"Pripravljeni smo na vzlet," pred odprtjem sporoča vodstvo novega letališča, ki bo tretje največje v Nemčiji, po frankfurtskem in münchenskem.
Gradnja letališča Berlin Brandenburg (BER), ki v daljši različici nosi tudi ime Willy Brandt, se je začela leta 2006, projekt pa se je od takrat soočil z vrsto neuspehov. Postal je finančna črna luknja in tarča državnega posmeha – daleč od pregovorne nemške učinkovitosti. Prve ocene so vrednost projekta ocenjevale na 1,7 milijarde evrov, do zdaj pa je po navedbah nemške tiskovne agencije DPA pogoltnil šest milijard evrov.
Letališče na jugovzhodnem obrobju mesta bi morali po prvi časovnici odpreti leta 2011. Številne zamude pa so povzročile, da se odprtje dogaja sredi največje krize letalske industrije v njeni zgodovini, saj covid-19 s številnimi omejevalnimi ukrepi duši letalski promet.
V teh okoliščinah "bomo letališče zgolj odprli brez posebnega slavja", je dejal predsednik družbe, ki upravlja letališče, Engelbert Lütke Daldrup. Čast prvih poletov bo sicer pripadla Lufthansi in Easyjetu.
Na kakovost nove pridobitve stavi tudi berlinski župan Michael Müller. "Ko bodo ljudje izkoristili letališče, njegovo delovanje, bo boleča zgodovina njegove gradnje hitro pozabljena," je prepričan.
Schönefeld že povezan z novim letališčem
Majhen korak k odprtju se je že zgodil v nedeljo, ko se je bližnje letališče Schönefeld uradno preimenovalo v peti terminal novega letališča Berlin Brandenburg. Omenjeni letališči sta med seboj povezani z železnico. Letališče Tegel na severozahodu mesta pa naj bi se dokončno zaprlo 8. novembra, ko bosta preostali lokaciji prevzeli ves njegov promet.
Dosedanja letališka infrastruktura v Berlinu je sicer nujno potrebovala posodobitev. Pred nastopom covida-19 sta letališči v nemški prestolnici namreč pokali po šivih. Lani je prek Tegla in Schönefelda letelo rekordnih 36 milijonov potnikov.
Zdaj lahko vsi trije terminali letališča Berlin Brandenburg letno sprejmejo več kot 40 milijonov potnikov, pri čemer pa novembra vodstvo pričakuje le 20 odstotkov običajnega prometa. Medtem ko prvi terminal vrata odpira v soboto, novega drugega terminala predvidoma ne bodo zagnali do pomladi prihodnje leto.
Od nekaj več kot 100 trgovin in restavracij na novi lokaciji jih bo 15 ostalo zaprtih, preostale pa bodo delovale po omejenem urniku glede na promet na letališču.
Srednjeročno naj bi sicer Schönefeld oz. peti terminal zaprli do konca desetletja, ko naj bi bila dograjena kapaciteta novega letališča. A projekt načrtovanega tretjega terminala je za zdaj postavljen na trhla tla.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje