še posebej v oči padel izraziteje izoblikovan zadek, katerega posebnost je svetlobni pas, ki se razteza prek celotne širine. Tako luči kot tudi zadnji usmernik zraka so tisti, ki poudarjajo športno zasnovo vozila. Seatovi oblikovalci so nam dejali, da ima leon jasno oblikovno identiteto, zato ga na cesti ne bo mogoče zamenjati z nobenim drugim vozilom v razredu. Nove oblikovne poteze bomo očitno videli pri vseh novih »špancih«.
Četrta generacija leona je namreč ključni del velike ofenzive vozil, novih ali prenovljenih, z značko Seat, ki bo najbolj obsežna v zgodovini podjetja. To je tudi ključni avtomobil z vidika elektrifikacije. Hibridna različica priključnega hibrida je potrjena in prihaja na trg še letos, v naslednjih treh letih pa bo sledilo še šest elektrificiranih modelov.
Večji in prostornejši
Leon, tako kombilimuzinska kot ST karavanska različica sta po novem večji. Prva za 8,6 centimetra v dolžino, za pet centimetrov je daljša tudi medosna razdalja, zunanje mere karavana pa so večje za 9,3 centimetra, medosna razdalja pa prav tako za pet centimetrov. To smo najbolj spoznali pri sedenju na zadnji klopi, ki je bolj razkošna s prostorom za kolena. Prostornina prtljažnika kombilimuzine ostaja enaka kot pri predhodniku (380 litrov), v zadek karavana pa po novem pospravite za 30 litrov več predmetov (skupaj 617 litrov).
Najbolj napreden seat
V bolj praktični kabini prevladuje minimalizem. Kabina je zasnovana z mislijo na voznika in potnike, zelo ergonomsko in uporabno. Naprej smo opazili tanko, a široko armaturno ploščo z gladko površino. Za "vau" učinek poskrbijo okrasne letvice, ki obdajajo armaturno ploščo in se nadaljujejo vse do vrat. Osrednje mesto na armaturni plošči so inženirji dodelili 10-palčnemu informacijskemu zaslon, ki v primerjavi s sistemom v predhodniku zmanjšuje število fizičnih gumbov in prepoznava tudi kretnje, glasovne ukaze ter podpira 3D zemljevide.
Pri Seatu so vmesnik prvič zasnovali v domačem digitalnem laboratoriju. Španci so tako inovativnim žarometom, veliko pozornosti namenili tudi osvetlitvi kabine. Tako so poudarili osvetlitev armaturne plošče in pojasnili, da ne gre le za okrasni element, ampak osvetlitev omogoča številne uporabne funkcije, kot je zaznavanje slepih točk ali pomoč pri izstopanju iz vozila. Barva ambientalne svetlobe se prilagaja načinu vožnje, odvisno ali vozite v režimu ekološko, normalno ali športno.
Korak naprej je bil narejen pri uporabi materialov. Pod rokami smo tipali mehkejšo in prijetnejšo plastiko, tkanino in usnje, v katere so oblečeni sedeži oziroma armaturna plošča.
Omogoča nadgradnje
Vsa vozila že v osnovi vključujejo brezstični sistem Kessy Go, USB priključke spredaj, LED žaromete, 8-palčni informacijsko-zabavni sistem ter tehnologijo za povezljivost. Leon ponuja tudi možnost digitalnih merilnikov, v velikosti 10,25-palcev.
Novinec je prvi popolnoma povezan avtomobil znamke (spletna navigacija, funkcije in storitve), vključno s povezavo z Android Auto in sistemom Car Play. Z vgrajeno SIM kartico nikoli ne bo izgubil povezave z digitalnim svetom, sistem pa bo v prihodnjih razvojnih korakih omogočil dostop do najnovejših aplikacij infotanimenta, ki jih bo lahko voznik posodobil kadarkoli bo želel.
V pomoč vozniku
Leon je dobil najnovejšo tehnologijo sorodnikov iz koncerna Volkswagen. Pri Seatu so nam dejali, da je leon najbolj varen model, ki so ga kadarkoli izdelali. Po novem združuje vrsto naprednih sistemov za pomoč vozniku in udobje.
Tehnologija prilagajanja podvozja (DCC) neprestano pridobiva in analizira razmere na cesti, pri čemer upošteva zasuk volana, zaviranje in pospeševanje, glede na zbrane podatke pa prilagodi vzmetenje, optimizira blaženje na vsakem kolesu posebej in s tem zagotovi največje možno udobje in dinamiko vožnje.
Napredni radarski tempomat (ACC) na podlagi podatkov o poti in GPS-a, samodejno prilagaja hitrost glede na konfiguracijo poti – že vnaprej pozna, ali se približujemo ovinku, krožišču, križišču. S pomočjo kamere na vetrobranskem steklu prepoznava prometne znake in omejitve hitrosti ter samodejno prilagodi hitrost vozila, ko se omejitve spremenijo.
Izpostavit gre še sistem pol samodejne vožnje, ki bo združil sistem za samodejno slednje vozilu spredaj na varnostni razdalji in sistem aktivnega vzdrževanja vozila na sredini voznega pasu. Tehnologija bo omogočila tudi samodejno prehitevanje. Vse, kar bo moral narediti voznik, je, da bo vklopil smerni kazalec, vozilo pa bo samodejno izvedlo manever prehitevanja, če bo ocenilo, da je prehitevanje varno.
Vožnja brez rok na volanu ne bo mogoča. Volanski obroč vključuje senzorje, ki računalniku vozila sporočijo, da voznik nima nadzora nad vozilom, zato po preteku 15 sekund voznika najprej zvočno opozori, da prime volan, nato opozori še vizualno, če se ne odzove, pa lahko vozila aktivira sistem za pomoč zaustavitve vozila v sili.
Opozori na možnost trka ob izstopanju iz vozila
Še ena novost je opozorilo ob izstopu iz vozila, ko vozilo miruje. Vozilo bo z zvokom opozorilo voznika oziroma druge potnike na nevarnost, če se bo z boka približevalo drugo vozilo ali kolesar.
Bencin, dizel, plin in elektrika
Leon bo ponudil široko paleto pogonskih sklopov, ki zdaj vključujejo tudi tri elektrificirane različice. Nova generacija Seatovega kompaktnega vozila bo na voljo z bencinskimi motorji (TSI) in dizelskimi motorji (TDI) z močjo od 66 kilovatov do 140 kilovatov, na voljo bo različica na stisnjen zemeljski plin (TGI), blago-hibridne različice (eTSI) in priključni hibrid (eHybrid). Modeli, ki bodo imeli samodejni menjalnik DSG, so zasnovani s tehnologijo shift-by-wire. Pri tem se voznikova izbira vozne stopnje menjalniku prenese elektronsko in ne mehansko.
Avto v prodajne salone prihaja letos pomladi, ko bodo znane tudi cene.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje