Gostovanje Avstrijske kinoteke, ki se je že začelo, razkriva dragocene arhivske kopije "mednarodnih delikates, ki predstavljajo esenco kinoteke". Do sobote bodo predvajal devet celovečernih in 12 kratkih filmov svetovne kinematografije, ki jih "mirne vesti lahko označimo za eno izmed mogočih zgodovin (vsega) filma", poudarjajo v Slovenski kinoteki. Nekatere projekcije bo direktor Avstrijske kinoteke Alexander Horwath pospremil tudi z uvodnimi predavanji.
Gostovanje se bo drevi začelo s projekcijama kratkega filma kultnega newyorškega slikarja in animatorja Jeffreyja Schera Tvoja (1997) in celovečerca Aljonke (1961), predzadnjega filma režiserja in nekdanjega prvoborca sovjetskega filma montaže Borisa Barneta (1902-1965). Film se dogaja v sredini 50. let, ko so se karavane popotnikov, brezdomcev in sovjetskih pionirjev pomikale proti vzhodu, da bi poselile zemljo kazahstanskih prostranstev.
Med drugim bodo na ogled še nemi film Moderni kipar režiserja Segunda de Chomona iz leta 1908, Moški imajo radi plavolaske Howarda Hawksa (1953) z Marilyn Monroe in Jane Russel ter Entuziazem Dzige Vertova (1930). To je prvi sovjetski zvočni film, "ki analitično raziskuje ideološki učinek zvoka v odnosu do podobe v gibanju", je v reviji Kino! zapisal Miklavž Komelj.
Gostovanje Avstrijske kinoteke v Ljubljani se bo jutri ob 21.30 sklenilo s projekcijo Peklenskega asfalta (1971) režiserja Monte Hellmana, eksistencialističnega filma ceste, ki izraža tu in tam brezciljno ozračje novega Hollywooda v 70. letih. Program gostovanja Avstrijske kinoteke je brezplačen.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje