Obiskovalce priljubljene italijanske poletne destinacije, jezera Como, razvajajo, ko gre za spominke, a le redki so pričakovali, da bo na policah turističnih butikov na voljo tudi zrak v pločevinki. Turistični spominek je pripravila lokalna marketinška agencija in trdi, da pločevinka vsebuje 21 odstotkov kisika, 0,93 odstotka argona, 0,04 odstotka ogljikovega dioksida in majhen delež dušika in neona, ujetega z jezerske obale.
"Pomislili smo, da bi jezerski zrak zaprli v kozarec, ki bi ga lahko potem vzeli kamor koli na svetu," je za italijanski dnevnik La Repubblica povedal Daniele Abagnale iz agencije, ki je predstavila projekt. "Ko je kozarec odprt, postane držalo za pisala ali vaza, prav tako pa ga je mogoče popolnoma reciklirati."
Pri skoraj desetih evrih za kos se zrak v pločevinki zdi očiten marketinški trik, poleg tega pa je daleč od izvirnega prodajnega prijema. Pločevinke z lokalnim zrakom namreč prodajajo v več priljubljenih turističnih krajih. Številni se sprašujejo, ali so pločevinke z zrakom zgolj potegavščina, ki je nekaterim turistom celo všeč, ali imajo vzorci zraka tudi kakšno vrednost.
Najprej kot alegorija
Norost s konzerviranim zrakom se je začela v 20. stoletju, v Italiji pa je pravzaprav že skoraj zastarel trik. Po drugi svetovni vojni je moški po imenu Gennaro Ciaravolo izumil "aria di Napoli" oziroma neapeljski zrak, poroča Euronews. Ciaravolo je recikliral prazne pločevinke hrane, ki so jih delile ameriške enote po osvoboditvi, in trdil, da jih je napolnil z mestnim zrakom, številne prazne konzerve pa je prodal Američanom, ki so zagotavljali pločevinke. Ciaravolova iznajdba naj bi bila alegorija za slavni neapeljski rek: "Umetnost je biti iznajdljiv in se zadovoljiti s tem, kar imaš."
Leta 1970 je Ciaravolov vnuk nadaljeval podvig z razstavo na beneškem bienalu. Prikazal je ocvrt zrak iz Milana, meglo z londonske ulice Carnaby Street in sveti zrak iz Rima. Večina konzerviranega zraka, ki ga danes prodajajo, ni niti približno tako duhovita kot prejšnji primerki. Prodajalci, ki zrak z otoka Man v vrednosti 20 evrov, prodajajo turistom, kupce prepričujejo, da zdravi domotožje in lajša stres, medtem ko je zrak z Altaja na Kitajskem opisan kot "opojen". Turisti lahko celo pišejo na pločevinke, kot bi bile razglednice.
V južni Angliji je izbruhnil nesmiseln prepir zaradi podjetja, ki je prodajalo steklenice Cornish Air za več kot 80 evrov, a so steklenice polnili v drugem okrožju, v Devonu. Podjetje Fattrol je izdelovalo nekoliko bolj razširjeno različico zraka v pločevinki. Prodaja namreč spominke iz različnih priljubljenih turističnih destinacij, vključno z Atenami, Benetkami, Barcelono in Las Vegasom.
Obstajajo tudi bolj premišljeni prodajalci zraka
Vse to sproža vprašanja o etiki izdelave embalaže za neobstoječi izdelek, kar povečuje že tako ogromno količino smeti. Podjetja trdijo, da dobite ljubko pločevinko, ki jo lahko razstavite v svoji hiši, vendar so pločevinke slabe kakovosti in nenavdihujočih oblik, večinoma kupljene le kot neumno darilo za prijatelja brez predvidene sentimentalne vrednosti. Obstaja tudi nekaj manj neumnih primerov prodaje zraka v pločevinkah. Leta 2016 je britansko podjetje Aethaer na trgu ponudilo serijo posod, napolnjenih z zrakom iz enega od petih območij izjemne naravne lepote v državi, da bi povečalo ozaveščenost o onesnaženosti zraka.
Izkupiček od prodaje kozarcev naj bi bil vložen v izdelavo cenovno dostopnih dihalnih mask.
Že nekaj let podjetniki polnijo stisnjen svež zrak iz krajev, kot sta Kanada in Švica, in ga prodajajo prebivalcem na zelo onesnaženih območjih Kitajske in Indije. Izdelek podjetja Vitality na primer vsebuje zrak iz kanadskega Skalnega gorovja. Njihove pločevinke so opremljene s posebej oblikovanim pršilnim pokrovčkom in masko ter zadržijo približno 160 vdihov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje