Ford igra pri modernizaciji modernih tehnoloških pripomočkov izredno pomembno vlogo. Vzemimo za primer focusa tretje generacije. Slovenski avto leta 2012. To je bil avto, ki je populariziral sistem samodejnega parkiranja. Ni bil najboljši sistem, niti ni bil prvi, ampak sistem samodejnega parkiranja je s focusom postal tehnologija, dostopna ljudem z običajno visokimi plačami. In poslanstvo prinašalca novodobne mobilnosti novi, četrti focus opravlja še mnogo samozavestneje.
Zdaj res lahko govorimo o samodejnem parkiranju
Pred leti je torej focus parkiral tako, da je sam poiskal prosto parkirno mesto, nato pa obračal volan tako, da je avto sam kar najlepše parkiral. Sprva samo bočno, nato pa tudi vzvratno in diagonalno. Voznik pa je moral še vedno sam pritiskati na zavoro in plin ter prestavljati naprej in nazaj. Po novem sistemu pa vse faze postopka opravi avto sam. Voznikovo edino opravilo je držanje gumba, s katerim vklopimo sistem. Še več avtomatizmov pa novi focus ponuja pri večjih hitrostih. Lahko ste deležni avtonomne vožnje druge stopnje.
"Druga stopnja pomeni hkratni nadzor nad širino in dolžino. Pomaga ohranjati smer, rahlo obrača volan in vas vedno vodi po sredini voznega pasu. Zanaša se na informacije kamere, ki sledi označbam pasu. To je napreden asistenčni sistem, ki vam preprečuje zapustiti vozni pas. V ta položaj sploh ne pridete, saj ga nimate priložnosti zapustiti. Sistem smo združili s prepoznavo znakov. Čeprav upoštevate omejitve, sistem še vedno prepoznava znak po podatkih zemljevidov," nam je na mednarodni predstavitvi v Franciji pojasnil vodja inženirjev za asistenčne sisteme pri Ford Europe Torsten Wey.
Seveda ne pozabimo, da so ti avtomatizmi tu, da vozimo varneje. V kritičnih razmerah, pri velikih hitrostih, zna novi focus celo samodejno obvoziti oviro na cesti.
Že pred petimi leti se je prototip izognil oviri
Koliko let potrebuje tehnologija, preden pride v serijsko uporabo, pove podatek, da smo že leta 2013 v Fordovem testnem centru v Belgiji na prototipnih vozilih preizkusili tehnologije, ki bodo preprečevale nesreče. Oziroma jih lahko končno preprečujejo že zdaj.
"Čeprav je prihodnost nemogoče napovedati, jo avtomobilski inženirji lahko. Vozniki se starajo. Naši sistemi bodo omogočali varno vožnjo tudi pri 90 letih. Tehnologija bo morala prevzeti nadzor nad vozili,” so nam pred petimi leti predavali Fordovi inženirji, ko so nam predstavili prav prej omenjeni sistem parkiranja brez voznika, komunikacijo med vozili in sistem za izogibanje oviri. Prav slednji sistem je zdaj "zaživel v novem focusu".
"Če se s hitrostjo 100 km/h približate zastoju, nimate dovolj časa in prostora za zaviranje. Pomaga samo volan. Ljudje pogosto ovire ne obvozijo pravilno, zato destabilizirajo vozilo. Voznik se odloči, ali se bo avtomobilu pred sabo izognil po levi ali desni, sistem pa mu pomaga tako, da se približa oviri in se ji izogne, pri tem pa ohrani stabilnost," pojasnjuje Wey, ki nam je predstavil naslednji tehnični priboljšek v focusu, ki preprečuje izsiljevanje: "Vsa naša vozil vsebujejo zadnja radarska tipala. Če speljujejo vzvratno s svojega parkirnega prostora, vas sistem opozori na vozilo, ki prihaja. To smo uporabili tudi pri vožnji naprej. Če se voznik ob nevarnosti trka ne odzove na opozorilo, sistem samodejno zavre, se izogne oviri ali ublaži trk."
Zaščita proti udarnim jamam
Novi focus ponuja tudi sistem, ki ščiti pred poškodbami gum in platišč. Guy Matthot, direktor za področje vozne dinamike pri Ford Europe razloži: "V dodatni opremi focusa je aktivno vzmetenje, ki uporablja tipalo v kolesih. Tipalo je tako hitro, da zazna, kdaj kolo naleti na jamo. Ko zazna takšno gibanje, blažilniki takoj otrdijo, tako da pnevmatika nima časa pasti v jamo. Zato seveda ne trči v rob udarne jame, s tem pa ne tvegate poškodb."
Focus je torej avto, ki prinaša vrsto tehničnih priboljškov za voznika. A v bistvu se ekspertiza nemških inženirjev pokaže tudi že pri vožnji, pri kateri elektronskim varnostnim asistenčnim sistemom ni treba opraviti svojega dela. Dovolj je ena zavita cesta in športno navdahnjen voznik, pa bo focus dokazal svojo superiornost pred številnimi tekmeci. Je dovzeten za vsak voznikov ukaz in izpelje ga z izjemno lahkotnostjo. Hkrati pa je utišal kritike tistih, ki takšne karavane kupujejo zgolj z metrom.
Boštjan Hribovšek, direktor prodaje in trženja Summit Motors, nam je povedal, kaj je izrednega pomena pri novem fordu focusu: "To, da je dobil dodatne centimetre. Tako v prtljažniku, kjer je več kot 600 litrov prtljažnega prostora, ter dodatnih pet centimetrov v zadnji sedežni vrsti. S tem lahko učinkovito nagovarjamo zahtevne dinamične očete ter na drugi strani flotne stranke."
Novi focus je že na prodaj tudi v Sloveniji. Maloprodajne cene se brez upoštevanega popusta za vse različice v višini 1.500 evrov začnejo pri 18.940 evrih za vstopni bencinski štirivratni model, 18.460 za petvratno kombilimuzino in 19.160 za karavana.
Mi smo ga vozili že na mednarodni predstavitvi v Franciji.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje