Že leta 2009 smo na MMC-ju objavili članek z naslovom: Ob nesreči vas bo rešil eKlic. Pred dobrim desetletjem se je Evropa na veliko ukvarjala s težavo prometne varnosti, eKlic pa naj bi predstavljal prelomni trenutek, saj avtomobil, ki je udeležen v hujši prometni nesreči, s pomočjo sistema eCall (eKlic) samodejno pokliče enotno evropsko telefonsko številko za klic v sili 112 in podatek o položaju avtomobila pošlje najbližji reševalni službi.
Majhen strošek za napravo
Leta 2008 je v več kot 1,2 milijona nesrečah na evropskih cestah umrlo okoli 39.000 ljudi. Prometne nesreče evropsko gospodarstvo vsako leto stanejo več kot 150 milijard evrov. Že pred 11 leti so v Evropski komisiji izračunali, da bi, če bi vse avtomobile v EU-ju opremili s sistemom eKlic, lahko letno prihranili 26 milijard evrov, medtem ko je bil strošek sistema za en avtomobil ocenjen na manj kot 100 evrov.
Slovenci med pionirji
eKlic je postal obvezen v vseh novih vozilih šele leta 2018 in prav v Sloveniji smo odigrali pomembno vlogo. Po besedah avtorja Avtomobilnosti in strokovnjaka za varno vožnjo Andreja Brgleza smo odigrali celo pionirsko vlogo na tem področju, saj so bili prvi klici izvedeni prav v Sloveniji. "Pri nesreči, ko je bilo veliko vozil udeleženih na primorski avtocesti v meglenem dnevu, ko se je zgodilo verižno trčenje, je bil prvi klic iz sistema eKlic poslan dve minuti prej kot od prvega uporabnika, ki je številko 112 vtipkal v svoj telefon," je Brglez spomnil na hudo prometno nesrečo, ki se je zgodila v megli na primorski avtocesti.
Zato smo se v zadnji oddaji Avtomobilnost posvetili eKlicu. "Sam se spomnim, da sem pred več kot 13 leti že pisal, da bi lahko bili leta 2010 vsi novi avtomobili opremljeni s tem sistemom. Zakaj se to ni zgodilo že prej? Lobisti nekaterih avtomobilskih znamk so tako v svojih matičnih državah kot na evropskem parketu v komisiji odigrali pomembno vlogo s tem, da so z uvajanjem zavlačevali. Razlog je, da se avtomobili z uvajanjem takih sistemov podražijo. Drugi razlog je, da so države v Evropi različno tehnološko pripravljene na uvajanje tovrstnih sistemov. Tretji pa je ta, da ima nekdo možnost vpogleda v to, kje smo. 10 let je minilo, ko bi to lahko tehnično izvedli do podrobnosti, a nismo. Če vemo, da eKlic na leto reši okoli 2500 življenj, to pomeni, da bi v obdobju 10 let, ko bi sistem tehnično že lahko deloval, na območju celotne Evrope ta sistem rešil 25 tisoč življenj," razmišlja Brglez.
Pritisnili smo tipko
V Avtomobilnosti smo se zato usedli za volan različnih tipov avtomobilov različnih znamk in pritisnili tipko SOS, s katero morajo biti opremljeni avtomobili, in ugotavljali, do kakšnih podatkov sploh pridejo ljudje v klicnem centru 112, s katerimi smo se pogovarjali. Oni so namreč tisti, ki bi morali dobiti s pomočjo avtomobila, ki ima vgrajeno SIM-kartico, vse podatke o vozilu, koliko potnikov je v njem, kje se je zgodila nesreča, tip vozila in še druge podatke, ki jih posredujejo reševalnim ekipam zdravnikov in gasilcev, da pridejo že pripravljeni na točen kraj nesreč in točno vedo, kaj jih tam čaka.
Namen eKlica oziroma velika prednost sistema naj bi bila prav v tem, da lahko reševalne ekipe pravočasno najdejo vozilo in poškodovanega voznika ali več potnikov v vozilu, če ni očividcev nesreče in udeleženi niso sposobni sami poklicati na pomoč.
Naše ugotovitve v Avtomobilnosti, ko smo se v vozilu povezali s klicnimi centri in operativci ReCO LJ so bile presenetljive. Večina podatkov je bila neprimernih za uporabo. Kaj vse smo ugotovili, boste izvedeli v prispevku iz oddaje Avtomobilnost, mi pa bomo vročo temo v naslednjih oddajah raziskovali še naprej.
Ste zamudili zadnjo oddajo Avtomobilnost? Ogledate si jo lahko tukaj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje