Basquiatova dela odsevajo čas, v katerem je živel, čas, ki je bil prežet z velikimi spremembami - umetniški bum osemdesetih let, pojav hiphopa, oživljanje slikarstva v ZDA. Foto: Lizzie Himmel
Basquiatova dela odsevajo čas, v katerem je živel, čas, ki je bil prežet z velikimi spremembami - umetniški bum osemdesetih let, pojav hiphopa, oživljanje slikarstva v ZDA. Foto: Lizzie Himmel
Jean-Michel Basquiat
Mamila so bila pri 27-ih usodna za Janis Joplin, Jimija Hendrixa - in za Basquiata. Foto: EPA

Basquiatova slika Hanibal je sodila med dela, ki naj bi jih brazilska oblast zaplenila, ko je bil njihov lastnik Edemar Cid Ferreira leta 2006 zaradi pranja denarja obsojen na 21 let zapora. Toda takrat v obtoženčevi hiši številnih umetnin v skupni vrednosti 30 milijonov dolarjev ni bilo - Hanibal je, tako kot v filmu, izginil. A ne za vedno.

Policisti domnevajo, da je slika iz Londona z lažnimi dokumenti na ladji pripotovala v New York. Dokumenti naj bi potrjevali, da je njena vrednost le nekaj sto dolarjev.

Klicali so ga "črni Picasso"
Basquiat (1960-1988) je bil eden redkih umetnikov, ki se mu je z obrobja alternativne umetnosti (bil je grafitar) uspelo povzdigniti med velika slikarska imena 20. stoletja. Čeprav ni dočakal niti trideset let (leta 1988 je pri 27 letih umrl zaradi prevelikega odmerka heroina) in je ustvarjal le deset let, je še danes nekakšna poosebitev newyorškega umetniškega prizorišča osemdesetih let in eden izmed tistih umetnikov, ki so vsajeni v skupno kulturno podzavest. Znan je po svoji izvirni ikonografiji, ki jo je oblikoval na podlagi vplivov urbane kulture, športnih junakov in džezovskih legend. Hanibala je v črnih in modrih tonih naslikal leta 1982.

Warholova muza?
Leto pozneje se je spoprijateljil s prvim človekom poparta, Andyjem Warholom, s katerim sta nato tudi skupaj ustvarjala (nekateri umetnostni zgdovinarji trdijo celo, da je Warhol od mlajšega kolega prevzel nekaj pomembnih tehnik in idej). Zelo sta si bila blizu vse do Warholove smrti leta 1987. Ta je za Basquiata pomenila ključno prelomnico, tisti trenutek, ko ga je depresija potegnila v neobvladljivo odvisnost od mamil.