Škoda superb je postal slovenski avto leta. Foto: Uroš Modlic
Škoda superb je postal slovenski avto leta. Foto: Uroš Modlic

Škoda superb je v finalu skupaj zbral 50 točk, 10 točk več kot dacia duster.

Škodinemu modelu smo največ točk skupaj z Valom 202 namenili tudi v redakciji Avtomobilnosti, prav tako kot splošna javnost. To je četrta zmaga za Škodo v zgodovini izbora za slovenski avto leta. Prvi dve segata v leti 2014 in 2015, ko sta zmagala octavia in fabia, octavia pa je postala slovenski avto leta še leta 2021.

Dacia duster je na drugem mestu zbrala 40 točk, tretji peugeot 3008 je sledil s 26 točkami, četrti citroën C3/ë-C3 je v finalu prejel 24 točk, renault symbioz pa 20.

Kako smo glasovali v Avtomobilnost in na Valu202?

5. mesto dacia duster
4. mesto citroën C3
3. mesto renaul symbioz
2. mesto Peugeot 3008
1. mesto škoda superb

Za Škodo je to prvi naziv zmagovalca izbora Slovenski avto leta po 2021, ko je slavila škoda octavia. Foto: Uroš Modlic
Za Škodo je to prvi naziv zmagovalca izbora Slovenski avto leta po 2021, ko je slavila škoda octavia. Foto: Uroš Modlic

Obrazložitev naših glasov

Menimo, da je superb zmagal zasluženo. Tudi v uredništvu Avtomobilnosti smo, tako kot vi, največ točk namenili prav superbu. Naši odločitvi je najbolj botrovalo dejstvo, da je to avto, ki je v največji meri izpolnil naša pričakovanja oziroma jih celo presegel. To je odličen prvi avto v gospodinjstvu, vrhunski potovalnik, tih poslovni avto, družinski prostornež, ki prekaša večino SUV-jev, predvsem pa nas na bolj zeleno prihodnost privaja na razmeroma neboleč način. Pri tem poudarjamo 100-kilometrski električni doseg priključno hibridne različice, ki ponuja dnevne vožnje na elektriko in dolga potovanja brez zapletov, hvalimo pa tudi izredno učinkovit bencinski blago-hibridni motor, pa seveda za tiste, ki potujejo na daljše razdalje, še vedno tudi zelo varčen dizel. Naj dodamo, da podeljene točke v našem primeru veljajo tudi za tehnično sorodnega passata.

Strinjamo se, da je absurdno, da je avto leta postal model, ki stane vsaj 35.000 evrov, torej več, kot zmore povprečna slovenska plača, a ta minus je po našem mnenju krajši kot pa minusi, ki jih poleg plusov s sabo nosijo drugi finalisti.

V prvem krogu so novinarji devetih sodelujočih medijev izbrali vsak svojih petih kandidatov za finale. Peterica z največ nominacijami se je nato uvrstila v finale. Foto: Uroš Modlic
V prvem krogu so novinarji devetih sodelujočih medijev izbrali vsak svojih petih kandidatov za finale. Peterica z največ nominacijami se je nato uvrstila v finale. Foto: Uroš Modlic

3008 je (pre)velik

Izreden peugeot 3008 je odličen električni model, zelo varčen in vozno prijeten, hvalimo tudi obliko voznikovega prostora. A da so zagotovili 600-kilometrski električni doseg, je 3008 postal ogromen avtomobil, sploh v višino in širino. In ne, ne moremo podpreti, da se avtomobili tako večajo na zunaj, notri pa tega ne občutimo, niti pri sorodnem 7-sedežnem modelu 5008 ne dobimo prostornosti, ki nam jo je ponujal nekdanji enoprostorski 5008. Večanje avtov je šlo že preko vseh meja!

Symbioz je odličen, a ni naslednik scenica

Renaultov symbioz je še en avto, ki dokazuje, da bi avtomobilske znamke morale nehati poslušati dizajnerje, ampak pustiti inženirjem, da nam naredijo uporaben avto. Ta se sicer na zunaj ni tako povečal, a nam kljub temu v notranjosti ne da tistega, kar nam je nekoč ponujal enoprostorski scenic. Da bo jasno, to je naslednik scenica, novo ime je dobil, ker je scenic postal električen model, ki nam je zelo všeč. Povrhu je symbioz pravzaprav povečan captur, ne pa pomanjšan lanski slovenski avto leta, tehnično gledano je to starejši avto od australa.

Dogodek v Pivki je bil konec izbora, v katerem je bilo sprva skoraj 30 kandidatov. Foto: Uroš Modlic
Dogodek v Pivki je bil konec izbora, v katerem je bilo sprva skoraj 30 kandidatov. Foto: Uroš Modlic

Šteje tudi oprema, predvsem varnostna

C3 je po našem mnenju avto, ki končno omogoča dosegljivo električno mobilnost, prav električna verzija ë-C3 za manj kot dvajset tisoč evrov je tista, ki največ šteje in v širšem pomeni res pomeni velik napredek proti bolj zeleni prihodnosti. Minus, ki ga ta avto nosi s sabo, pa je, da so nižjo ceno dosegli tudi z zniževanjem standardom glede opreme. Primer: radarski tempomat je po našem mnenju nuja, ta avto pa ga ne ponuja niti kot opcijsko opremo. Tega ne moremo podpreti.

Iste zadržke imamo tudi pri dacii duster. Tudi ta ne ponuja opreme, ki danes že velja za standard. Slovenija je avto razgrabila, ker je izvrstnega videza in dejansko daje tisto, kar želi prvi vtis. A pravi terenec je kvečjemu duster z ročnim menjalnikom in roko na srce, takšen terenec na asfaltni cesti deluje grob in neprijeten. Bistveno bolj prijeten je hibrid, ki pa je zgolj dvokolesno gnan, torej avto, ki ne ponuja tistega, kar je bila vedno največja prednost dusterja. In povrhu, duster sploh ni več tako zelo poceni.

Seveda na tem mestu pripenjamo povezavo do naših daljših zgodb s temi avtomobili. Vabljeni k ogledu videoreportaž pod novico.

Nosilci naslova slovenski avto leta

1993: BMW 3 coupé
1994: mercedes-benz razred C
1995: renault laguna
1996: volkswagen polo
1997: renault mégane
1998: audi A6
1999: volkswagen golf
2000: ford focus
2001: fiat punto
2002: peugeot 307
2003: mazda6
2004: mazda3
2005: volkswagen golf
2006: volkswagen passat
2007: opel corsa
2008: audi A4/A5
2009: volkswagen golf
2010: volkswagen polo
2011: volkswagen passat
2012: ford focus
2013: volkswagen golf
2014: škoda octavia
2015: škoda fabia
2016: opel astra
2017: peugeot 3008
2018: volkswagen polo
2019: ford focus
2020: renault clio
2021: škoda octavia
2022: toyota yaris cross
2023: peugeot 308
2024: renault austral
2025: škoda superb

Škoda superb za 100 električnih oziroma 1000 dizelskih kilometrov
Električni peugeot 3008 - kaj pa, ko moramo na dolgo pot?
Renault symbioz (2024) - scenic, ki gre še vedno (tudi) na bencin
Citroën C3 (2024): Je to nizkocenovnik?
Dacia duster (2024) - za mesto, makadam, blato in kampiranje