Kitajci prihajajo! Zdaj ni več vprašanje, ali se bo to zgodilo. Zdaj niti ni več vprašanje, kdaj se bo zgodilo. To se namreč že dogaja. Zdaj se sprašujemo le še to, v kolikšni meri se bo zgodilo oziroma kako pogost prizor na evropskih cestah bodo kitajski avtomobili v primerjavi z evropskimi tradicionalnimi znamkami? Odgovor bo odvisen od vsebine, ki nam jo bodo ponudili kitajski proizvajalci. V Avtomobilnosti smo odgovore poiskali kar na Kitajskem. Kaj torej prihaja?
Gneča na salonu kot v najboljših časih Ženeve
Glede na slabo obiskanost in prisotnost proizvajalcev avtomobilskih salonov v Evropi smo menili, da so avtomobilski saloni v svoji klasični obliki preteklost. Tako klavrno lahko mogoče opišemo dogajanje na ženevskem avtosalonu, na pekinškem avtomobilskem salonu pa se je ljudi trlo. V Pekingu je bilo letos kot v Ženevi v najboljših časih.
Kitajska avtomobilska industrija je danes na vrhuncu moči in ta vročica se je na pekinškem avtosalonu zelo dobro občutila med obiskovalci ter tudi predstavniki avtomobilskih znamk, ki so nam z navdušenjem predstavili svoje izdelke.
Nove kitajske znamke nastajajo praktično na dnevni ravni in že danes jih je nekaj sto. Med vsakim pogledom na kitajske ulice sem tako ugotavljal, da je nam popolnoma neznanih modelov praktično kot zrn riža in verjetno si vseh ne bi zapomnil niti v nekaj letih življenja na Kitajskem.
Xiaomi v enem dnevu razprodal letno zalogo vozil
Ena zanimivejših znamk, ki je nedavno vstopila na avtomobilski trg, je na primer Xiaomi, ki je z modelom SU7 vrgla rokavico celo Porschejevemu taycanu. Predstavniki znamke, ki je bila doslej znana po zabavni elektroniki, so nam povedali, da so v prvih 27 minutah za svojega novinca zbrali kar 50 tisoč naročil, do konca dneva pa je bila letna zaloga razprodana.
Pogledali smo še k eni znamki, ki ne obstaja niti leto dni. Hyper je poleg bolj “ljudskega” modela, ki mu je zelo zanimivo določil namen, predstavil tudi električnega superšportnika. To je nekakšen kitajski “Rimac”, ki prinaša superšportne specifikacije in podobno, a manj kompleksno in verjetno tudi manj dovršeno strukturo električnega pogona.
A kar je najpomembneje, Hyperjev superšportnik bo v Evropi predvidoma na prodaj že letos in v primerjavi z Rimcem za precej bolj “dostopnih” 200 tisoč evrov. Za nameček, njegove proizvodne količine niso prav nič omejene. In ker imajo Kitajci zelo radi vse, kar je veliko, glomazno in bleščeče, ne čudi dejstvo, da je Mercedes-Benz prav pekinško prizorišče izbral za premiero električnega razreda G.
Kitajska prihodnost bo električna
Pri nas se o tem sprožajo pereče in vroče debate, na Kitajskem pa vse kaže, da dvomov ni več: kitajska avtomobilska prihodnost bo električna. Kot je bilo razvidno tudi na pekinškem avtomobilskem salonu, so to večinoma baterijska električna vozila.
Ampak danes avtomobilska realnost na cestah po svetu še zdaleč ni popolnoma električna. Avtomobilski proizvajalci s svetovnimi načrti, kot je Geely, se še naprej osredotočajo tudi na druge vrste pogonov.
Inženir z razvojnega oddelka podjetja Geely nam je povedal: "Geely je kitajska tovarna. Evropski oziroma svetovni trg je za nas izjemno pomemben. Smo strokovnjaki na področju oblikovanja avtomobilov. Pri oblikovanju avtomobilov ne razmišljamo o določenem trgu, o Kitajski ali Evropi. Oblikujemo jih za ves svet. Uporabnost naših modelov je zelo široka. Platforma je prilagodljiva, od razreda A do D+ na kitajskem trgu."
Prilagodljiva platforma, na kateri bodo osnovani najrazličnejši avtomobili za najrazličnejše potrebe voznikov po svetu. Torej imamo številčnost in raznovrstnost. Ampak Kitajci nam obljubljajo tudi najnaprednejšo tehnologijo. Kakšno torej?
"Pri oblikovanju avtomobilov uporabljamo umetno inteligenco. Pri simulaciji si pomagamo z velikimi modeli. Uporabimo jih več kot 10.000, da izpopolnimo obliko. Pri tem se shranjujejo podatki. Predstavljena tehnologija bo v prihodnje uporabljena tudi za modele, kot sta L7 in E8, in za tiste, ki jih lahko kmalu pričakujemo na evropskem trgu, v Sloveniji, na Hrvaškem, v Romuniji in Bolgariji," pravijo pri Geelyju.
Obsežna pomoč umetne inteligence pri načrtovanju in upravljanju vozila ter zbiranje izjemno zajetnih množic podatkov. Te tehnologije, ki jih šteje za svojo prednost, je tokrat Geely predstavil v izstopajočem konceptu z nič kaj sramežljivim imenom - starship. Ampak bolj oprijemljivi imeni, ki vas morata zanimati, sta L7 in E8.
