V današnjem prispevku se bomo spomnili splavitve nove, velike čezoceanske potniške ladje SS Rex, ki se je še ne petnajst let po slavnostnem dogodku med Koprom in Izolo potopila oziroma prevrnila na bok po zavezniškem letalskem napadu septembra 1944.
Italijanska ladja velikanka Rex
Več o ladji Rex, njeni izdelavi, popotovanjih ter ne nazadnje tragični usodi ob koncu druge svetovne vojne bomo napisali v še nekoliko daljšem prispevku. Danes si bomo ogledali, kako so v časopisu Slovenec poročali o velikanki, ki je v dolžino merila skoraj 270 metrov. Za primerjavo, zrakoplov Graf Zeppelin, ki je obiskal naše kraje poleti 1931, je bil dolg 236 metrov, Goodyearov cepelin, ki smo ga lahko opazovali na nebu pred kratkim, pa je dolg "samo" 75 metrov.
Morda ni najbolj pošteno med seboj primerjati zrakoplova in čezoceanske ladje, zato si poglejmo primerjavo z ladjo MS Vulcania, s katero je Božidar Jakac leta 1931 potoval do Združenih držav Amerike in nazaj. MS Vulcania je bila dolga slabih 193 metrov, sprejela pa je lahko nekaj manj kot 1800 potnikov (Rex dobrih 2000). V uporabi je bila med letoma 1929 in 1974.
Splavitev ladje Rex
Besedilo iz današnjega prispevka je bilo prvotno objavljeno v časopisu Slovenec 1. avgusta 1931: "Italijanska ladja velikanka `Rex´, ki jo 1. avgusta letos spuste v morje v Genovi. Oceanski velikan obsega 47.000 ton in bo rabil za vožnjo iz Newyorka v Neapelj 7 dni, tako da bo znašala povprečna hitrost 25 milj na uro (sedanji rekord ima `Bremen´ s 23 miljami na uro)."
Rok Omahen je dokumentalist-raziskovalec iz TV arhiva in dokumentacije RTV Slovenija. rok.omahen@rtvslo.si
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje