Po svoje lahko prilagodimo kar šest načinov vožnje. Poljubno lahko nastavljamo vzmetenje, odzivnost pogona, trdoto krmiljenja, pogosto pa sem sam menjal tudi raven glasnosti aktivnega izpušnega sistema. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Po svoje lahko prilagodimo kar šest načinov vožnje. Poljubno lahko nastavljamo vzmetenje, odzivnost pogona, trdoto krmiljenja, pogosto pa sem sam menjal tudi raven glasnosti aktivnega izpušnega sistema. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

V Avtomobilnosti smo vozili enega najboljših športnih avtomobilov, ki jih lahko danes še najdemo na evropskih cestah, forda mustanga z zmogljivim in velikim 5-litrskim V8 je bencinskim motorjem, ki je tudi glavni zaščitni znak sedme generacije mustanga.

Ta motor je skupaj s pogonom na zadnja kolesa bistvo, zakaj si navdušenci po vsem svetu po stenah lepijo plakate z mustangom, zakaj številni uživajo na srečanjih ameriških vozil in zakaj mustang dobi precej pozornosti v raznih posnetkih na družabnih omrežjih.

V8 se ne naveličaš

Mustang ni najhitrejši športen avto. Imamo na primer električne športne avtomobile, ki do stotice pospešijo tudi dvakrat hitreje. Tisti avtomobili imajo zares brutalne pospeške, ampak nekaj je treba dodati.

S tistimi avtomobili boste preizkusili sistem "launch control". Lahko trikrat zaporedoma, lahko petkrat, lahko desetkrat, potem pa se boste slej kot prej naveličali obremenjevanja svojih vratnih mišic. Mustanga se ne naveličate. Sploh ni pomembno, koliko avtomobilov ti je doslej že uspelo preizkusiti oziroma kakšna vrsta avtomobilov je tvoja najljubša. Vožnja ameriškega “mišičnjaka” je vedno nekaj posebnega.

Pnevmatike, ki v resnici nimajo zelo nizkega profila, so ob odličnem vzmetenju glavni razlog, da je mustang lahko pravzaprav tudi izjemno udoben potovalnik. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Pnevmatike, ki v resnici nimajo zelo nizkega profila, so ob odličnem vzmetenju glavni razlog, da je mustang lahko pravzaprav tudi izjemno udoben potovalnik. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Agregat, ki se rad zavrti v visoke vrtljaje

Poleg rohneče V8-zvočne kulise je seveda glavna značilnost izjemno dolg pokrov motorja, ki ga gledaš pred sabo. Seveda pa je za polno izkoriščanje posebnosti, ki jih prinašata atmosferski V8 in pogon na zadnja kolesa, pravilno izbrati tudi uživaško cesto. Ker se osemvaljnik zelo rad “zavrti” prek 6- ali celo 7-tisoč vrtljajev, ima mustang najraje nekoliko bolj odprte in hitre zavoje, ki jih odpeljemo v tretji, ali celo četrti prestavi. Tam tudi ne bo nobene nevarnosti, da bi zadek poplesoval in preizkušal voznikovo zbranost.

V mustangu boste morali krotiti njegovo bencinsko žejo. Porabe pod 11 litrov na 100 kilometrov mi ni uspelo spraviti. Ampak predvidevam, da pravzaprav tudi teh 11 litrov ne boste ravno pogosto dosegli. Grmenje osemvaljnika voznika, če hoče ali ne, preveč zasvoji. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
V mustangu boste morali krotiti njegovo bencinsko žejo. Porabe pod 11 litrov na 100 kilometrov mi ni uspelo spraviti. Ampak predvidevam, da pravzaprav tudi teh 11 litrov ne boste ravno pogosto dosegli. Grmenje osemvaljnika voznika, če hoče ali ne, preveč zasvoji. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Popolnoma drugače pa je v počasnih zavojih, kjer mustanga v zavoju zlahka postavimo vsaj malo počez – tudi zaradi zajetnega navora in delne zapore diferenciala, ki poskrbi, da se tovrsten avto z zadnjim pogonom pelje, kot se mora. Vsekakor je hiter športni avto lažje obvladovati, če je menjalnik samodejen oziroma če lahko pri hitri vožnji med kar desetimi prestavami izbiramo s tema obvolanskima ročicama. No, je pa mustang za ljubitelje klasike na voljo tudi s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom.

V kabini sta izjemna dirkaška sedeža Recaro, ki voznika in sovoznika zelo močno stisneta in z močno bočno oporo trdno držita na svojem mestu. Zelo zanimivi in koristni so tudi številni različni prikazovalniki parametrov delovanja vozila, ki pomagajo pri diagnostiki in spremljanju pravilnega delovanja. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
V kabini sta izjemna dirkaška sedeža Recaro, ki voznika in sovoznika zelo močno stisneta in z močno bočno oporo trdno držita na svojem mestu. Zelo zanimivi in koristni so tudi številni različni prikazovalniki parametrov delovanja vozila, ki pomagajo pri diagnostiki in spremljanju pravilnega delovanja. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Posebnosti testiranega primerka

Da se takšen avto dobro pelje v ovinkih, seveda potrebujemo predvsem primerno vzmetenje pa tudi zavore. In na tem mestu pridemo do posebne različice mustanga, ki se imenuje “dark horse”. Ta različica poleg 334 kW moči prinaša posebno vzmetenje Magneride, ki ga lahko zelo preprosto poljubno nastavljamo, da se skoraj 2 toni mase primerno ustavita, pa poskrbijo še zavore Brembo, ki so resnično izjemno zmogljive in vzdržljive.

Dark horse prinaša še nekaj posebnih aerodinamičnih dodatkov ter večje odprtine za hlajenje in dovod zraka. Poglejte na primer ti dve luknji, ki po velikih ceveh dovajata zrak v motor.
Še več dobrot za dirkaške navdušence pa imamo v notranjosti.

Vabljeni, da ta pravi športni avtomobil spoznate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.