Ker električna vozila zavirajo predvsem z rekuperacijo, Mercedes-Benz ubira novo smer pri razvoju mehanskih zavor. Inovativna, bolj trajnostna zavora, ki je trenutno v raziskavi, ne zaseda več svojega običajnega mesta znotraj kolesa. Namesto tega je integrirana v električno pogonsko enoto na sprednji ali zadnji osi. Foto: Mercedes-Benz
Ker električna vozila zavirajo predvsem z rekuperacijo, Mercedes-Benz ubira novo smer pri razvoju mehanskih zavor. Inovativna, bolj trajnostna zavora, ki je trenutno v raziskavi, ne zaseda več svojega običajnega mesta znotraj kolesa. Namesto tega je integrirana v električno pogonsko enoto na sprednji ali zadnji osi. Foto: Mercedes-Benz

Leta 1886 se je z izumi Carla Benza in Gottlieba Daimlerja začela motorizacija. Prvemu vozilu na svetu so sledili drugi izumi, ki so odločilno zaznamovali zgodovino razvoja vozil in znamke Mercedes-Benz.

Leta 1959 je Mercedes-Benz predstavil panožno inovacijo – varnostno karoserijo. Koncept oblikovalca Béla Barényija: nagubana območja spredaj in zadaj ter med njimi trdna potniška kabina. Prvotno vozilo je bila limuzina vrhunskega razreda serije 111, ljubeče imenovana Heckflosse. Ali pa sistem proti blokiranju ABS v serijskem osebnem vozilu, ki so ga predstavili v vozilu razred S (serija 116). Leta 1981 je sledila zračna blazina v serijskem osebnem vozilu razred S (serija 126). Leta 2002 so predstavili sistem za zaščito potnikov presafe, tudi v zastavonoši razred S (serija 220). Še en pomemben mejnik se je zgodil leta 2013, ko je Mercedes-Benz predstavil sistem Intelligent Drive, v katerem so združeni številni asistenčni sistemi. Z inteligentnim povezovanjem kamer, senzorjev in krmilnikov Mercedesova vozila "razmišljajo", vse večja povezanost pa vodi k popolnoma avtomatizirani vožnji in vožnji brez nesreč.

Mercedes-Benz raziskuje novo vrsto solarnih modulov, ki bi jih lahko nanesli na karoserijo električnih vozil. Z debelino 5 mikrometrov so bistveno tanjši od človeškega lasu, tehtajo le 50 gramov na kvadratni meter in so polni energije. Aktivno fotovoltaično površino je mogoče nanesti na katero koli podlago, so prepričani pri Mercedes-Benzu. Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz raziskuje novo vrsto solarnih modulov, ki bi jih lahko nanesli na karoserijo električnih vozil. Z debelino 5 mikrometrov so bistveno tanjši od človeškega lasu, tehtajo le 50 gramov na kvadratni meter in so polni energije. Aktivno fotovoltaično površino je mogoče nanesti na katero koli podlago, so prepričani pri Mercedes-Benzu. Foto: Mercedes-Benz

Prihajajo povsem novi materiali

Mercedes-Benz nam je na ekskluzivnih delavnicah omogočil vpogled v raziskovalne dejavnosti in tehnologije prihodnosti. Mercedesovi inženirji so nam predstavili pionirske inovacije za avtomobile prihodnosti. Med tehnološkimi izzivi, s katerimi se ukvarjajo pri Mercedesu, so raziskovanje inovativnih materialov in obnovljivih surovin v svojih vozilih. En poudarek so materiali, proizvedeni z biotehnologijo. Ti imajo ogromen potencial, da nadomestijo tiste, pridobljene iz surove nafte in živali, menijo Nemci.

V Avtomobilnosti smo se udeležili ekskluzivne predstavitve Mercedesovih pionirskih tehnoloških rešitev za prihodnost mobilnosti. Foto: Mercedes-Benz
V Avtomobilnosti smo se udeležili ekskluzivne predstavitve Mercedesovih pionirskih tehnoloških rešitev za prihodnost mobilnosti. Foto: Mercedes-Benz

Svili podobna preja, ki nudi vrhunsko vizualno in otipljivo izkušnjo, je proizvedena s pomočjo biotehnologije. Gensko spremenjene bakterije proizvajajo svilene beljakovine, ki se s postopkom mokrega predenja (znanega iz proizvodnje celuloze) prečistijo v sijočo, svilnato prejo. Sintetična svila ima enake funkcionalne lastnosti kot običajna svila. Je 100-odstotno biorazgradljiv, lahek in zelo močan material, zaradi česar je izjemno zmogljiv material, pravijo pri Mercedesu.

Mercedes-Benz nam je na posebnem dogodku predstavil tri drzne inovacije, ki se zdijo kot znanstvena fantastika, a poskusi v laboratorijih so pokazali, da sploh niso daleč od resničnosti. Že prej kot v približno desetih letih bi lahko imeli mercedese, prebarvane z lakom, ki sončne žarke spreminjajo v elektriko, baterijsko celico, ki nam da 800 V, pa kolesa, ki nimajo zavor, saj so te nameščene kar v ohišje elektromotorja. Vabljeni k ogledu videoreportaže Avtomobilnosti.