Tretje nadstropje nakupovalnega središča na obrobju Zagreba je ob 17.40 - po za nekatere več kot triurnem čakanju na enem mestu - 'skočilo v zrak'. Vse le zato, ker se je na LED-zaslonih prikazala 36-letna zvezdnica (brez Brada Pitta) in po stopnicah stopila prednje. Igralci filma, ki so se pred njo sprehajali po rdeči preprogi, so dobesedno ostali v njeni senci in se ji šele pozneje pridružili ob skupinskem fotografiranju.
Glavna nosilca igre v filmu V deželi medu in krvi Zana Marjanović, Goran Kostić ter stranski Rade Šerbedžija, Branko Đurić - Đuro in Vanessa Glođo so se izgubili ob veličini drobne ameriške igralke, oblečene v oranžno večerno obleko. Fotografske bliskavice, listi papirja s svinčniki, prenosni telefoni, kamere - vse je bilo usmerjeno le v Jolijevo, ki je Hrvaško obiskala že drugič v zadnjih šestih mesecih. In še pred tem - vse je bilo pripravljeno le za Jolijevo: skrbno postavljen pas za oboževalce, kjer je bilo na začetku posebno mesto za oboževalko na invalidskem vozičku, ki jo je Jolijeva objela; novinarji smo med čakanjem lahko pospremili odhod slepovidnega mladeniča v spremstvu po stopnicah, po katerih se je kasneje sprehodila zvezdnica ...
"Odločitev Angelinine ekipe je bila, da bo to na Hrvaškem 'manjši dogodek', zato ne bo tiskovne konference in toliko stikov s sedmo silo, kot jih je imela igralka v Sarajevu," je na manjšem sestanku za novinarje okoli 10. ure zjutraj dejala predstavnica hrvaškega Blitza in zaprosila za dosledno upoštevanje pravil. "Ne dopustite, da bodo svetovni mediji pisali na račun vaših izpadov," je dejala in pustila novinarje v dvorani, namenjeni za ogled predpremiere filma.
Obvezni ogled predpremiere filma za sedmo silo
Po natanko 127 minutah predvajanja filma za predstavnike medijev se ob sklepni špici ni zaslišal niti en aplavz (kot smo bili temu priča na slovenski premieri filma Mitje Okorna na ljubljanskem Liffu). Že res, da film - nominiranca za zlatega globusa v kategoriji tujejezičnega filma - opisujejo kot vojno dramo, ki prikazuje "tragične dogodke pred in med bratomorno vojno na Balkanu, kjer se v nepozabno zgodbo o ljubezni, sovraštvu, življenju in smrti povežeta zgodbi bosanskega Srba in policista Danijela ter bosanske umetnice Ajle" (izvzeto iz opisa na spletni strani Koloseja).
A že po prvih sekundah filma se zdi, da bi morali pisci napovednika z velikimi črkami napisati besedo "tragične". Joliejeva se z režijsko palico igra s čustvi igralcev in hkrati gledalcev. Izkušenejši ljubitelji filmov ji bodo zagotovo zamerili včasih nelogično in prehitro menjavo kadrov, ki bolj kot povezuje drobi zgodbo. Čeprav se pretirano ne trudi, da bi prekrila kakšno grozoto vojne, to občasno počne preveč estetsko in nadrealistično (oblačila glavne junakinje ostajajo ista skozi mesece, ki jih prikazuje režiserka).
In potem so tu še časovna in krajevna bližina ter seveda sama zgodba, ki jo prepuščamo v presojo vsakemu posamezniku. A prav ljubezenska zgodba znotraj samega filma sproža številne odzive v javnosti. "Medijem so danes zanimivejši trači okrog filma kot film sam," je pred časom za MMC dejal Branko Đurić - Đuro.
Đuro v senci Joliejeve
Igralec (in režiser), ki izvira iz Bosne in Hercegovine, v filmu odigra manjšo vlogo. Njegove kitice so kratke, prav tako pojavnost. "To ni šport, da bi jaz v eni minuti prišel in pokazal vse, kar znam. Ampak vsaka vloga je enako zahtevna in veliko je stvari, na katere moraš biti pozoren," je na rdeči preprogi za MMC dejal Đuro ter dodal, da se je lepše sprehajati po rdečih preprogah ob navzočnosti Jolijeve, kot je bilo na primer pred kratkim obiskati domačo kinematografsko premiero uspešnega filma Traktor, ljubezen in rock'n'roll.
In prav Đuro je pred prihodom glavne zvezde večera ob svojem prihodu pred oboževalce požel največ krikov in vzklikov: "Đuro, Đuro!" Slovenske medije na premieri je najbolj zanimalo, ali bo igralec pripeljal ekipo na premiero tudi v Slovenijo. "Pred tremi dnevi v Berlinu sem prav to vprašal Angelino, a je rekla, da žal ne bo mogla priti, ker ima nekatere obveznosti. Tudi danes zvečer gre naravnost domov," je na hrvaški rdeči preprogi razkril Đuro.
Nato pa smo se o tem prepričali še pri sami igralki. "Rada bi prišla v Slovenijo. Trenutno tega ne načrtujem, ampak seveda bi rada prišla v Slovenijo," je za MMC pojasnila zvezdnica, osebnost leta v Bosni in Hercegovini.
Igralka pretentala "dobro obveščene" medije
Čeprav so hrvaški mediji napovedovali, da bo prišla v spremstvu svojega spremljevalca Brada Pitta, in celo ugibali, ali bodo prišli tudi njuni otroci, se je ob 13.58 (po poročanju 24.sata.hr) na zagrebško letališče Pleso z zasebnim letalom pripeljala sama. V spremstvu dveh policijskih avtomobilov, štirih črnih limuzin in kombija je zavila naravnost v zagrebško Areno, čeprav se je govorilo, da naj bi najprej odšla v hotel The Westin. Tam so se po 14. uri začele zbirati prve novinarske ekipe in v šali vsak drug avtomobil, ki se je pripeljal pred hotel, označile za njen.
Z rdeče preproge takoj domov
Kot so nam pozneje povedali v Areni, je Joliejeva v spremstvu prišla v kompleks skozi zadnji vhod nekaj čez 15. uro - in v njej ostala vse do začetka premiere filma. Vmes se je sestala s političnimi predstavniki, med katerimi je bila tudi Đurđa Adlešić, ki je kasneje za 24.sata.hr razkrila, da je beseda na sestanku tekla o razminiranju Hrvaške in preostalih delov Balkana, za katere bo Jolijeva prispevala svojo donacijo.
Po poročanju portala 24.sata.hr je ob 19.38 zvezdnica že sedela v avtomobilu na poti do letališča in ob 19.55 poletela proti Marseillu, kjer so jo čakali Pitt in njeni otroci (ki so bili po njenih besedah jezni, saj jih ni želela pripeljati sabo na Hrvaško).
Sosedom Hrvatom je hollywoodska zvezdnica le nekaj dni pred sprehodom po rdeči preprogi na Oskarjih pustila številne lepe besede in obljube, da se bo še vrnila, Slovencem pa pomahala v MMC-jevo kamero.
Več utrinkov pa smo vam pripravili v spodnji fotogaleriji.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje