Začelo se je že poleti: v tradicionalni anketi med filmskimi kritiki, ki jo vsakih deset let opravi Sight & Sound, revija Britanskega filmskega inštituta (BFI), je do zdaj vsakokrat prvo mesto zasedel Državljan Kane Orsona Wellesa. Karte so se premešale šele tokrat: odslej je na prvem mestu Hitchcockova psihološka kriminalka Vrtoglavica (Vertigo). BFI je "Hitchu" posvetil tudi obsežno, tri mesece trajajočo retrospektivo, ki je pritegnila ogromno ljudi. Pred projekcijo obnovljene kopije nemega filma Blackmail se je tako, denimo, pred Britanskim muzejem zbralo 900 ljudi s papirnatimi maskami obilnega režiserja - gesta, s katero so nemara skušali pokazati, da se v vsakomer skriva kanec hitchcockovske temačne estetike.
In potem sta tu še oba filma: letos je Hitchcock - sicer bolj kot osebnost, in ne kot režiser - predmet kar dveh biografskih celovečercev. Pravkar je v tuje kinematografe tako prispel Hitchcock, film Sache Gervasija; mrakobnega, z dovtipi vedno opremljenega režiserja, ki ga igra Anthony Hopkins, med snemanjem Psiha iz tira meče sum, da ga njegova žena (in scenaristka) Alma Reville (Hellen Mirren) vara. Svojo jezo in frustracije tako izživlja na mladi Janet Leigh (Scarlett Johansson): ko - po njegovem - preslabo odigra ključni prizor pod tušem, se nadnjo denimo spravi z lažnim nožem Normana Batesa. Da je celoten film pravzaprav komedija, poudarjajo razni detajli - na primer to, da se zloglasni serijski morilec in nekrofil Ed Gein (Michael Wincott) na prizorišču pojavi kot režiserjev alter ego.
Še manj spoštljive distance do svojega portretiranca ohranja HBO-jev film The Girl, v katerem režiser Julian Jarrold tematizira režiserjevo spolno nadlegovanje in kruto ravnanje s Tippi Hedren med snemanjem filma Ptiči. Prikrito zlohotni Hitchcock je tukaj Toby Jones, ki se nad plašno Tippi (Sienna Miller) znaša kot nad srno, ujeto pred žarometi. Alma Reville (Imelda Staunton) je tukaj prikazana kot njegova pribočnica in pomočnica.
Glede na to, da se - po ocenah kritikov "omledni" - Hitchcock konča s prizorom s snemanja Ptičev, se verjetno da napovedati, da bo oba filma marsikdo gledal skupaj, v okviru kakega filmskega maratona. Naslednje leto bomo na ta seznam dodali še serijo Bates Motel, ki bo nekakšen preddel Psiha. V njej bo Britanec Freddie Highmore mladi Norman Bates, Vera Farmiga pa njegova odovela mati Norma. Podatek, da bodo na Broadwayu znova oživili gledališko adaptacijo filma Dvoriščno okno, priča o tem, da konca hitchcockovske manije še ni na obzorju.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje