Razstava Vihar mi v kozarec vlil je ocean je v ljubljanski galeriji Ex arte na ogled do 5. aprila.

Jon Žagar, Menjava obraza, črno-bela analogna fotografija na fotografskem papirju. 40,0 cm x 30,0 cm x 3,0 cm. Foto: Galerija Ex Arte
Jon Žagar, Menjava obraza, črno-bela analogna fotografija na fotografskem papirju. 40,0 cm x 30,0 cm x 3,0 cm. Foto: Galerija Ex Arte

Fotografije Jona Žagarja (1989) niso fiksirani trenutki ali dokumentirani prizori – so vmesni prostori, kjer se podobe razpirajo skozi postopne transformacije svetlobe in ekspozicijske manipulacije. V njegovem vizualnem jeziku se prepletata natančen nadzor in dopuščanje nepredvidljivega. Dolge ekspozicije in svetlobni prelomi poudarjajo spremenljivost podobe, ki ostaja v stanju nenehnega oblikovanja, so zapisali v galeriji.

Jon Žagar je sodeloval na več samostojnih in skupinskih razstavah ter je za svoje delo prejel več priznanj. Razstava v galeriji Ex Arte je nastala v sodelovanju z Zavodom Artopolis. Foto: Galerija Ex Arte
Jon Žagar je sodeloval na več samostojnih in skupinskih razstavah ter je za svoje delo prejel več priznanj. Razstava v galeriji Ex Arte je nastala v sodelovanju z Zavodom Artopolis. Foto: Galerija Ex Arte

Podobe, ki brišejo meje med otipljivim in iluzornim
Fotografija v okviru njegovega dela ni zgolj sredstvo dokumentiranja, temveč ima izrazito materialno prisotnost. Filmsko zrno, osvetlitve, zameglitve in teksturalni prehodi niso zgolj stranski učinki fotografskega postopka, temveč aktivno oblikujejo vizualni ritem avtorjevih podob.

Žagarjevi motivi pogosto ostajajo izmuzljivi – drevesa, pokrajine in figure se ne razkrivajo neposredno, temveč vznikajo iz svetlobe in sence. Podobe brišejo jasne meje med otipljivim in iluzornim, zaradi česar gledalčevo oko nenehno išče ravnotežje med zaznavnim in slutljivim. Poseben element v njegovem delu je vprašanje človeške prisotnosti. V nekaterih delih so figure jasno prepoznavne, a zaradi dvojnih ekspozicij, sledi gibanja in mehkih obrisov pridobijo občutek nestanovitne identitete.

Gledalec in njegovo preizpraševanje lastne percepcije
Podobe Jona Žagarja "ne ponujajo neposrednih odgovorov, temveč ustvarjajo situacije, ki zahtevajo čas, poglobitev in občutljivost na drobne spremembe v strukturi svetlobe. Namesto fiksnih upodobitev vzpostavljajo prostore, v katerih gledalec ne prepoznava le prizorov, temveč preizprašuje tudi lastno percepcijo," še piše v razstavnem besedilu.

Jon Žagar, Dolgi lasje, črno-bela analogna fotografija na arhivskem papirju. 42,0 cm x 59,4 cm x 0,3 cm. Foto: Galerija Ex Arte
Jon Žagar, Dolgi lasje, črno-bela analogna fotografija na arhivskem papirju. 42,0 cm x 59,4 cm x 0,3 cm. Foto: Galerija Ex Arte
Jon Žagar, Triglav, črno-bela analogna fotografija na arhivskem papirju. 48,3 cm x 33,0 cm x 0,3 cm. Foto: Galerija Ex Arte
Jon Žagar, Triglav, črno-bela analogna fotografija na arhivskem papirju. 48,3 cm x 33,0 cm x 0,3 cm. Foto: Galerija Ex Arte
Jon Žagar, Črna voda, črno-bela analogna fotografija na arhivskem papirju. 42,0 cm x 59,4 cm x 0,4 cm. Foto: Galerija Ex Arte
Jon Žagar, Črna voda, črno-bela analogna fotografija na arhivskem papirju. 42,0 cm x 59,4 cm x 0,4 cm. Foto: Galerija Ex Arte