Volkswagnova tovarna v Wolfburgu, kjer ima nemški avtomobilski velikan tudi sedež. Foto: Reuters
Volkswagnova tovarna v Wolfburgu, kjer ima nemški avtomobilski velikan tudi sedež. Foto: Reuters

Nemški avtomobilski sektor ima odprtih več front, od vse višjih stroškov proizvodnje do izzivov na področju prehoda z avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem na električna vozila. Posebno težavo predstavljata upad povpraševanja na ključnem kitajskem trgu oziroma vse večja konkurenca kitajskih proizvajalcev.

Med nemškimi avtomobilskimi podjetji je najbolj prizadet Volkswagen, ki je ta mesec že sporočil, da zaradi nujnega znižanja stroškov razmišlja o zaprtju nekaterih tovarn v Nemčiji. Opustitev kakšnega obrata v domači državi bi bila prva tovrstna poteza v 87-letni zgodovini družbe.

Izvršni direktor Volkswagna Oliver Blume je v ponedeljek dejal, da srečanje s predstavniki vlade vidi kot priložnost za hitro pomoč industriji. "Pred nami so velikanski izzivi ... Mogoče največji v državi v tem trenutku," je poudaril za televizijsko mrežo NTV. "Pomembno je izmenjati ideje, preučiti, katere ukrepe je mogoče izvesti kratkoročno, srednjeročno in dolgoročno, in nato sprejeti drzne odločitve," je dodal.

Zaposleni v Volkswagnovi tovarni v Emedenu so s tranparenti proti ukinjanju tovarn pozdravili obisk ministra Habecka. Foto: Reuters
Zaposleni v Volkswagnovi tovarni v Emedenu so s tranparenti proti ukinjanju tovarn pozdravili obisk ministra Habecka. Foto: Reuters

Ukinitev subvencij povzročila padec prodaje

Virtualno srečanje je gostil nemški gospodarski minister Robert Habeck, na njem pa je sodelovalo več predstavnikov ključnih avtomobilskih proizvajalcev v državi, nemškega združenja za avtomobilsko industrijo VDA, največjih dobaviteljev in sindikatov.

Med podanimi predlogi naj bi bila po navedbah francoske tiskovne agencije AFP vnovična uvedba subvencij za električna vozila, ki jih je Berlin postopoma ukinil lani, to pa je povzročilo velik padec prodaje električnih vozil. Časopis Der Spiegel navaja, da naj bi v Volkswagnu predlagali, da nemška država za nakup vsakega popolnoma električnega vozila ponudi 4000 evrov subvencije, če tudi proizvajalec hkrati ponudi 2000 evrov popusta.

Habeck po pogovoru teh informacij ni želel komentirati, dejal je le, da industrija potrebuje dolgoročen načrt. Hkrati je opozoril pred hitrimi rešitvami, ki bi sicer znova zagnale trg, a le za kratek čas.

Druga pereča tema so bili predpisi glede izpustov ogljikovega dioksida v Evropi, je za dnevnik Handelsblatt povedal izvršni direktor proizvajalca luksuznih avtomobilov Mercedes-Benz Ola Kallenius. Zbrani so glede tega razpravljali o možnostih revizije emisijskih standardov v Evropski uniji, je povedal Habeck, ki pa sprememb ni mogel obljubiti.

Avtomobilski vrh v Nemčiji