V januarju je bila prodaja avtomobilov na največjih evropskih trgih zelo neenakomerna. Registracije so se za 20 odstotkov zmanjšale v Italiji, sledi Francija z 19-odstotnim zmanjšanjem prodaje novih avtomobilov. V Združenem kraljestvu se je prodaja povečala za 28 odstotkov, v Nemčiji pa za 8,5 odstotka. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
V januarju je bila prodaja avtomobilov na največjih evropskih trgih zelo neenakomerna. Registracije so se za 20 odstotkov zmanjšale v Italiji, sledi Francija z 19-odstotnim zmanjšanjem prodaje novih avtomobilov. V Združenem kraljestvu se je prodaja povečala za 28 odstotkov, v Nemčiji pa za 8,5 odstotka. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Težava pri prodaji novih vozil ostaja enaka kot v letu 2021, to je pomanjkanje polprevodnikov oziroma čipov. Registracije novih avtomobilov na trgih EUja, Združenega kraljestva in EFTE so se zmanjšale za 2,4 odstotka, na 822.423 vozil, so v četrtek pokazali podatki združenja avtomobilskih proizvajalcev ACEA.

To je bil sedmi zaporedni mesec, ko statistika ugotavlja padec prodaje. Gre za najslabše obdobje, odkar avtomobilsko združenje sledi trgu prodaje novih vozil, to je od zgodnjih devetdesetih let prejšnjega stoletja. Rezultat je nova zgodovinsko nizka raven prodaje avtomobilov v EU-ju v prvem mesecu leta, so sporočili iz ACEA.

Hyundai in Kia sta pomanjkanje čipov prestala bolje kot evropski proizvajalci avtomobilov in sta povečala prodajo in tržni delež.

Kombinirana prodaja Hyundaia in Kie se je medletno povečala za 36 odstotkov, s čimer se je tržni delež povečal z 7,4 odstotka januarja 2021 na 10,4 odstotka leta 2022.

Analitiki in avtomobilski direktorji se strinjajo, da bo pomanjkanje čipov še naprej močno vplivalo na dobave avtomobilov v avtomobilski industriji. Generalni direktor skupine VW Herbert Diess in drugi vodstveni delavci so sporočili, da se bo ponudba čipov v drugi polovici leta 2022 izboljšala. Foto: Reuters
Analitiki in avtomobilski direktorji se strinjajo, da bo pomanjkanje čipov še naprej močno vplivalo na dobave avtomobilov v avtomobilski industriji. Generalni direktor skupine VW Herbert Diess in drugi vodstveni delavci so sporočili, da se bo ponudba čipov v drugi polovici leta 2022 izboljšala. Foto: Reuters

Osredinjanje na dobičkonosne modele

Skupina Volkswagen, najbolj prodajani proizvajalec avtomobilov v regiji, je zaznala upad prodaje za 3,7 odstotka. Pri znamki VW je padec za 6,1 odstotka, pri Škodi za 5,5 odstotka in Seatu za 19 odstotkov. Prodaja Porscheja je poskočila za 38 odstotkov, Audija pa za 8,8 odstotka, saj je skupina mikročipe preusmerila na dražje in bolj dobičkonosne modele.

Registracije pri Stellantisu, drugemu največjemu evropskemu proizvajalcu avtomobilov, so padle za 12 odstotkov. Konkretno pri Fiatu za 19 odstotkov, Citroënu za 17 odstotkov, Peugeotu za 14 odstotkov in pri Oplu/Vauxhallu za 3,6 odstotka. Premijska znamka DS je povečala prodajo za 19 odstotkov.

Prodaja skupine Renault je padla za skoraj odstotek, pri čemer se je obseg Dacie povečal za 19 odstotkov, kar je ublažilo 13-odstotni padec znamke Renault.

Med najslabšimi v mesecu so bili Jaguar z 32-odstotno nižjo prodajo, Volvo in Seat, katerih registracija je padla za skoraj 20 odstotkov, in Nissan z 18-odstotnim padcem.

Dober mesec so imeli pri Mazdi, kjer imajo 28-odstotno rast prodaje, prav tako so lahko zadovoljni pri Toyoti, kjer se je število registracij povečalo za 14 odstotkov.