Raziskave novozelandskega Narodnega muzeja in omenjenega dunajskega muzeja so namreč pokazale, da so bili posmrtni ostanki nemara nezakonito izkopani, preden so s trgovino, menjavo ali kot darila prišli v dunajsko osteološko zbirko.
Otroci, mladostniki, moški in ženske
Pri raziskavi izvora teh ostankov so sodelovali znanstveniki in študenti novozelandskega muzeja Te Papa Tongarewa v Wellingtonu in oddelka za antropologijo dunajskega Prirodoslovnega muzeja. Muzej Te Papa ob podpori novozelandske vlade usklajuje vrnitev umetnin in drugih dragocenosti z vsega sveta, poroča avstrijska tiskovna agencija APA.
Dunajski muzej je tokrat vrnil posmrtne ostanke otrok, mladostnikov, moških in žensk, pripadnikov ljudstev Maori in Moriori iz Aotearoe (maorsko ime za Novo Zelandijo) in Rekohuja oziroma Chathamskih otokov. Chathamski otoki ležijo jugovzhodno od Severnega otoka Nove Zelandije. Otoke so stoletja naseljevali Moriori, preden so jih sredi 19. stoletja napadla maorska plemena.
Slovesnost s svetim maorskim obredom
Na slovesni predaji posmrtnih ostankov so izvedli tudi sveti maorski obred, sledil je podpis pogodbe o prenosu in nato še darilna izmenjava. Kot je objavil Prirodoslovni muzej, je namen vrnitve priznati "etične in moralne krivice, ki so jih povzročile brezvestne prakse zbiranja" v preteklosti.
V preteklosti so bili posmrtni ostanki staroselskih prebivalcev "antropometrično pregledani, rasializirani in neredko razkazovani v javnosti. S tem so bili oropani svoje identitete kot prednikov živih družb" in degradirani v muzejske predmete, so še navedli v muzeju, ki je februarja predstavnikom Havajev prav tako vrnil človeške posmrtne ostanke.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje