Skozi les nas Čadeževa nagovarja o vsem, kar doživlja, še posebej pa se odziva na vrsto aktualnih dogodkov, ki jih ponuja naša sedanjost. Zato so njene figure vse bolj in bolj deformirane, zaznamovane z bolečino vojne, čustvenega in materialnega pomanjkanja, je razstavi na pot zapisala kustosinja Breda Kolar Sluga. Foto: UGM
Skozi les nas Čadeževa nagovarja o vsem, kar doživlja, še posebej pa se odziva na vrsto aktualnih dogodkov, ki jih ponuja naša sedanjost. Zato so njene figure vse bolj in bolj deformirane, zaznamovane z bolečino vojne, čustvenega in materialnega pomanjkanja, je razstavi na pot zapisala kustosinja Breda Kolar Sluga. Foto: UGM

Dragica Čadež obdeluje svoje grobe lesene klade z mislijo na človekovo razklanost, neprilagojenost in celo na temno stran njegovega značaja, ki sebi, soljudem in naravi ne prinaša nič dobrega.

Kustosinja razstave Breda Kolar Sluga
Dragica Čadež: posluh za naravo

V Umetnostni galeriji Maribor so odprli Retrospektivo, razstavo Dragice Čadež. Kiparka je v dialogu s specifičnim razstavnim prostorom galerije postavila več kot sedemdeset kiparskih del, nastalih v obdobju od 60. let do danes. Celovit umetniški užitek se bo začel s povsem svežim, za pričujočo razstavo ustvarjenim monumentalnim delom Poslednji dotik, ki bo umeščeno v ambient pred galerijo.

Objem gline in dreves
Kiparski opus Dragice Čadež povezuje več formalno in vsebinsko zaokroženih ciklov, denimo Asociacije na Pompeje, Sarkofage, Vrata, Olesenele sence, Zgodbo o drevesu in podobno. Avtorica se je pri svojem delu pogosto osredotočala na konstruktivistične prvine, njen navdih pa je bila vedno tudi narava. Svoje zamisli je oblikovala z lesom, ki sodi med najstarejše materiale, s katerimi se je človek ustvarjalno izražal že v davni preteklosti.

Bogata umetniška in pedagoška kariera
Akademska kiparka je svoja mladostna leta preživela v Mariboru, kjer jo je v osnove plastičnega izražanja uvajal mariborski kipar Gabrijel Kolbič. Na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani je končala diplomski in specialistični študij kiparstva. Kot redna profesorica je bila vrsto let zaposlena na ljubljanski Pedagoški fakulteti, kjer je svoje znanje prenašala na številne mlade generacije.
Od leta 1963 je sodelovala na številnih razstavah, umetniških delavnicah in kiparskih simpozijih doma in na tujem. Za svoje delo je prejela več pomembnih nagrad, med drugim leta 1986 nagrado Prešernovega sklada za kiparski cikel Asociacije na Pompeje.

Dragica Čadež obdeluje svoje grobe lesene klade z mislijo na človekovo razklanost, neprilagojenost in celo na temno stran njegovega značaja, ki sebi, soljudem in naravi ne prinaša nič dobrega.

Kustosinja razstave Breda Kolar Sluga
Dragica Čadež: posluh za naravo