Kmalu na slovenskem trgu
Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely Adria, pravi, da bodo tehnologije, ki jih predstavljajo, vključili v vse prihodnje modele znamke, tudi tistih, ki že kmalu prihajajo na slovenski trg.
Pompozne novosti, prestižni avtomobili in koncepti so zelo zanimivi, ampak tudi na Kitajskem se največje množice trejo ob dostopnih električnih avtomobilih. Medtem ko se v Evropi večinoma ukvarjamo z napovedmi “poceni” električnih avtomobilov, jih na Kitajskem že množično vozijo.
Po videnem sodeč, pri množični elektrifikaciji prednjačijo ceste in ulice Pekinga, kjer je delež električnih vozil že velik. Električni so skoraj vsi taksiji in za nameček še popolnoma vsa mestna motorna kolesa.
Medtem ko se je večina evropskih proizvajalcev e-mobilnosti lotila z dražjimi in bolj luksuznimi avtomobili, na Kitajskem že prodajajo električne avtomobile za 10.000 evrov. Kitajski proizvajalci namreč iščejo rešitve za najrazličnejše tipe uporabe vozil in kaže na to, da bodo ravno oni tisti, ki bodo električna vozila pocenili.
Obiskali smo Geelyjevo tovarno
Preselili smo se v malo manjše kitajsko mesto, “zgolj sedem milijonski Hangdžou”, kjer pri Geelyju proizvajajo množično dostopna električna vozila.
"Naša tovarna je velika več kot milijon kvadratnih metrov. Zgrajena je bila leta 2021. Do danes je bilo v njej izdelanih več kot 500.000 vozil. Štiri glavne lastnosti naše tovarne so: avtomatizacija, inteligenca, prilagodljivost in digitalizacija. Zaradi najnaprednejše tehnologije izdelave in avtomatizacije v tej tovarni potrebujemo 60 odstotkov manj zaposlenih kot drugje. Naša tovarna ni največja med Geelyjevimi tovarnami, je pa tehnološko najnaprednejša," so nam povedali ob obisku tovarne, v kateri izdelujejo tudi vozila znamke Smart.
To je torej ena od ogromnih Geelyjevih tovarn, ampak ta ima glede na velikost najmanjše število zaposlenih in največ robotov, kar po besedah odgovornih prinaša najboljšo kakovost končnih izdelkov.
Kitajski organizatorji so nam pred ogledom proizvodnje pobrali vso snemalno opremo, zato novinarjem ni uspelo ovekovečiti zanimivih podrobnosti, na primer zelo maloštevilnih, a sproščenih tovarniških delavcev, ki so si med malico privoščili nekaj dremeža kar ob jedilni mizi. Mimogrede, njihov delavnik tako kot pri nas traja osem ur.
Omejitev ne poznajo
Kitajsko tovarno lahko primerjam z novomeškim Revozom. Na Kitajskem se “hvalijo” predvsem z visoko stopnjo avtomatizacije in ekološko usmerjenostjo, a po mojem mnenju na tem področju ni bilo kakšne revolucije ali posebnega preboja.
Glavna prednost kitajskih proizvajalcev tiči predvsem v velikosti tovarn oziroma v ekonomiji obsega. Kitajski proizvajalci namreč nimajo težav s proizvodnimi količinami. Pri njih število proizvedenih avtomobilov ni omejeno. Vprašanje je le, koliko avtomobilov lahko trg sprejme.
Ob obisku Geelyjeve tovarne so nam postavili nekaj avtomobilov na ogled. Nekateri so bolj zanimali novinarske kolege iz Peruja in s Filipinov, med njimi pa so bili tudi avtomobili, ki so nosili uveljavljene in prepoznavne značke evropskih proizvajalcev.
Geely je velika multinacionalna avtomobilska skupina in spada v skupino 500 največjih podjetij na svetu. Ob pogledu na njen portfelj smo takoj opazili, da so njen del tudi znamke Volvo, Polestar, Lotus, Proton in Smart. Kaj to neposredno pomeni na primer za kupce Geelyja v Sloveniji?
Horvat nam je pojasnil: "Atlas pro, ki smo ga prvega predstavili v Sloveniji, je bil razvit v sodelovanju z Volvom. To pomeni tudi podobno tehnologijo. To je primer dobrega sodelovanja, ki bo sledilo tudi v prihodnje. To je velika prednost Geelyja v primerjavi z drugimi kitajskimi znamkami."
Po modelih atlas in coolray so favoriti za prihod na slovenske ceste na primer še Geelyjevi modeli starray s hibridnim ter L7 in E8 s popolnoma električnim pogonom. Vsi ti so oblikovani po zadnjih smernicah, v njih se glavne funkcije upravljajo na ogromnih zaslonih na dotik in v kabini ponujajo materiale na ravni prestižnih vozil.
Te avtomobile smo novinarji preizkusili tudi na zelo kratki poskusni vožnji, ki sicer ni ponudila možnosti za tehtne vozniške ugotovitve, vseeno pa lahko sklenem, da je prvi vtis več kot obetaven.
Ti avtomobili se bodo v Evropi srečali s težko nalogo – kako prepričati zahtevne evropske voznike. In težavnosti te naloge se kitajski proizvajalci vsekakor zavedajo.
Še več pa v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje