Kljub skokovitemu naraščanju števila ljudi, okuženih s koronavirusom po Evropi, so prodajalci avtomobilov v splošnem bolj optimistični, kot so bili ob prvem zaprtju trga to pomlad, ko so se ustavile tudi številne avtomobilske tovarne.
Prodaja vozil ima namreč neposreden vpliv, sicer z zamikom, tudi na dobaviteljske verige v avtomobilski industriji. Kljub izjemni širitvi koronavirusa in odločnim ukrepom vlad držav članic EU-ja se očitno prodajni saloni po Evropi ne bodo zapirali tako kot v pomladnem času. Drugače je v Sloveniji, kjer trenutni vladni odlok predvideva, da morajo saloni za prodajo vozil ostati zaprti.
V Nemčiji spodbude za nakup avtomobilov
V Nemčiji je zvezna vlada sprejela novo, mehkejše zaprtje. Zaprte pa niso trgovine, nakupovalna središča, kot tudi ne avtosaloni. Ti bodo delovali še naprej skladno s higienskimi predpisi kot do zdaj (v trgovinah se lahko na površini 10 kvadratnih metrov giba le ena oseba itd.). V prvem šestmesečju leta 2020 se je promet v Nemčiji v avtomobilskih salonih zmanjšal za 18 %. Glede na dejstvo, da je na splošno poletni kvartal oživil vse panoge nemškega gospodarstva, so izboljšane poslovne številke zabeležili tudi avtosaloni. K izboljšani prodaji avtomobilov naj bi prispevalo tako začasno znižanje DDV-ja (do konca leta) kot tudi premija za nakup električnih avtomobilov.
Omejen delovni čas
Tudi v Franciji avtomobilski saloni ostajajo odprti z omejenim delovnim časom. V Franciji je bilo v septembru 2020 prodanih 168.291 avtomobilov, kar je 3,5 % več kot v septembru lani, prodaja v obdobju januar–september pa je nižja za 29 % v primerjavi z enakim lanskim obdobjem. Zaradi blažitve posledic pandemije covida-19 je francoska vlada namenila avtomobilski industriji osem milijard evrov pomoči. Tudi v Italiji in Španiji so avtomobilski saloni še vedno odprti.
Predlog: Ena oseba na 30 kvadratnih metrov
Tudi zato so pri trgovinski, obrtni in gospodarski zbornici Slovenije (TZS, OZS in GZS) na Ministrstvo za gospodarstvo naslovili prošnjo, da se avtosaloni izvzamejo iz vladnega odloka o prepovedi ponujanja blaga in storitev potrošnikom.
Kot so nam odgovorili iz Sekcije za osebna motorna vozila, menijo, da je zaradi velikosti avtomobilskih salonov in majhnega števila kupcev, ki se v njih zadržujejo, mogoče ob doslednem spoštovanju pravil NIJZ-ja poskrbeti tako za varnost kupcev kot tudi zaposlenih v prodajnih salonih. Zato predlagajo, da se znova omogoči prodaja motornih vozil potrošnikom ob hkratnem dvigu standarda glede števila oseb, ki se lahko hkrati zadržujejo v avtomobilskem salonu, in sicer ena oseba na 30 kvadratnih metrov površine.
Kupci bodo dobili vozilo
Primož Tiringar, direktor Toyota Slovenija, je za Avtomobilnost poudaril, da je situacija v primerjavi s pomladnim zaprtjem salonov precej bolj naklonjena tako potrošnikom kot podjetnikom, saj v pomladanskem delu niti tistim strankam, katerih vozila so čakala na dvoriščih trgovca, niso smela biti izdobavljena. Ravno tako servisne storitve niso bile mogoče razen za nujne primere. "Danes so servisne storitve praktično neomejeno dovoljene, pri prodaji vozil pa imamo tudi precej bolj odprte možnosti. Čeprav so prodajni saloni zaprti, je prodaja na daljavo možna ob upoštevanju vseh pravil in ukrepov. Torej, predvsem strankam, ki čakajo na že naročena vozila, lahko izdobavimo avto na varni stični točki zunaj prodajalne oziroma na daljavo, kot to ureja zakon, ki ureja varstvo potrošnikov."
Tiringar še pravi, da se zavedajo, da je namen odloka zajezitev in obvladovanje epidemije covida-19 in da lahko k temu pripomore vsak posameznik s svojim vedenjem in omejitvijo medsebojnih stikov in temu primerno tudi ravnamo.
"Bi pa dodal, da smo prepričani, da bi bili ob vseh omejitvah in ukrepih naši saloni lahko odprti za stranke, saj so po večini vsi avtomobilski saloni v Sloveniji veliki, zračni in prostorni in bi nedvomno lahko zagotavljali minimalni osebni prostor za vsako stranko, kot to velja v primeru nekaterih drugih panog, kot so trgovine z živili ali tehničnim blagom, bencinski servisi ipd.," pravi Tiringar, ki meni, da bi tudi avtomobilska panoga, če bi omejili število strank, ki bi bile istočasno v salonu, in z upoštevanjem ustreznega obnašanja prodajnega osebja, ki bi bilo, zagotavlja, na najvišji možni ravni, lahko poslovala nemoteno in s tem pripomogla k boljšemu gospodarskemu položaju v državi in s tem ne ogrozila epidemiološke slike.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje