Renault nam je na posebnem dogodku še pred uradno svetovno premiero na avtomobilskem salonu v Parizu pokazal prototip twinga e-tech electric. Renault je leta 1992 s twingom v avtomobilski svet vnesel revolucijo: živobarven avtomobil enoprostorske zasnove, majhen na zunaj in prostoren v kabini.
Renault twingo se na ceste vrača leta 206 in izdelovali ga bodo v Revozu v Novem mestu. Kako blizu serijske proizvodnje je oblika koncepta, smo najprej vprašali glavnega oblikovalca novega twinga Sandeeapa Bhambro. " Blizu 80 do 90 odstotkov, kar zadeva zunanjost," pravi sogovornik, ki je pojasnil, da so veliko pozornost namenili detajlom.
Vzporednice z originalom
Okrogla žarometa se neposredno navdihujeta pri prvi generaciji in sta sestavni del edinstvenega značaja konceptnega vozila. Twingo e-tech electric ima na primer tudi veliko zastekljeno streho, oblikovalci so obdržali ročaja na bočnih vratih, ki sta povzeta neposredno od modela iz leta 1992, a sta tokrat poudarjena z osvetljenim krožnim robom. Tri majhne odprtine na pokrovu motorja tokrat niso več namenjene zajemu zraka zanj. Prihodnji povsem električno gnani mestni avtomobil jih ne potrebuje. Gre le za estetski detajl, ki je tam kot pomežik izročilu tega avtomobila, pojasnjujejo pri Renaultu.
"Dizajn je preprost, minimalističen, detajli pa so magični. Retro elemente smo združili z moderno tehnologijo. Okrogli žarometi na primer svetijo v LED-tehnologiji. Danes so lahko visokotehnološki žarometi tudi majhni, to nam omogoča tehnologija. Lahko so tudi matrični žarometi, vendar pa smo morali misliti tudi na ceno in mestno uporabo. Mestni avto ne sme biti predrag. Seveda se bodo nekateri vozili tudi po podeželju, vendar pa je v osnovi ta avto namenjen mestni uporabi," pravi Bhambra.
Električni avto za manj kot 20 tisoč evrov
Cilj Renaulta je, da izdelajo električni avto s ceno, manjšo od 20 tisočakov, zato so morali sprejemati določene kompromise. Morali so misliti tudi na prostorno notranjost. "Twingo izpred treh desetletij je bil najmanjši enoprostorec v Evropi. To je za nas pomembna oblika, saj optimiziramo notranjo prostornost. Ni družinski enoprostorec, je mestni enoprostorec, vseeno pa je dovolj prostora, da v njem udobno sedijo štirje odrasli potniki, visoki 190 centimetrov kot jaz," pravi sogovornik, ki nam je izdal tudi to, da bo twingo zelo modularen. Ali bo mogoče v njem prespati, še ni znano, saj vse odločitve še niso bile sprejete.
Z oblikovalcem smo govorili tudi o tovarni Revoz v Novem mestu in prilagajanju novemu twingu. Proizvodnja bo stekla že čez dve leti. Še več o tem pa v video reportaži iz oddaje Avtomobilnost. Lahko pa si pogledate tudi videoreportažo razkritja nove električne katrce.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje