Vivaro-e Hydrogen temelji na baterijsko-električnem oplu vivaru-e. Foto: Opel
Vivaro-e Hydrogen temelji na baterijsko-električnem oplu vivaru-e. Foto: Opel

Opel je predstavil dostavnika vivaro-e hydrogen. Nemci pravijo, da je primeren za stranke, ki želijo s svojim vozilom prevoziti doge razdalje brez emisij in ga želijo hitro napolniti z energijo, saj omogoča polnjenje z vodikom za do 400 kilometrov dosega (po WLTP1) v samo treh minutah.

Gorivna celica iz vodika in zraka proizvaja električno energijo za pogon elektromotorja. Edini produkt te reakcije je čista vodna para iz izpušnih plinov. Foto: Opel
Gorivna celica iz vodika in zraka proizvaja električno energijo za pogon elektromotorja. Edini produkt te reakcije je čista vodna para iz izpušnih plinov. Foto: Opel

Celoten sistem gorivnih celic se prilega pod pokrov motornega prostora, zato so pri oplu prepričani, da je popolnoma primeren za vsakodnevno uporabo s 6,1 kubičnega metra prostora za tovor, nosilnostjo 1000 kilogramov in vlečno zmogljivostjo 1000 kilogramov. Na voljo je v dveh dolžinah, krajši z dolžino 4,96 metra in daljšo v dolžini 5,31 metra.

Doseg je do 400 kilometrov (po WLTP), polnjenje z vodikom pa traja le tri minute – približno toliko, kot je potrebno za polnjenje običajnega vozila z dizelskim ali bencinskim motorjem. Foto: Opel
Doseg je do 400 kilometrov (po WLTP), polnjenje z vodikom pa traja le tri minute – približno toliko, kot je potrebno za polnjenje običajnega vozila z dizelskim ali bencinskim motorjem. Foto: Opel

Polnjenje baterije prek zunanjega vira

Pogonsko baterijo električnega Vivara-e nadomeščajo trije rezervoarji za vodik s tlakom 700 barov (prostornina za 4,4 kg H2), 45-kW gorivna celica pa zagotavlja dovolj moči za vožnjo na dolgih avtocestnih odsekih. Pri zagonu ali pospeševanju litij-ionska baterija s kapaciteto 10,5 kWh, ki je nameščena pod prednjimi sedeži, zagotavlja podporo za pokrivanje največjih obremenitev.

Vozilo ponuja tudi možnost priklopa na električno omrežje po potrebi in omogoča polnjenje baterije prek zunanjega vira, tako da lahko vozilo prevozi 50 kilometrov izključno z električno energijo baterije.