Van Goghov muzej bo z razstavo, naslovljeno Munch: Van Gogh predstavil vzporednice med tema dvema slovitima umetnikoma. Nizozemec Van Gogh (1853-1890) in Norvežan Munch (1863-1944) se nista nikoli srečala, kljub temu pa sta si njun pogled na svet in umetnost sorodna. Poleg tega je Munch poznal Nizozemčevo delo in se pri njem navdihoval.
Med umetnikoma obstaja nenavadno veliko vzporednic, tako v njuni umetnosti kot tudi v osebnem življenju, je povedal direktor Van Goghovega muzeja Axel Rüger. "Oba sta se povečala velikim življenjskim temam: življenjskemu ciklu, trpljenju, ljubezni, strahu," je dejal Rüger. Njuna dela so živobarvna, intenzivna, ekspresivna in radikalna, so zapisali na spletni strani muzeja.
Razstava bo eden izmed vrhuncev letošnjega Van Goghovega leta, saj mineva namreč 125 let od njegove smrti. V muzeju je zato na ogled tudi veliko del iz zasebnih zbirk, ki so le redko na ogled v galerijah. V Amsterdamu pričakujejo okrog 400.000 obiskovalcev razstave, ki jo bodo za javnost odprli 25. septembra in bo na ogled do 17. januarja 2016. V Munchovem muzeju v Oslu si je razstavo, kjer je bila postavljena od začetka maja do začetka septembra, ogledalo več kot 150.000 ljudi.
Edinstven pristop h grafičnemu mediju
Razstava Dvojna vizija: Albrecht Dürer & William Kentridge v berlinskem razstavišču Kulturforum pa bo pokazala, kako ideje in motivi, ki jih je mogoče najti v delih renesančnega nemškega umetnika, vztrajajo v delih sodobnega južnoafriškega umetnika.
Albrecht Dürer se je rodil leta 1471 v Nürnbergu kot sin zlatarja. Učil se je pri očetu in pri slikarju Wolgemutu. V letih 1494-95 in 1505-06 je potoval v Italijo. V letih 1512-19 je bil v službi cesarja Maksimiljana I., v letih 1520-21 pa je potoval po Nizozemski. Umrl je leta 1529.
Bil je izjemen risar in oster opazovalec, obdarjen z bogato domišljijo, največji uspeh pa je dosegel v lesorezih in bakrorezih z versko ter občečloveško tematiko, v sijajnih skicah pejsažev s potovanj ter v znanstveno natančno izdelanih akvarelih z motivi iz rastlinskega in živalskega sveta. Prav tako njegove oljne slike kažejo bogastvo barv in psihološko prepričljivost. Kot prvi nemški likovni umetnik se je tudi sistematično ukvarjal s slikarsko teorijo in raziskoval temo lepote.
Združevanje političnega s poetičnim
William Kentridge se je rodil leta 1955 v Johannesburgu. Širši javnosti je znan predvsem po animiranih filmih, ki temeljijo na risbi z ogljem, posveča pa se tudi grafiki, kiparstvu in performansu. V svojem delu združuje politično s poetičnim. Čeprav se ukvarja s temami, kot so apartheid, kolonializem in totalitarizem, njegova dela pogosto prežemajo sanjski, lirični podtoni ali komični vložki.
Poudarek bo na edinstvenem pristopu obeh umetnikov h grafičnemu mediju. Razdeljena bo na sedem tematskih sklopov, ki bodo osvetlili podobnosti pa tudi razlike med njunimi deli - tako z vidika konteksta kot estetike in samega medija. Razstava bo pokazala, do katere mere sta umetnika izkoristila dramo črnih linij na beli podlagi. Od Kentridgeovih del, ki so pogosto kritika sodobnosti, bo obiskovalca popeljala h grafikam Dürerja. Ta odražajo globoke spremembe, ki so v njegovem času dogajale v politiki, veri, družbi in umetnosti.
Delom obeh umetnikov bodo dodali še dela nekaterih drugih avtorjev, postavitev pa bodo spremljali tudi izseki iz Kentridgeovih animiranih filmov. Razstava v razstavišču Kulturforum, ki deluje pod okriljem Berlinskih državnih muzejev, bo na ogled od 20. novembra do 6. marca prihodnje leto.
Nekaj fotoutrinkov s predogleda razstave Munch: Van Gogh v Amsterdamu si lahko pogledate v spodnji galeriji. Foto: EPA.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje