Na avtocesti smo preizkusili, kako mercedes samostojno izvede manever prehitevanja gospodarskega vozila. Foto: Mercedes-Benz
Na avtocesti smo preizkusili, kako mercedes samostojno izvede manever prehitevanja gospodarskega vozila. Foto: Mercedes-Benz

Lani sem na predstavitvi mercedes-benza razreda E povedal te besede: "Kaj naredi novi mercedes E, ko pred seboj zagleda porsche 911? Prehiti ga! Avtomatsko.«

Potem smo ta avtomobil preizkušali lanskega novembra v Sloveniji in sistem ni deloval. Zdaj je drugače. Thorsten Wilke, produktni menedžer za modele C, GLC, CLE in E pri znamki Mercedes-Benz je za oddajo Avtomobilnost povedal: "Sistem active lane change smo zdaj posodobili in deluje tudi v Sloveniji."

Naj ponovim, o katerem sistemu govorimo. Pred seboj smo imeli počasen tovornjak. Ne, da bi karkoli naredili, je sistem to prepoznal povsem sam. Hkrati je preveril, kakšna je okolica, ali je prehitevanje varno. Vklopil je smerokaz, da je nakazal, da bo vozilo pred seboj prehitel in v končni fazi tudi prehitel. Na avtocesti, kjer smo preizkušali sistem, ni prehitel le prvega, počasnejšega tovornjaka, ampak kar celo kolono tovornjakov. Ko je prehitel še zadnje počasnejše vozilo, je samodejno vklopil desni smerokaz in se sam vrnil na desni vozni pas.

Sistem za samodejno prehitevanje se je za posebej uporabnega izkazal v kombinaciji s pametnim aktivnim tempomatom. Foto: Mercedes-Benz
Sistem za samodejno prehitevanje se je za posebej uporabnega izkazal v kombinaciji s pametnim aktivnim tempomatom. Foto: Mercedes-Benz

Naj dodam, da je ta sistem zelo uporaben, če ga uporabljamo v kombinaciji s pametnim aktivnim tempomatom, ki dejansko pozna, kakšne so omejitve hitrosti.

In to še ni samodejna vožnja, čeprav pri znamki Mercedes-Benz samodejno vožnjo že ponujajo. Po novem na praktično vseh odsekih nemške avtoceste. Kako je videti avtonomna vožnja v praksi, pa v spodnji videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.