V Avtomobilnosti smo pred časom natančno pojasnili, kako je nastala zračnica, celo odpravili smo se do kraja, kjer se je zračnica rodila.
Danes se sprašujemo, zakaj v pnevmatike še vedno stiskamo zrak, ko pa je že več kot desetletje na vidiku tehnološka rešitev, ki na popolnoma novo raven postavlja pnevmatike – tako v ekološkem kot v uporabniškem smislu. Na svetu imamo okoli milijardo osebnih vozil, kar pomeni okoli štiri milijarde pnevmatik. Vsaka še tako majhna sprememba oziroma tehnološka rešitev (gledano kot skupek) pomeni veliko.
Napredek je bil narejen
V Avtomobilnosti smo se podali v skrbno varovani testni center proizvajalca pnevmatik Goodyear, kjer smo preizkusili revolucionarno pnevmatiko, ki vas bo osvobodila nevarnosti predrtja. Preizkusi so v polnem teku in Goodyear je z dosedanjimi rezultati zadovoljen.
To je t. i. brezzračno pnevmatiko, ki že dolgo pomeni sanje tako proizvajalcev pnevmatik kot lastnikov vozil. Že 130 let od izuma pnevmatike ni bila odpravljena njena največja pomanjkljivost. Nenadna izguba zraka v pnevmatiki ni le neprijetna, ampak tudi nevarna. Danes več proizvajalcev pnevmatik razvija novo generacijo pnevmatik brez zraka. Med njimi tudi Goodyear.
Pogoj za avtonomna vozila
Michael Rachita, višji menedžer za razvoj nepnevmatske pnevmatike pri podjetju Goodyear, je za Avtomobilnost pojasnil, zakaj je razvoj pnevmatik zraka tako pomemben za prihodnost mobilnosti: "S pojavom in razvojem avtonomnih vozil se izkazuje potreba po presežnem sistemu, da lahko vozilo kljub nezgodi vozi naprej. Če guma pušča, se vozilo ustavi. Na primer avtonomni avtobus ali taksi. To težavo odpravimo z novo strukturo, z vgrajenim presežkom za nadaljevanje vožnje. Prav to zmorejo nepnevmatske gume."
Kaj pa materiali? Sogovornik nam je na praktičnem primeru pokazal, da je videti kot navadna plastika, a ni navadna. To je termoplastični elastomer. Beseda elastomer je ključna. "Pomislite na kavčuk v gumi. Okrepljena je s kavčukom. Ta je elastičen. Tudi plastika se lahko vede kot kavčuk. Prenese nenehne deformacije pri vrtenju kolesa. Posebna vrsta plastike je. Po testiranjih smo izbrali tako, ki se obnese v sistemu, v katerem se nenehno krči in razteza. Pomembno je, da jo lahko recikliramo. V celoti. Lahko bi jo stalili, vlili v kalup in ponovno uporabili. To je odgovor ne vprašanje, zakaj brez zraka. Menimo, da je to vzdržneje."
Cilj je zmanjšati glasnost
Za voznika je bistvenega pomena tudi to, kako se pnevmatika obnaša med vožnjo. Kaj bomo občutili med vožnjo? Rachita pravi: "Samozavestneje boste lahko zavijali. Prednost sistema je tudi, da ima veliko koristne bočne sile. Med zavijanjem ves čas ostaja čvrst. Pri močnem zavoju na zračni pnevmatiki se zrak umika in guma se mehča. To včasih občutite. Izpeljava zavoja je težja. Tu bolje ohranjate smer. Tehnologija še ni izpopolnjena, zato je guma glasnejša."
Revolucionarni plašč smo preizkusili na testni stezi. Kaj smo spoznali, izveste ob ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje