V primeru nove cupre terramar ne gre le za skovanko besed “zemlja” in “morje”. Geni terramarja so zapisani tudi v športnosti. Terramar je namreč legendarno dirkališče, ki je v kraju Sitges v bližini Barcelone, ki vedno ostaja visoko na spisku naših želja, da ga obiščemo.
Čeprav krog meri le dva kilometra, pa je vožnja po njem pravo doživetje. Oval je bil zgrajen pred skoraj 100 leti – leta 1926, kar pomeni, da gre za tretje najstarejše namensko dirkališče v Evropi – takoj za dirkališčema Brooklands in Monza.
Danes kaže na to, da bo dirkališče kmalu dočakalo obsežnejšo prenovo in odprtje za večje množice obiskovalcev. Tam sicer avtomobilskih dirk ne bo več, nameravajo pa lastniki redno prirejati drugačne avtomobilsko obarvane prireditve. Ena od takih je bila tudi uradna predstavitev znamke Cupra, ki se je tu odvila pred šestimi leti.
Športni terenec prinaša novo obliko
Zdaj je tam potekala predstavitev terramarja. Športni terenec v dolžino meri 4,5 metra in bo nadomestil odhajajoča modela seat tarraco in ateca.
Za začetek prinaša nov oblikovalski jezik znamke Cupra – z agresivno prednjo masko v obliki morskega psa in svetlobnim pasom LED na zadku z osvetljenim logotipom.
A medtem ko je cupra pri oblikovanju popolnoma samosvoja, pa je tehnološko seveda močno sorodna drugim znamkam v koncernu. Pri razvoju terramarja so s svojim znanjem in razpoložljivo tehnologijo sodelovali predvsem Audijevi inženirji.
Gre namreč za model, ki ima za najtesnejšega tehničnega sorodnika audija Q3, oba modela pa bodo tako skupaj izdelovali na proizvodnih trakovih Audijeve tovarne v madžarskem Györu.
Korak k premijskim znamkam
No, in tako smo se seveda vprašali, ali močnejša vez z Audijem pomeni, da se Cupra pomika še bolj proti premijskim znamkam?
Če sklepamo po notranjosti, je odgovor pritrdilen, saj nagovarja tudi tiste zahtevnejše uporabnike. Tu najdemo športno oblikovana “školjkasta” sedeža, tehnične elemente, ki so nam že znani iz drugih modelov Cupre. Tu pa je tudi nova sredinska konzola, ki je še izraziteje obrnjena proti vozniku.
In to namiguje, da želi biti ta avto zelo vozniški. Zato pa nas seveda zanima, kako bo s tistimi “pravimi cuprami” torej različicami z oznako VZ?
Vstopni model predstavlja blagi hibrid z 1,5-litrskim turbo štirivaljnikom. Različici VZ pa bosta dve.
Prvo poganja močan 2.0-litrski turbobencinski štirivaljnik s 195 kilovati moči, drugo pa predstavlja zmogljiv priključni hibrid. Ta zagotavlja 200 kilovatov sistemske moči, z baterijo uporabne kapacitete 20 kWh pa obljublja tudi 100 kilometrov električnega dosega.
Vse različice terramarja bodo opremljene s 7-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom DSG, močnejši bencinski pa bosta gnani tudi na vsa štiri kolesa.
Terramar pa prinaša še eno pomembno zgodbo. To je predvidoma zadnja cupra, ki ni popolnoma električna. Spomnimo, Cupra se je popolni električni preobrazbi zavezala do leta 2030.
Še več o Cuprinih modelih pa v videoreportažah iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje