Slovenijo je lani obiskalo 6,58 milijona turistov, kar je 6,3 odstotka več kot leta 2023. Ustvarili so 16,85 milijona prenočitev ali 4,5 odstotka več. Število prenočitev je bilo tako kot predlani rekordno, je v petek objavil statistični urad. Foto: Pixabay
Slovenijo je lani obiskalo 6,58 milijona turistov, kar je 6,3 odstotka več kot leta 2023. Ustvarili so 16,85 milijona prenočitev ali 4,5 odstotka več. Število prenočitev je bilo tako kot predlani rekordno, je v petek objavil statistični urad. Foto: Pixabay

Državni sekretar na ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport Matevž Frangež je leto 2024 označil za leto novih presežkov. "Po prihodih in nočitvah gostov smo ponovno presegli tudi leto 2019. Imamo zmerno in konstantno rast obiska gostov, ampak tukaj se naš fokus ne ustavlja. V skladu s sprejeto turistično strategijo se Slovenija usmerja predvsem v dvig kakovosti zato, da bomo sposobni privabljati vedno zahtevnejše goste, da bomo s svojo ponudbo pričarali nepozabna doživetja, tako za domače kot tuje obiskovalce, predvsem pa ustvarili višjo dodano vrednost tudi za naše gospodarstvo," je dejal na današnji skupni novinarski konferenci ministrstva in STO-ja v Ljubljani.

Rezultate so predstavili na novinarski konferenci. Foto: Siniša Kanižaj/STO
Rezultate so predstavili na novinarski konferenci. Foto: Siniša Kanižaj/STO

Ob tem je spomnil na sprejeto turistično strategijo Slovenije, ki se usmerja predvsem v dvig kakovosti in privabljanje vedno zahtevnejših gostov. Cilj je med drugim v turistični panogi ustvariti višjo dodano vrednost. "Na ta način bo mogoče tudi skleniti ta začarani krog, potrebo po zagotavljanju višjih plač, zato da bomo v sektorju znali ohraniti obstoječe in privabljali nove talente." Pomanjkanje delovne sile je namreč ena od kroničnih težav turističnega sektorja, je poudaril.

Lanska rast števila prenočitev in prihodov je bila po besedah Maje Pak Olaj skladna z napovedmi. V medletni primerjavi so rast zaznali na vseh ciljnih trgih, medtem ko je domači trg nekoliko upadel. Kljub temu so na njem lani našteli dva odstotka več prenočitev kot leta 2019.

Leto 2024 smo zaključili s 6,3 odstotka več turistov in skoraj 5 odstotki več prenočitev ter z odlično pozicijo Slovenije kot ene vodilnih trajnostnih in gostoljubnih destinacij. Slovenija je okrevala hitreje kot evropski turizem, saj smo s premišljeno strategijo naslovili potrebe sodobnih turistov, ki iščejo zelene, varne in nemnožične destinacije ter cenijo trajnost. Z odmevnimi digitalnimi kampanjami na 22 trgih, sodelovanjem s športniki in organizacijo več kot 300 poslovnih dogodkov smo okrepili prepoznavnost Slovenije. Hkrati smo razvijali projekte, kot so Nacionalno informacijsko središče, Zelena shema slovenskega turizma, vrhunska gastronomija in kulturni turizem.

Direktorica STO-ja Maja Pak

Med oddaljenimi trgi izstopajo ZDA
Nemčija ostaja vodilni trg slovenskega turizma, na drugem in tretjem mestu ji med ciljnimi tujimi trgi sledita Italija in Avstrija. Pak Olaj je poudarila tudi rast prenočitev gostov iz štirih vzhodnoevropskih držav, in sicer Poljske, Slovaške, Madžarske in Češke. Med sekundarnimi trgi je bil po besedah direktorice STO-ja zanimiv vzpon hrvaškega trga. Z 12,7-odstotno rastjo se je lani uvrstil na četrto mesto po številu prenočitev, leto prej pa je bil na šestem. Večina teh prenočitev je bila ustvarjena v zimskih mesecih. Med oddaljenimi trgi izstopajo ZDA, lani se je število prenočitev v medletni primerjavi povečalo za 18 odstotkov. Tudi pri obisku z azijskih trgov so začeli zaznavati rast, ki so jo pogrešali po koncu pandemije covida-19, je povedala.

Ob tem je optimistična tudi glede turističnega obiska v letošnjem letu. "Imamo dober položaj in pričakujemo tudi letos rahlo rast turističnih prihodov in prenočitev, predvsem na račun tujih gostov," je dejala.

Sodelovanje s slovenskimi športniki
STO bo tako tudi letos izvajal različne promocijske aktivnosti, nadaljevali bodo tudi globalno digitalno kampanjo na 22 ciljnih trgih. Rezultati lanske kampanje so bili po besedah Pak Olaj odlični, med drugim so našteli več kot 86 milijonov ogledov videooglasov na platformah YouTube in Tik Tok.

Med najbolj uspešnimi objavami na družbenih omrežjih je navedla video o prižigu prazničnih lučk v Ljubljani, ki ga je s svojimi sledilci delil košarkarski zvezdnik Luka Dončić, in objavo, vezano na uspeh slovenskih nogometašev na evropskem prvenstvu 2024.

"Učinkovitost naših promocijskih aktivnosti je močno pogojena z odličnim sodelovanjem z našimi vrhunskimi športniki. Njihovi uspehi so res izjemni in dejansko je vsak njihov uspeh promocija Slovenije na svetovnem odru," je dejala.

Posebno pozornost bodo letos na STO-ju usmerili tudi v Novo Gorico, ki skupaj z Gorico letos nosi naziv evropska prestolnica kulture. Foto: GO 2025! Nova Gorica - Gorizia
Posebno pozornost bodo letos na STO-ju usmerili tudi v Novo Gorico, ki skupaj z Gorico letos nosi naziv evropska prestolnica kulture. Foto: GO 2025! Nova Gorica - Gorizia

Pri STO-ju bodo tako tudi letos nadaljevali uspešna partnerska sodelovanja s prireditelji mednarodnih športnih dogodkov, ki jih gosti Slovenija. Eden takih je kolesarska dirka po Sloveniji, osmo leto bodo omogočili prenos dirke prek Eurosporta. Letos bodo obenem ponovno izvedli promocijski dogodek v Dallasu, ki ga bosta spremljala poslovna dogodka s slovenskimi in ameriškimi turističnimi podjetji.

30. obletnica prehodnika STO-ja
STO bo letos sicer praznoval pomemben mejnik, in sicer 30. obletnico ustanovitve centra za promocijo turizma Slovenije, predhodnika STO-ja. Zato bodo v tem letu na več načinov predstavili dejavnosti STO-ja in turizma skozi publikacije in razstave. Osrednji dogodek bo potekal 4. junija v Ljubljani, takrat bodo po besedah Maje Pak Olaj tudi uradno zagnali nacionalno turistično informacijsko središče.

Najuspešnejše leto za slovenski turizem