Na začetku februarja naj bi bili vsi izvajalci zdravstvenih storitev vključeni v sistem e-naročanja, vendar ne z vsemi storitvami, ki jih izvajajo, je pojasnil Simon Indihar z NIJZ-ja. Prednost sistema je, da lahko v aplikaciji vidite vse izvajalce, ki opravljajo storitev, na katero vas je napotil osebni zdravnik. Ravno tako so vidne čakalne dobe in prvi prosti termini izvajalcev, ko se lahko na določeno preiskavo ali pregled naročite.
Pacienti bodo lahko sami upravljali svoje napotnicame in se tudi prenaročili, če bodo videli, da na naročeni datum ne bodo mogli na pregled, je pojasnil Indihar. Z naročanjem po spletu se boste izognili predvsem dolgotrajnemu čakanju in klicanju izvajalcev ob določenih urah za naročanje.
Pogoje za e-naročanje je dostop do medmrežja, vendar na NIJZ-ju poudarjajo, da se boste še vedno lahko naročili po telefonu ali osebno pri izvajalcu, če računalnika niste vešči, ali nimate dostopa do medmrežja. Povedati boste morali številki zavarovanja ZZZS-ja in e-napotnice. V nekaterih ustanovah vas bo na storitev lahko naročila medicinska sestra ali zdravnik, medtem ko bodo v večjih ustanovah postavljene informacijske točke, kjer bodo paciente na storitev naročili administratorji.
Za uspešno naročanje po spletu morate dobiti od zdravnika številko e-napotnice. "To lahko dobite na kakšnem potrdilu, ki vam ga izpišejo po izdaji e-napotnice ali vam pošljejo elektronsko sporočilo oziroma sms, kjer je zapisana številka e-napotnice, s katero se naročite po spletu," je pojasnil Indihar.
Postopek e-naročanja
Za e-naročanje morate imeti e-napotnico, na kateri je podatek, ki ga obstoječa napotnica nima, in sicer je to vrsta zdravstvene storitve, na katero zdravnik napotuje pacienta. Ko vnesete obe številki (številko napotnice in ZZZS-ja) ali dostopite do aplikacije s certifikatom, vstopite v aplikacijo.
"V prvem koraku dobite seznam vseh zdravstvenih ustanov (koncesionarji, bolnišnice, zdravstveni domovi) s kontaktnimi podatki, ki storitev, na katero ste napoteni, izvajajo. Vam kot pacientu ni veljati poznati nobene storitve, ker vam je to označil že zdravnik. V tem koraku dobite tudi informacije o prostih terminih oziroma čakalnih dobah. Nato izberete izvajalca, kliknete nanj in v drugem koraku dobite seznam vseh zdravnikov oziroma ambulant, ki pri izbranem izvajalcu to storitev izvajajo, s prvimi prostimi termini in kontaktnimi podatki. Nato uporabnik izbere zdravnika, kamor se želi naročiti," je postopek naročanja pojasnil Indihar. Na koncu se vam izpišejo podatki, kje in kdaj ste naročeni, zato sledi samo še potrditev naročila.
Naročite se lahko na portalu zVem, kjer potrebujete številki zdravstvenega zavarovanja ZZZS-ja in e-napotnice. V aplikacijo vnesete obe številki in pridete do e-napotnice. Pacienti pa se lahko v portal prijavijo tudi z digitalnim potrdilom, če ga uporabljajo. V tem primeru se vam prikažejo vse napotnice, ki so bile izdane na vaše ime. V tem primeru vam ni treba poznati številke e-napotnice, saj dobite seznam vseh napotnic, izdanih na vaše ime. V naslednjem koraku izberete tisto, na katero se nameravate naročiti.
Potrdilo o naročilu dobite v formatu PDF, ki ga lahko tudi natisnete oziroma ga natisne tisti, ki vas naroči (zdravnik, medicinska sestra ali administrator). Na potrdilu piše, kje in kdaj ste naročeni, ter navodila za preiskavo. Potrdilo pa lahko dobite tudi v elektronski predal ali na telefon v obliki SMS-sporočila.
"Naročite se lahko na natančen termin, ko vam točno določijo dan in uro, ali samo okviren termin, ko izveste samo za mesec pregleda. To je v primeru, če imate kompleksno težavo, ko morajo zdravniki še pogledati dokumentacijo, preden vas naročijo. V tem primeru vas mora izvajalec storitve o natančnem terminu obvestiti,"pravi Indihar. V sistem e-naročanja so vključene napotnice pod hitro in redno. Če so za storitev potrebni delovni nalogi, to še ni vključeno v sistem.
Če imate težave pri e-naročanju, lahko pokličete v klicni center za vse rešitve e-zdravja na telefonsko številko 080 2445. Če aplikacija ne bo delala, vas bo v tem primeru lahko naročil tudi svetovalec ali administrator v klicnem centru.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje