Pretirana uporaba pametnih telefonov namreč zmanjšuje uspešnost pri izobraževanju in negativno vpliva na čustveno stabilnost otrok, so zapisali v poročilu.
Poziv po prepovedi pametnih telefonov v šolah pošilja tudi jasno sporočilo, da mora biti digitalna tehnologija v celoti, vključno z umetno inteligenco, vedno podrejena "na človeka osredinjeni viziji" izobraževanja. Zato tudi ne sme izpodriniti interakcije med učenci in učitelji, navaja Guardian.
"Digitalna revolucija ima neizmeren potencial, a tako kot so bila izražena opozorila, kako naj bi bila regulirana v družbi, je treba podobno pozornost nameniti tudi načinu uporabe v izobraževanju," je dejala generalna direktorica Unesca Audrey Azoulay.
"Njena uporaba mora biti namenjena boljšim učnim izkušnjam ter dobremu počutju učencev in učiteljev, ne pa v njihovo škodo. Naj bodo potrebe učenca na prvem mestu, tehnologija naj podpira učitelje. Spletne povezave niso nadomestilo za človeško interakcijo," je še posvarila.
V zadnjih letih je v porastu tudi šolanje na daljavo, ki se je razširilo med pandemijo covida-19, ko se je na daljavo šolala več kot milijarda učencev po svetu. Unesco opozarja, da se ne sme zanemariti "družbene razsežnosti" izobraževanja. "Tisti, ki zagovarjajo vse večjo individualizacijo, morda zanemarjajo bistvo izobraževanja," so zapisali.
Tehnologija ne more nadomestiti bralnih spretnosti
Unesco v poročilu odločno svari pred nadomeščanjem tehnologije pri pridobivanju tradicionalnih ključnih spretnosti, ki bi otrokom dejansko lahko pomagale izogniti se nekaterim pastem sodobnega digitalnega sveta, poroča STA.
Učenci z dobrimi bralnimi spretnostmi so na primer veliko manj izpostavljeni prevaram z lažno pošto, je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP povedal Manos Antoninis, ki je vodil Unescovo poročilo.
"Če se naučiš dobro brati, brati po pomenu, si zaradi tega tudi bolje pripravljen na navigacijo v digitalnem svetu, na kar pogosto pozabljamo," je dodal Antoninis, še poroča STA.
"Nepremišljeno sprejemanje" digitalne tehnologije
Unesco je oblasti po svetu tudi posvaril pred "nepremišljenim sprejemanjem" digitalne tehnologije, saj je njen vpliv na učne rezultate lahko precenjen. "Vsaka sprememba ne pomeni napredka. Samo zato, ker je nekaj mogoče storiti, še ne pomeni, da bi to bilo treba narediti," so zapisali v poročilu.
Nasprotno, vse več študij zaznava negativno povezavo med pretirano uporabo digitalne tehnologije in študijsko uspešnostjo. Unesco še opozarja, da so številne študije, ki dokazujejo dodano vrednost digitalne tehnologije pri izobraževanju, financirane s strani ponudnikov digitalne tehnologije. Njihov vpliv na šolstvo je "razlog za zaskrbljenost".
Vsaka šesta država prepovedala mobitele v učilnicah
Kljub temu vse več držav po svetu "zaznava pomen tega, da so učenci na prvem mestu". Na podlagi analize 200 izobraževalnih sistemov po svetu Unesco ocenjuje, da je vsaka šesta država prepovedala pametne telefone v šolah, bodisi z zakonom ali s smernicami.
Kitajska je denimo postavila meje za uporabo digitalnih naprav kot učnih orodij in jih omejila na 30 odstotkov celotnega časa poučevanja, od učencev pa se pričakuje, da si redno vzamejo odmore od zaslona.
V Evropi sta mobilne telefone v učilnicah zakonsko prepovedali Francija (leta 2018) in Nizozemska, ki bo omejitve uvedla s prihodnjim letom. "Učencem je treba omogočiti koncentracijo in možnost za dobro učenje. Mobilni telefoni so motnja, kažejo znanstvene raziskave. Učence moramo pred to motnjo zaščititi," je povedal minister za izobraževanje Robbert Dijkgraaf.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje