Zato v oddaji Na lepše – ravno na pragu martinovanja – poudarjamo primere tovrstnih dobrih praks na Krasu in na Gorenjskem. Gre za povezovanje vinarjev, restavracij in turističnih kmetij skupaj s krajevnimi dobavitelji butičnih produktov, rokodelci ter športno-rekreativno ponudbo. Pri čemer pridobimo vsi – mi turisti in destinacija.
Preverili smo gorenjsko kulinarično renesanso, ki se zadnji dve leti dogaja s projektom Okusi Radolce, s čimer Radovljica postopoma postaja kulinarični center Gorenjske. Gostinci že zdaj skupaj s kmetijami, čebelarji, sirarji in zeliščarji turiste vse do konca novembra razvajajo v desetih izbranih gostilnah in restavracijah s 16 izbranimi meniji, kjer prevladujejo jedi, ki jih je navdihnila krajevna tradicija gorenjskega okolja. Izhodišča za jedi so kuharji črpali iz Strategije gastronomije Gorenjske, ki jo je izdelal prof. dr. Janez Bogataj. V strategiji so za občino Radovljica vključene stare kroparske jedi, sladice iz baronovih jagod, med in drugi čebelji izdelki, čokolada ter izdelki iz konoplje. Vsi meniji so na voljo po 15 evrov, vključujejo najmanj tri hode, pri vseh pa so navedeni dobavitelji.
Da postaja enogastronomija v Sloveniji resna turistična zgodba, so spoznali tudi na Krasu. Poleg osmic in meseca kraške kuhinje se lahko ravno jutri in v nedeljo v duhu Martinovega udeležite Dnevov odprtih kleti. Gre za lep primer združevanja rekreacijske ponudbe v okolici Sežane z različnimi vinarji, turističnimi kmetijami, gostinci in mojstri domačih obrti. Na Kraški vinski cesti tako vrata odpira 22 vinskih kleti, kjer bodo Kraševci predstavili pretekle letnike pa tudi mladi teran in pa vitovsko grganjo, avtohtono kraško sorto, po kateri je med tujci tudi največ povpraševanja.
Med obiskovalci Krasa je – zaradi razdrobljenega poimenovanja – še vedno velika zmeda o tem, kje turistična destinacija Kras sploh je. Kar je velika škoda. Slovenija je namreč dežela matičnega Krasa, ki nas kot destinacijo uvršča v samo špico sveta. Turistični ponudniki na glas izražajo težnjo po tem, da bi morali preseči občinske in regijske meje ter Kras tržiti kot enotno destinacijo – ne pa razdrobljeno na Zeleni, Zamejski, Tržaški in Matični kras.
Izpostavljamo tudi sveže dogajanje na Londonski turistični borzi (World Travel Market), kjer se je s turistično ponudbo predstavila tudi Slovenija. Ključna pozornost pri predstavitvi Slovenije je bila letos namenjena predvsem gostom, ki iščejo turistično ponudbo ob priložnosti porok, zarok, poročnih zaobljub in medenih tednov. Slovenija se je tako z izpostavitvijo Bleda predstavila kot prestižna in romantična destinacija za tiste, ki iščejo ekskluzivne in nove kraje za svojo poroko ali pa poročno potovanje.
In še namig za konec tedna – Urh nad Bizovikom, od koder vodijo številne gozdne poti, namenjene tako pohodnikom kot kolesarjem. Na poti se je mogoče ustaviti ob prenovljenem dvorcu Lisičje, nedaleč stran pa se – kot nekdanja "rezidenca halštadskih knezov” – odpira pohodniška točka Molnik. Izpostavljamo še ponudbo vasi Orle, kjer se poleg terenskega jahanja islandskih konj in terapije z alpakami razvija tudi sveža ponudba avtohtone slovenske kulinarike.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje