Že sama kratica imena FTP, ki v računalniškem jeziku označuje protokol za prenos datotek (File Transfer Protocol), v novi izpeljanki označuje protokol za prenos oziroma dostavo hrane, torej Food Transfer Protocol. Osnovna ideja interierja, ki je v središču centra za razvoj vrhunskega podjetništva, je bila oblikovati odprt in razgiban prostor v slogu industrial z metropolitanskim pridihom.
Z rubriko Prostor in pol se odpravljamo po vsej Sloveniji. Predloge pošljite na: katja.stok@rtvslo.si ali
lepota.bivanja@rtvslo.si
Marley Maček in Matej Rutar ne skrivata, da sta ideje za opremo lokala iskala po svetovnih prestolnicah in na družbenih platformah, kot je Pinterest. Tako neobdelan strop z vidnimi in nepobarvanimi prezračevalniki kot tudi kubusne police iz kovinske mreže nad točilnim pultom sta videla v Londonu. Moment masivnega lesa v New Yorku, s ploščicami obdane stebre v Parizu, retrosedežne garniture pa na Nizozemskem.
Ideje z vsega sveta
"V Londonu sva v enem tednu obiskala okoli 50 lokalov, kjer sva si ogledovala tako njihovo ponudbo kot samo opremo. En lokal nama je bil še posebej všeč in sva ga hotela dobesedno kopirati, a nama to ni uspelo," pripoveduje Marley. Delno tudi zato, ker jima je ponudnik svetil pokazal modele, ki jih nista mogla odkloniti. Nad točilnim pultom tako visijo štiri proti eksploziji odporna svetila (ang. explosion proved lamps), ki so bila izdelana za trg nekdanje Sovjetske zveze. "Svetila so bila narejena za prostore, v katerih so proizvajali spojine in materiale, pri katerih je bila visoka možnost vžiga oziroma eksplozije," pove Mihael Lepšina (Arcadia Lightwear), ki je svetlobne artefakte odkril v nekem berlinskem podjetju, ki se ukvarja z restavriranjem odsluženih svetil.
Nad jedilnimi mizami, ki jih po celotnem frontalnem delu skozi velika premična okna osvetljuje dnevna svetloba, visijo emajlirana svetila, ki so jih uporabljali za splošno razsvetljavo v industriji. Na las so podobna svetilom, ki jih je v nekdanji Jugoslaviji proizvajal Emo Celje, le da so te luči iz Poljske. "Ker so luči restavrirane oziroma obnovljene, njihovega proizvajalca nihče zares ne pozna. Berlinsko podjetje išče stare kose po celi Evropi in jih restavrira le do določene mere – poškodbe na emajlu ne popravljajo, saj, roko na srce, to tudi ne bi imelo smisla. Zamenjajo le okove žarnic, kable in druge drobne elemente, ki so ključni pri montaži," doda Lepšina.
Stebri v prostor vnašajo dinamiko
Dinamiko dolgemu in ozkemu prostoru sta arhitekta Matevž Frančič in Andreja Horvat Rusjakov (id:doma) vnesla s postavitvijo stebrov. "Gre za igro arhitekture, v kateri je bil obstoječi element pomnožen. Tako smo dosegli učinek gozda in dobili strukturo, ki lokal loči na sprednji in zadnji del: jedilnico za odrom oziroma dnevno sobo ter točilni pult," pojasnita. Mehko pregraditev prostora so dosegli z uporabo svetloboprepustnega armiranega stekla (ki se zaradi žične mreže ne razleti, če se razbije) ob vhodu v prostor ter v delu med kuhinjo in lokalom, kot tudi z zavesami. Te v zadnjem delu zastirajo t. i. VIP-prostor, namenjen zaprtim družbam. Interier se v tem delu od preostalega prostora razlikuje z nekoliko drugače tapeciranimi klopmi ob steni in oblazinjenimi stoli. Toplino in domačnost sterilni steni z belimi podolgovatimi ploščicami pa dodajajo lesena korita z rastlinjem.
Kavči izdelani po modelu s fotografije
Osrednji del prostora nasproti točilnega pulta in tik ob vhodu je dvignjen na lesenem podestu, njegov namen pa je ustvariti prijetnejši in bolj sproščen prostor. "Model retrokavčev je Marley našel na spletu. Fotografijo sva odnesla mizarju, ki je izdelal replike. Dva naslanjača sva kupila v Ikei in so ju tapecirali v istem slogu," pove Matej Rutar. Ob bujnem zelenem rastlinju med modro-rumenimi kavči s črno obrobo stojijo odsluženi talni reflektorji na podstavkih, ki so jih v času Češkoslovaške uporabljali na praški televiziji.
Poleg stebrov sta povezovalna elementa prostora še barvna lestvica, ki je grajena na osnovni temnozeleni barvi sten, ter grafični napisi. "Ne vprašaj, kaj dobrega lahko storiš za državo, temveč, kaj bo za kosilo" (Oscar Wilde) je eden izmed zapisov na rumeno-beli črtasti tapeti, ki so jo, tako kot ime lokala in grafično podobo, zasnovali v oblikovalskem studiu Luks Studio & Lab.
Pečat ploščic
"Arhitekta sta na sredino prostora umestila alejo stebrov. Midva pa sva hotela, da so oblečeni v ploščice, da se bodo ujemali s točilnim pultom," pove Matej. Investitorja sta namreč vztrajala, da so ploščice na stebrih modre s svetlorumeno fugo, saj se tako ujemajo z rumenimi ploščicami na točilnem pultu - odlagalna površina tega je izdelana iz masivnega hrasta nedolgo tega podrtega 200 let starega skednja iz Gorenjske.
Fotografije: Katja Štok
*Izbor prostorov v rubriki Prostor in pol je uredniški in ne gre za plačane oglase. Namen objave tovrstnih člankov je zavedanje, da imajo prostori, v katerih bivamo, premišljeno vsebino, ki lahko sloni na inovativni ideji, strasti do oblikovanja in arhitekture ali spoštovanju kulturne dediščine.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje