Mercedes-Benz že tretje leto zapored kraljuje na vrhu v razredu prodaje premijskih vozil. V primerjavi z najbližjim zasledovalcem, BMW-jem, je v letu 2018 prodal 200 tisoč vozil več.
Podjetje iz Stuttgarta je prodajo v primerjavi z letom 2017 povečalo za 0,9 odstotka na 2,31 milijona vozil. Mercedes se je na vrh razreda premium izstrelil na račun kompaktnega razreda vozil, ki je iz leta v leto obsežnejši. Lani pa so predstavili novo generacijo razreda A, ki je najbolj zaslužna za rast prodaje po svetu.
Tudi prodaja BMW-ja je rasla, in sicer za 1,8 odstotka na 2,12 milijona vozil, rast pa pripisujejo še večjemu povpraševanju kupcev po športno terenskih vozilih. Prodaja vozil SUV je pri BMW-ju že presegla tretjino vseh prodanih vozil.
Kitajci kupujejo manj avtomobilov, a več prestižnih
Za Audijem je nekaj slabše leto, saj se je prodaja vozil zmanjšala za 3,5 odstotka na 1,87 milijona vozil.
Proizvajalci premijskih vozil še naprej dobičke kujejo na račun večjega povpraševanja Kitajcev po njihovih vozilih. Na Kitajskem, ki je največji trg za nova vozila, sta tako Mercedes kot BMW vknjižila 11-odstotno rast, Audi pa 7,7-odstotno. In to kljub temu velikemu padcu pri prodaji novih vozil na Kitajskem, a očitno ne v premijskem razredu.
Audi je največji padec, 14-odstotni, prizadel v Evropi, pri čemer skupina Volkswagen kot vzroke navaja manjšo gospodarsko stabilnost, politične odločitve, prehod na novo generacijo modelov in začetek izvajanja testnega režima WLTP. Mercedesova prodaja v Evropi je bila manjša za 2,3 odstotka, pri BMW-ju je bil padec zgolj 0,3 odstotka.
PSA po prevzemu Opla z rekordno prodajo
Izpostaviti velja skupino PSA, ki je leta 2017 prevzela nemškega proizvajalca vozil Opel, ki pod General Motorsom nikakor ni zmogel splezati na zeleno vejo. PSA (Peugeot, Citroën in Opel) je v letu 2018 razveselil z rastjo prodaje v višini 6,8 odstotka. Skupaj so prodali 3,88 milijona vozila. Ob neupoštevanju prodaje Oplovih vozil bi bila prodaja nižja za 12 odstotkov, so sporočili iz družbe.
PSA se je za razliko od nekaterih drugih proizvajalcev vozil dobro pripravil na nov cikel merjenj izpuhov in porabe goriva WLTP, zato so jo ob prehodu na nova pravila odnesli le z manjšimi praskami, ki se pri registracijah novih vozil niso bistveno poznale. To priznava tudi evropski šef PSA-ja Maxime Picat, ki pravi, da so prav zaradi tega v drugi polovici leta 2018 pridobili nekaj prednosti pred tekmeci. Volkswagen in Renault sta morala zaradi uskladitve z novim ciklom merjenja in s tem povezanimi homologacijami vozil za nekaj časa celo ustaviti proizvodnjo svojih modelov.
Zanimivo je, da je PSA povečal prodajo kljub temu, da je na Kitajskem trgu prodal za tretjino manj vozil kot leta 2017, zato pa jo je na svojem glavnem trgu, v Evropi, povečal za več kot 30 odstotkov na 3,1 milijona vozil.
Picat je med vzroki za pozitivno bilanco navedel še, da so uspeli zmanjšati število modelov znotraj posamezne znamke, zaradi česar so se laže pripravili na homologacijo celotne palete modelov.
Renault proda vse več električnih avtomobilov
Skupna prodaja Skupine Renault je lani dosegla 3,9 milijona vozil ter zrasla za 3,2 odstotka. V to številko sta bili vključeni tudi znamki Jinbei in Huasong. V primerljivem okviru z letom 2017 je število prodanih vozil Skupine Renault lani upadlo za 1,2 odstotka.
Pri Renaultu so pozitivno poslovali v Evropi, kjer je prodaja zrasla za pol odstotka. "Rast prodaje Skupine v Rusiji, Braziliji in Afriki je skoraj v celoti nadomestila posledice neugodnih gospodarskih in geopolitičnih tokov zunaj Evrope," je pojasnil Olivier Murguet, podpredsednik za prodajo in komercialna območja Skupine Renault.
Zanimivo je, da je v razredu električnih vozil prodaja znamke Renault v minulem letu zrasla za 37 odstotkov s pospešeno rastjo v drugem polletju (+ 62,1 odstotka). Skupina Renault za leto 2019 predvideva majhno rast prodaje s pospeškom v drugi polovici leta po uvedbi novih modelov za svetovne trge in novega clia, osrednjega modela Skupine v Evropi, ki bo razkrit na avtomobilski razstavi v Ženevi in ga bodo proizvajali tudi v Sloveniji, v tovarni Revoz v Novem mestu.
Pri Volkswagnu zadovoljni kot še nikoli
S 6,24 milijona prodanih vozil v svetovnem merilu (+0,2 odstotka) je za Volkswagnom najuspešnejše leto v zgodovini podjetja, so sporočili iz Wolfsburga, kjer so z rastjo v Južni Ameriki, ZDA in Evropi kompenzirali položaj na Kitajskem in obremenilne učinke zaradi WLTP-ja.
Kot odločilna gonilna sila za rast se se izkazali športni terenci, pogled naprej, ki ga je ponudil za leto 2019 operativni direktor znamke Volkswagen Ralf Brandstätter: "Leto 2019 bo predvsem iz vidika naraščajočih geopolitičnih tveganj ponovno leto velikih izzivov za znamko. Dobro se moramo pripraviti. Poleg na povečanje prodaje se bomo v prihodnosti še bolj intenzivno kot doslej osredotočali na donosnost. Pomembno je, da znamko Volkswagen naredimo trajnostno dobičkonosno."
Do leta 2025 bo imel Volkswagen po svetu v ponudbi več kot 30 modelov športnih terencev s klasičnim in električnim pogonom. Ofenziva športnih terencev bo po zagotovilih podjetja bistveno prispevala h krepitvi osnovne dejavnosti znamke in tako zagotovila, da bo znamka lahko izvedla potrebne milijardne naložbe v električno mobilnost in avtonomno vožnjo. Znamka je v preteklem letu skupno prodala okoli 50.000 izključno električnih avtomobilov in priključnih hibridov, kar je 13 odstotkov več kot leto poprej.
Avtomobili se bodo dražili
Pri Volkswagnu pa so opozorili še na posledice, ki jih bo prineslo zmanjšanje CO2. To bodo dražji avtomobili, saj bodo novi materiali prinesli tudi večje stroške. Automotive News Europe tako navaja, da naj bi se proporcionalno najbolj podražili najmanjši avtomobili.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje