Proizvajalci avtomobilov kritizirajo francosko vlado zaradi povišanja davka na težja vozila, in to kljub strogim ukrepom EU-ja glede izpustov CO2, ki bodo začela veljati z letom 2021.
Kot piše Bloomberg, bo v skladu z zakonom, ki ga je sprejel francoski parlament, za avtomobile, ki izpuščajo ogljikov dioksid nad določenim pragom, leta 2020 zagrožena kazen 20.000 evrov, kar je krepko več od obstoječega zneska 12.500 evrov. Hkrati vlada razmišlja o zmanjšanju denarnih spodbud za nakup električnih avtomobilov.
Športni terenci zelo priljubljeni med potrošniki
Ukrepi bodo vplivali na cene SUV-vozil. Terenska vozila sodijo med osebna vozila, ki zaradi skupne mase in oblike najbolj onesnažujejo ozračje in tudi porabijo več goriva kot na primer kombilimuzine ali karavani.
Kljub temu so to zelo priljubljena vozila med kupci, saj so v Franciji v prvih 11 mesecih leta 2019 ti križanci predstavljali kar 30 odstotkov prodaje osebnih vozil, kažejo podatki pariškega svetovalnega podjetja Inovev. Na drugi strani prodaja električnih avtomobilov sicer hitro raste, a še vedno predstavlja majhen delež prodaje na celotnem trgu.
Dvojna kazen za kupca
Francoski avtomobilski proizvajalci opozarjajo, da ukrepi ogrožajo francosko industrijo. "To je dvojna kazen za potrošnike," je v izjavi za javnost povedal vodja francoske avtomobilske organizacije PFA Luc Chatel, ki je politično odločitev označil za "neskladno".
"Trg električnih avtomobilov ne bo rasel brez močnih spodbud države za nakup teh vozil," je dejal Chatel. "Vsakdo bo nekaj izgubil: industrija, okolje in kupna moč Francozov."
Subvencije za kupce električnih vozil so lahko za davkoplačevalce drage. Francoski bonusi so bili lani po ocenah francoskega revizorja 550 milijonov evrov. Tudi Nemčija je vzpostavila podobne spodbude, za katere pri Bloombergu ocenjujejo, da bi lahko do leta 2025 državo stale 2,6 milijarde evrov.
Kmalu nova evropska pravila
Francoska dajatev za križance prihaja v času, ko se evropska avtomobilska industrija pripravlja na postopno uvajanje pravil o emisijah, ki bodo zaživela z letom 2021. Proizvajalci avtomobilov bodo kaznovani, če bo njihova skupna letna prodaja vozil presegla povprečno predpisano mejo CO2 na vozilo. To je 95 gramov na prevoženi kilometer, leta 2018 pa je bilo povprečje izpustov CO2, tudi na račun popularnost SUV-vozil med kupci, več kot 120 gramov na kilometer.
Francosko finančno ministrstvo je ocenilo, da bi z novimi ukrepi in "kaznovanjem SUV-vozil zaradi večjega onesnaževanja" v državno blagajno "steklo" 50 milijonov evrov letnega prihodka, ki bi jih uporabili za dodatne ukrepe oziroma pomoč proizvajalcem avtomobilov za predstavitev čistejših avtomobilov.
Oglasi in emisije
Finančni minister Bruno Le Maire je kritiziral tudi oglaševanje SUV-vozil, češ da morajo potrošnike opozarjati na škodljive vplive avtomobilov na okolje.
Francija si v prihodnjih letih prizadeva za znižanje subvencij za električne avtomobile in avtomobile na vodik, ob predpostavki, da bodo cene tovrstnih vozil padle. Leta 2020 bo vlada namenila kar 6.000 evrov za nakup električnega avtomobila, ki bo stal manj kot 45.000 evrov. Ministrstvo za okolje pa sporoča, da se bo pomoč leta 2021 in 2022 zmanjševala.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje