Te oblike so namreč že desetletje zaščitni znak dela arhitekta Daniela Libeskinda in uporabil jih je tudi pri načrtovanju prizidka k muzeju umetnosti v ameriškem Denverju (Denver Art Museum). Libeskind je dejal, da je navdih za stavbo, ki bo vrata uradno odprla 7. oktobra, poiskal v geologiji Skalnega gorovja in v 'širokih' obrazih prebivalcev Denverja. Daniel Libeskind je objekt načrtoval v sodelovanju s krajevnim arhitekturnim studiem Davis Partnership Architects.
Iskanje sožitja z Michaelom GravesomMorda je ravno sodelovanje arhitektov iz Denverja Libskindu pomagalo pri načrtovanju stavbe, ki bi se kar najbolje vpela v obstoječe arhitekturno okolje. To je namreč zelo 'zahtevno', saj v bližini stoji tudi znamenita stavba Michaela Gravesa, v kateri od leta 1995 domuje osrednja denverska knjižnica. Stavba je sicer povsem drugačna od Libeskindove arhitekturne govorice. Zaznamuje jo namreč zasledovanje vzorov klasicizma in antike, a kljub temu velja za eno boljših del priznanega ameriškega arhitekta.
Ni se splačalo preprečiti trka z meteorjem
Ko so nekateri arhitekti in novinarji videli načrte za prizidek k muzeju, so se kar malo zbali, da bo stil, ki ga je Libeskind tako uspešno uporabil pri svojem znamenitem judovskem muzeju v Berlinu, v Denverju preprosto ne bo deloval. Večina jih je spremenila svoje mnenje in telo, ki izgleda, kot kristalna gmota, ki se je raztreščila ob trku z meteorjem, učinkuje prav všečno. Prednost razgibanih Libeskindovih stavb je tudi to, da polifacetičnost povzroči igrivo gibanje senc, ki preprečijo, da bi stavba postala dolgočasna, poleg tega pa omogoča dolgotrajno potovanje pogleda in iskanje vedno novih podrobnosti. Učinek soodvisnosti stavbe in izvora svetlobe še stopnjuje uporaba titana, ki se privlačno lesketa v vsaki svetlobi.
Navdušenje nekaterih nad stavbo je zares veliko. Novinar James S. Russell je tako Libeskindu spesnil celo manjši slavospev. Njegovo delo je primerjal z mojstrovinami italijanskega barokista Berninija, ni pa pozabil tudi omeniti, da Libeskind z denverskim muzejem sporoča, čemu so se odrekli investitorji pozidave območja Ground Zero, ki so 'zmaličili' prvotni zmagoviti Libeskindov načrt za Freedom Tower.
Prednost je dal svojemu delu
Kljub vsemu prikazanemu mojstrstvu pa je morda tudi Daniel Libeskind zagrešil vse prepogosto napako arhitektov. Ni znal utišati svojega ega. Načrtoval je predvsem arhitekturno mojstrovino in nekoliko pozabil, kaj je pravzaprav funkcija te stavbe. Razgibanost se namreč z zunanjosti razvleče v interier in razgibana notranjost včasih ni najbolj primeren ambient za demonstracijo umetnin, ki tako ne morejo 'zadihati'. Pogled obiskovalcev nehote uide z razstavnih predmetov na arhitekturne posebnosti. A lahko bi ubrali tudi drugačen ton in zapisali, da tako vendar obiskovalci za ceno vstopnice dobijo dva 'šova': ogledajo si lahko razstavo in še prikaz dela enega najbolj zvezdniških arhitektov zadnjih dveh desetletij.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje