Prototip, ki so ga predstavili na avtomobilskem salonu v Ženevi leta 2010 je zbudil veliko zanimanja. Foto: Porsche
Prototip, ki so ga predstavili na avtomobilskem salonu v Ženevi leta 2010 je zbudil veliko zanimanja. Foto: Porsche
Porsche 918 Spyder
Porsche 918 spyder bo do prvih kupcev pripeljal novembra 2013. Foto: Porsche
Porsche 911 Turbo S »Edition 918 Spyder«
Med čakanjem na svojega hibrida se bodo lahko kupci tolažili s posebno izdajo modela 911 turbo S. Foto: Porsche

Porsche je uradno začel prodajo superšportnika 918 spyder s hibridnim pogonom iz omejene serije, ki ga bodo začeli izdelovati septembra 2013.

Prvi kupci naj bi predvidoma dobili svoje lastne primerke iz serije 918 vozil novembra 2013. Maloserijsko različico prototipa, ki so ga predstavili lani na avtomobilskem salonu v Ženevi, bodo izdelovali v manufakturnem oddelku Porschejeve matične tovarne Stuttgart-Zuffenhausen. Ročno izdelane avtomobile bodo kupcem dobavljali glede na vrstni red naročil, zato zna biti v teh dneh kar nekaj »gneče« pri Porschejevih trgovcih. Seveda pa bodo v poštev prišli le tisti, ki bodo za dvosedežnik s hibridnim pogonom, kombinacijo motorja V8 z največjo močjo 368 kW (500 KM) in dveh elektromotorjev s skupno močjo najmanj 160 kW (218 KM) pripravljeni oziroma sposobni odšteti zajeten kupček denarja.

Model 918 spyder je že mogoče naročiti tudi Sloveniji, in sicer za ceno 784.817 evrov, vključno z vsemi dajatvami in deželno opremo.

Za ta denar bodo kupci dobili prestižnega superšportnika, ki ga odlikuje inovativni plug-in hibridni pogon z izredno nizko porabo goriva. Pri Porscheju namreč zagotavljajo, da bo zaradi edinstvene hibridne tehnologije 918 spyder v povprečju predvidoma porabil samo tri litre goriva na 100 kilometrov, kar ustreza emisiji ogljikovega dioksida 70 g/km.

Tehnologija temelji na športnem programu
Sredinsko nameščeni visokoturažni osemvaljnik z več kot 4-litrsko gibno prostornino temelji na dirkalnem motorju porscheja RS spyder. Za prenos moči na zadnji kolesni par skrbi kompaktni 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko (PDK). Konfiguracija z dvema dodatnima elektromotorjema - na sprednji in zadnji premi – pa omogoča inovativen, variabilen štirikolesni pogon z neodvisnim usmerjanjem pogonske sile na obe premi. Kot zbiralnik energije služi tekočinsko hlajena baterija z litijevimi ioni, ki jo je mogoče polniti na običajni gospodinjski vtičnici in ki pri izključno električnem pogonu vozila zagotavlja akcijski radij prek 25 kilometrov povprečne vožnje.

Kljub svoji »zeleni« naravi pa po zagotovilih konstruktorjev superšportnik zmore vrhunske vozne zmogljivosti. Iz mirovanja pospeši na 100 km/h v 3,2 sekunde, dosega pa hitrosti do 320 km/h, celo samo z elektromotorjema do 150 km/h.

Dizajn dvosedežnika, ki izhaja iz genetske zasnove carrere GT in Porschejevih dirkalnikov 917 in RS spyder, se zelo tesno naslanja na konceptno študijo iz leta 2010. Za razliko od študije pa bo serijska različica dvosedežnika, ki temelji na monocoque zasnovi iz plastične mase, ojačane s karbonskimi vlakni (CfK), opremljena z mehanskim strešnim sistemom s snemljivima strešnima segmentoma, ki ju bo mogoče spraviti v prtljažnik spredaj.

Posebna izdaja 911 za čakajoče na hibrida
Da bi kupcem olajšali čakanje na model 918 spyder, pa Porsche ponuja vsem naročnikom superšportnika ekskluzivno možnost nakupa modela 911 turbo S »edition 918 spyder«. Tudi proizvodnja te različice bo omejena na največ 918 primerkov. Plaketa na pokrovu sovoznikovega predala bo oštevilčena z isto številko kot naročeni 918 Spyder, enaka pa je lahko tudi barva karoserije. »Tolažilni« model bodo začeli kupcem dobavljati junija letos 2011. Kupci na slovenskem trgu bodo morali za posebneža v kupejevski izvedbi odšteti 215.509 evrov, za kabrioleta 229.365 evrov. V obe ceni so že vračunane dajatve. Seveda pa nakup omenjenega modela ni del cene tistega pravega posebneža, ki prihaja konec leta 2013.