Električna platforma je narekovala zunanjo obliko. Velika medosna razdalja, ki je omogočila prostorno kabino, je kombinirana s kratkimi previsi, zato je avtomobil videti zelo dinamično, ni pa klasični križanec. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec
Električna platforma je narekovala zunanjo obliko. Velika medosna razdalja, ki je omogočila prostorno kabino, je kombinirana s kratkimi previsi, zato je avtomobil videti zelo dinamično, ni pa klasični križanec. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec

V Avtomobilnosti smo imeli priložnost, da megana e-tech electric končno preizkusimo tudi na slovenskih cestah. To je prvi predstavnik Renaultove druge generacije električnih vozil, zato je na njem vse popolnoma novo, razen imena, ki bo že na začetku poskrbelo za njegovo prepoznavnost in uveljavitev na trgu. Tisti običajni megane, ki ga že poznate, pa za zdaj še ostaja na trgu.

Vedno dvokolesni pogon

Električni novinec ima elektromotor, ki vselej poganja le prednji kolesni par. Na voljo bosta dve različici s 96 ali 160 kilovati moči in dve velikosti baterije. Prva ima kapaciteto 40, druga pa 60 kilovatnih ur. Po v realnosti težko dosegljivem standardu WLTP naj bi manjša baterija zadoščala za do 300 kilometrov vožnje z enim polnjenjem, večja pa do 450.

Pri Renaultu za baterijo obljubljajo osem let oziroma 160.000 kilometrov garancije. V tem času baterija ne bo izgubila več kot 30 odstotkov svoje zmogljivosti. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec
Pri Renaultu za baterijo obljubljajo osem let oziroma 160.000 kilometrov garancije. V tem času baterija ne bo izgubila več kot 30 odstotkov svoje zmogljivosti. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec

Značilnost baterije je, da je izredno tanka, kar pomeni, da v kabini ni bilo treba povišati sedišč, dobro pa vpliva tudi na vozne lastnosti. Pri Renaultu so nam ob seznanitvi z novostjo predstavili pametni management te baterije. Govorimo o predpripravi baterije, ki jo uporabljamo z vnosom cilja v navigacijski sistem. Navigacija lahko svetuje, kje naj polnimo, avto pa pred začetkom polnjenja baterijo ohladi ali ogreje na idealnih 20 stopinj.

Notranjost povsem nova

Tudi koncept notranjosti je popolnoma nov. Najbolj opazni točki sta velika zaslona. Pri Renaultu za osrednji zaslon pravijo, da je od prejšnjega kar sedemkrat hitrejši. Po novem je opremljen z Googlovimi storitvami. To pomeni, da glasovni ukazi delujejo bistveno bolje, kot smo običajno navajeni iz avtomobilov, res pa je, da se boste morali z Googlom pogovarjati po angleško.

Na slovenskem trgu bo brez subvencije na voljo za slabih 35 tisoč evrov, različica z večjo baterijo pa bo za osem tisoč evrov dražja. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec
Na slovenskem trgu bo brez subvencije na voljo za slabih 35 tisoč evrov, različica z večjo baterijo pa bo za osem tisoč evrov dražja. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec

Še večja vrednost Googla pa je tista reč, ki jo zna najbolje – zbiranje podatkov. Podatki izboljšujejo delovanje asistenčnih sistemov (26 jih je), svetujejo pri optimizaciji našega sloga vožnje ali pa nam preprosto predlagajo kakšno simpatično točko za postanek ob poti.

Renault je prisoten na trgu električnih vozil že več kot desetletje, ampak korak, ki ga predstavlja električni megane, je vsekakor najbolj odločen doslej.

Vabimo vas, da vozilo podrobneje spoznate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.