Dali si je oči dekleta na sliki zamislil kot dva hriba, ustnice in nos pa najdemo v podobi sedeče ženske. Foto:
Dali si je oči dekleta na sliki zamislil kot dva hriba, ustnice in nos pa najdemo v podobi sedeče ženske. Foto:
Tamara de Lempicka: La Musicienne
Roparji so odnesli tudi delo La Musicienne, ki ga je leta 1929 naslikala umetnica poljskega rodu Tamare de Lempicka.

Zamaskirani neznanci so približno opoldne stopili v muzej, ki stoji v manjšem kraju v bližini Amsterdama, in s pištolami grozili receptorju ter varnostniku. Zatem so stopili naravnost do obeh del, ju sneli s stene, nato pa zbežali ven in se odpeljali z manjšim črnim avtomobilom.

Roparji so ukradli delo Adolescenca, ki ga je Dali naslikal leta 1941, in sliko poljske umetnice Tamare de Lempicka z naslovom La Musicienne. Slednjo umeščajo v leto 1929. Obe deli sta bili last nizozemskega muzeja.

V muzeju sicer niso razkrili, kakšni naj bi bili vrednosti slik, a pravijo, da sodita med najvrednejši deli zbirke. Dalijeva slika meri 45,7 x 30,5 centimetra, delo De Lempicka pa 116 x 73 centimetrov. Mojster nadrealizma in eden najbolj prepoznavnih umetnikov 20. stoletja je na svoji sliki upodobil krajino z ženskim obrazom. Njene ustnice in nos izrisuje hrbet sedeče ženske, njene oči pa sta del dveh gričev v ozadju.

Zbirka, ki jo je navdihnil magični realizem
Ustanovitelja Muzeja realistične umetnosti Scheringa sta zbiratelja Dirk Scheringa, direktor DSB Banke, in njegova soproga Baukje. Danes nudi muzejska hiša streho nad glavo več kot 500 umetniškim delom. Pri zbiranju ju je vodila njuna strast za magični realizem Carla Willinka. V trenutni zbirki je tako mogoče najti okoli sto Willinkovih slik in risb, ki ponujajo poseben pregled opusa umetnika, ki je umrl leta 1983. Zbirko njegovih del sta zbiratelja dopolnila tudi z umetninami predstavnikov drugih smeri 20. stoletja.

M. K.