Akademija bo 13. novembra na slavnostni večerji z nagradami počastila tudi britanskega filmskega zgodovinarja in konzervatorja Kevina Brownlowa, francoskega novovalovskega mojstra, režiserja Jean-Luca Godarda in veteranskega igralca Elija Wallacha, ki se lahko pohvali tako z vlogama v vesternih Sedem veličastnih ter Dober, grd, hudoben kot tudi na primer z epizodno vlogico v Pisatelju v senci Romana Polanskega, ki ga še vedno lahko ujamete v naših kinematografih.
"Vsak od teh nagrajencev se je dotaknil ljudi po vsem svetu in s svojim delom vplival na celotno filmsko industrijo," je v utemeljitvi nagrad zapisal predsednik Akademije Tom Sherak. "V čast nam bo proslaviti njihov izjemen prispevek k filmu." No, Coppola je v tej četverici edini, ki se ga je Akademija v preteklosti kdaj spomnila pri deljenju svojih kipcev.
Tudi mojstri imajo slabe dneve ... ali leta
Francis Ford Coppola je med drugim posnel štiri filme, ki jih mnogi štejejo med največje mojstrovine ameriškega filma: Prisluškovanje (The Conversation), Apokalipsa danes in prva dva Botra. Po zanj neverjetno plodnih sedemdesetih letih je nastopilo zatišje in nekaj razočaranj, kakršno je bil medli tretji del Botra. V zadnjih 15 letih je Coppola posnel le štiri filme (zadnji je bil lanska zgodba o italijanskih priseljencih v Buenos Airesu, Tetro), res pa je, da je štafeto več kot uspešno predal svoji hčerki Sofii (Zgubljeno s prevodom, Marija Antoinetta in Deviški samomori, letos pa čakamo še njen novi film, komedijo Somewhere).
Akademija je v svoji izjavi za javnost zapisala, da nagrado namenjajo "ustvarjalcu, čigar opus kaže konsistentno dobro kakovost filmske produkcije". Mimogrede, Coppola je tudi stric Nicholasa Cagea in "krivec" za kariero Georgea Lucasa (bil je producent njegovih prvih dveh celovečercev, THX 1138 in Ameriški grafiti). Podatek je na mestu, kajti nagrado Irvinga Thalberga podeljujejo za dosežke na področju produkcije. Drugače povedano: Coppola bo nagrajen za svoj prispevek k filmom drugih režiserjev.
79-letni Jean-Luc Godard, eden izmed očetov francoskega filmskega novega vala (poleg Francoisa Truffauta), se je v zgodovino zapisal predvsem s filmoma Do zadnjega diha (À bout de souffle) in Pierrot Le Fou. "Godard že 50 let piše in snema zahtevne, včasih kontroverzne filme, s katerimi si je ustvaril sloves enega vodilnih modernistov v zgodovini filma," se glasi utemeljitev nagrade. Ni še znano, ali bo Godard v Los Angeles prišel osebno (v Cannes, kjer so predvajali njegov Le Socialisme, ga letos ni bilo).
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje