25. mednarodni pohištveni sejem Ambient Ljubljana na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani, ki bo imel svoja vrata odprta do nedelje, doživlja svojevrsten preporod. Čeprav se letos predstavlja nekoliko manj razstavljavcev glede na pretekla leta, so ti izredno kakovostni. Sam razstavni program sejma se je tako izčistil, njegov namen pa je približati oblikovanje kar najširši javnosti.
Absolutni zmagovalec: kuhinja Smreka in Terazzo
Prvič v 25-letni zgodovini mednarodnega sejma Ambient se je zgodilo, da so komisije za vse nagrade in priznanja ljubljanskega pohištvenega sejma (glej fotografija 1) soglasno izbrale kuhinjo Smreka in Terazzo oblikovalca Julijana Krapeža proizvajalca Pohištvo Potočnik.
Mednarodno komisijo TOP 5 (letos v sestavi: Barbara Delucca (Italija), Rianna Makkink (Nizozemska), Janez Koželj, Jure Miklavc in Vladimir Pezdirc) je prepričalo tesno sodelovanje oblikovalca in proizvajalca, "ki sta izhajala iz slovenske tradicije in jo uspešno integrirala v sodobno bivalno okolje," pri čemer sta za izdelavo izbrala "primarni slovenski les – smreko, ki ga do zdaj nismo srečali pri kuhinjskem pohištvu," so zapisali v obrazložitvi nagrade.
Dvig splošne kulture
Člani komisije TOP 5 so se strinjali, da slovenski oblikovalci in proizvajalci z nekaterimi izstopajočimi izdelki, še zlasti s tistimi, ki so se predstavljali na razstavi in borzi Top ideje, lahko konkurirajo evropskim proizvajalcem.
"Prav nizozemska članica komisije Rianne Makkink mi je dejala, da še zdaleč ni bila razočarana, da je bila v komisiji tako marginalnega sejma, če gledamo na sejem Ambient s širšega mednarodnega vidika, kjer je v tem delu Evrope najbolj prepoznaven milanski sejem. Res pa je, da je sejem Ambient trenutno edini sejem v regiji med Milanom in Dunajem. Na sejmu najdemo visokokakovostne oblikovalske presežke," pravi vodja Službe za odnose z javnostmi Gospodarskega razstavišča Marjana Lavrič.
Cilj pohištvenega sejma je predvsem dvigniti splošno kulturo "oziroma pogled na to, da vsi sooblikujemo bivanjske prostore, ne le v smislu notranje opreme, ampak tudi kakovosti okolja, sosesk, ulic, parkov idr. Analize Gospodarskega razstavišča med obiskovalci kažejo, da jih dve tretjini pride na sejem po točno določen kos pohištva, tretjino pa zanima pregled zadnjih dosežkov pohištvene industrije v Sloveniji. Ta se je v zadnjih letih bistveno spremenila, kar je opazno tudi pri razstavljavcih," prizna Marjana Lavrič.
Manj razstavljavcev kot prejšnja leta
Letos se na sejmu predstavlja 206 podjetij iz 20 držav, leta 2010 pa 309 podjetij iz 25 držav, "kar je jasni kazalnik, kdaj je v Sloveniji odjeknila kriza, z njo pa tudi očitni propad velikih t. i. postsocialističnih proizvajalcev pohištvene industrije. Vznikajo pa majhna podjetja, ki gredo z roko v roki z oblikovalsko stroko," dodaja vodja za odnose z javnostmi.
Top ideje - priložnost za mlade kreativce
Tudi zato že peto leto zapovrstjo na sejmu Ambient Ljubljana prirejajo razstavo in borzo Top ideje, na kateri sodelujejo še neuveljavljeni oblikovalci in arhitekti s področja bivanjske kulture, letos tudi s Hrvaškega.
"Gospodarsko razstavišče kot organizator jim omogoči platformo za razstavo in borzo, da predstavijo svoje razstavne predmete in ideje. Omogočimo jim prostor, na katerem se srečajo s predstavniki industrije. Seveda pa je drugo vprašanje, ali predstavniki industrije prepoznajo talente oziroma pokažejo interes za presežke. Praksa kaže, da je zanimanje za ta projekt iz leta v leto večje oziroma, da se jih kar nekaj izmed njih prebije iz anonimnosti tudi zaradi Top idej."
To potrjuje dejstvo, da sta kar dva projekta, ki se predstavljata v sklopu Top Ideje, prejela priznanje Petih najboljših TOP 5, ki ga Gospodarsko razstavišče podeljujejo za najboljše stvaritve razstavljavcev. To sta Aklih moment (Domen Gregorič, Jan Ravbar in Grega Logar) za modularno urbano opremo Moment in Bruno Velčić, ki je prejel posebno nagrado Petih najboljših TOP 5 za ročno izdelane kuhinjske pripomočke Island Spirit.
Novost: Teden oblikovanja
Sicer pa je novost 25. mednarodnega sejma Ambient, da se je z Mesecem oblikovanja združil v skupno blagovno znamko Teden oblikovanja – Design Week (od 7. do 12. oktobra). "Zato vabimo obiskovalce, da z znižano vstopnico in brezplačnim prevozom z avtobusom LPP-ja med eno in drugo lokacijo obiščejo dogodke obeh prireditev, katerih skupna rdeča nit je oblikovanje," dodaja Marjana Lavrič.
Foto: Katja Štok
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje