Nova pravila zahtevajo, da električni avtomobili in hibridi oddajajo opozorilne zvoke pri nizkih hitrostih, vendar ameriški zvezni regulatorji voznikom ne dovolijo, da bi sami izbrali opozorilne zvoke. Foto: Reuters
Nova pravila zahtevajo, da električni avtomobili in hibridi oddajajo opozorilne zvoke pri nizkih hitrostih, vendar ameriški zvezni regulatorji voznikom ne dovolijo, da bi sami izbrali opozorilne zvoke. Foto: Reuters

Električna vozila je v primerjavi z bencinskimi vozili pogosto težje slišati pri nižjih hitrostih.

Ameriška agencija za varnost v prometu NHTSA je določila, da morajo hibridna in električna vozila, ko potujejo s hitrostjo do 30 km/h, na svojo prisotnost opozarjati z zvokom. S tem bi preprečili poškodbe pešcev, kolesarjev in slepih ter slabovidnih. Pri večjih hitrostih hrup pnevmatik, upor vetra in drugi dejavniki odpravijo potrebo po ločenem opozorilnem zvoku, menijo pri NHTSA. Vendar pa po novi odločitvi vozniki ne bi mogli izbirati, kakšen zvok naj oddaja vozilo.

Agencija še ocenjuje, da je verjetnost, da bo hibridno vozilo udeleženo v nesreči pešca, 19 odstotkov večja kot pri tradicionalnem vozilu na bencinski pogon. Lani je število umrlih pešcev v ZDA poskočilo za 13 odstotkov, na 7.342, kar je največ od leta 1981. Število umrlih kolesarjev se je povečalo za 5 odstotkov, na 985, kar je največ od leta 1975.