Razstavo so pred kratkim odprli v Galeriji Božidar Jakac (GBJ) v Kostanjevici na Krki.
V zadnjem času je Furlan ustvaril serijo objektov, s pomočjo katerih neposredno, materialno in avtoreflektivno obravnava družbene dinamike med tako imenovano civilizirano družbo in njenimi najbolj običajnimi pripomočki. V nekdanji samostanski cerkvi na ogled postavlja serijo, kipov, instalacij in prostorskih intervencij, ki temeljijo na robustnih materialih, kot so kamen, beton teraco, marmor in les, so zapisali ob razstavi.
Kiparski objekti uporabljeni kot podaljški telesa
"Umetniška praksa Tomaža Furlana je globoko prepredena s humornim in ironičnim odnosom do situacij, s katerimi je posameznik soočen v svojem vsakdanu in jih je v duhu časa primoran reševati po ključu optimalne učinkovitosti." Od leta 2005 je kontinuirano gradil serijo absurdnih strojev Wear, kjer so bili kiparski objekti uporabljeni kot podaljški telesa in scenski elementi v videoperformansih. Njegovi kipi oziroma instalacije pod vprašaj postavljajo družbo neizbežne efektivnosti, kjer ni prostora za neuporabne stvari, ki nimajo praktične in potencialno monetarne vrednosti. V svojih novejših umetniških delih Furlan nadaljuje tovrstne premisleke, še piše v GBJ.
V sklopu razstave se navezujejo na vseprisotno idejo "zdrave pameti", ki naj bi bila merilo za racionalnost in učinkovitost, zato predstavlja na videz trivialne predmete, ki (morda nezavedno) krojijo človeška življenja. V svojem značilnem slogu, prepredenem z zvrhano mero samoironije in distance do lastnega položaja, izpostavlja absurdnost objektov, ki jih je ustvaril, in idej, ki jih predstavljajo. "Na videz vsakdanji in domačni objekti so lahko zaradi svoje vprašljive funkcionalnosti ne nazadnje razumljeni le kot (neuporabna) umetniška dela," je mogoče prebrati v obrazstavnem besedilu.
Tomaž Furlan (1978) je vizualni umetnik, ki pri v svojem delu uporablja različne umetniške medije in discipline, kot so kiparstvo, performans in gibljiva slika. V svoji umetniški praksi se z znatno mero humorja osredotoča na absurde v vsakdanjem življenju in v družbi, medtem ko uporablja različne, pogosto predvsem vsakodnevne materiale, ki lahko prenesejo njegovo idejo in sporočilo. Diplomiral in magistriral je na oddelku za kiparstvo na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, kjer danes deluje kot tehnolog in asistent.
Razstava bo na ogled do 27. marca 2022.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje