Prav zdaj potekajo dvostranski pogovori med slovenskimi in kitajskimi podjetji. Foto: Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport
Prav zdaj potekajo dvostranski pogovori med slovenskimi in kitajskimi podjetji. Foto: Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport

Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han je prepričan, da bodo kitajska podjetja prepoznala odlike slovenskih partnerjev in odlično geostrateško lego države, poroča Slovenska tiskovna agencija.

"Svetovna avtomobilska industrija je zaradi prehoda v brezogljično družbo na zgodovinski prelomnici. Verjamem, da jo lahko premagamo relativno varno. Seveda pa izzive spremljajo tudi velike poslovne priložnosti," je dejal.

Slovenija je glasovala proti dodatnim carinam

Sorodna novica Evropska unija bo uvedla dodatne carine na kitajske električne avtomobile, Slovenija glasovala proti

Slovenija je lahko po njegovem mnenju enako samozavestna kot Kitajska, saj ima znanje, izkušnje in kakovostno proizvodnjo. Vendar pa je treba za doseganje primerne konkurenčnosti nujno doseči premike na ravni Evropske unije, je poudaril. Ob tem je omenil nedavno glasovanje Slovenije proti uvedbi dodatnih carin na uvoz električnih vozil, izdelanih na Kitajskem. "Tega nismo storili zaradi Kitajske, temveč zaradi Slovenije. Po posvetovanjih z industrijo in svojimi največjimi partnerji smo odločno naredili tisto, kar je po mojem mnenju trenutno edino pravilno," je dejal.

To je bilo glasovanje za Slovenijo. Mi smo se na neki način posvetovali predvsem z industrijo, posvetovali smo se s svojimi največjimi partnerji in odločno naredili tisto, kar mislim, da je ta trenutek edino prav. Na Kitajskem ni samo avtomobilska industrija, so tudi druge industrije, ki lahko naredijo bistveno več težav Evropi.

Han po poročanju Radia Slovenija

Kitajski veleposlanik v Sloveniji Vang Šinking (Wang Shunqing) se je strinjal, da so odnosi med državama dobri, kar je izhodišče za krepitev gospodarskega sodelovanja. "Upam, da bosta Kitajska in Slovenija okrepili sodelovanje na področju avtomobilske industrije," je dejal. Odločitev Slovenije, da glasuje proti dodatnim carinam, ceni. Veseli ga tudi, da je Evropska komisija izrazila pripravljenost na pogajanja o tej temi. "Upam, da bo Slovenija kot članica EU-ja še naprej imela konstruktivno vlogo pri tem, da EU-ju zagotovi stabilen in zdrav razvoj sodelovanja s Kitajsko," je dodal.

"Ker Kitajska predstavlja pomembno priložnost za slovenska visokotehnološka podjetja, agencija letos še posebej krepi dejavnosti na tem trgu. Septembra smo Slovenijo uspešno predstavili na kitajskem investicijskem sejmu CIFIT v Šjamenu, novembra pa pripravljamo skupni nastop slovenskih podjetij na največjem kitajskem sejmu China International Import Expo in delegacijo na ministrski ravni v času sejma," je po poročanju Slovenske tiskovne agencije povedal direktor javne agencije Spirit Slovenija Rok Capl .

Inovativnost in prilagodljivost

Predstavniki kitajskih avtomobilskih proizvajalcev Nio, Jiangling Motors, Tam Motors in ATTC bodo v naslednjih dneh nekatera slovenska podjetja tudi obiskali. Foto: Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport
Predstavniki kitajskih avtomobilskih proizvajalcev Nio, Jiangling Motors, Tam Motors in ATTC bodo v naslednjih dneh nekatera slovenska podjetja tudi obiskali. Foto: Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport

Slovenska avtomobilska industrija je zanesljiva partnerica tujim podjetjem, ne nazadnje ustvari kar 10 odstotkov našega BDP-ja, je poročala novinarka Radia Slovenija Urška Jereb.

"Slovenska avtomobilska industrija je inovativna. To stalno dokazujemo z inovacijami, s katerimi smo prisotni na svetovnem trgu. To je naša največja konkurenčna prednost: inovativnost in prilagodljivost," je dejala Tanja Mohorič iz slovenskega avtomobilskega grozda.

Če smo še pred 20 leti znanje in tehnologijo vlagali na Kitajskem, pa je očitno zdaj prišel čas, da se zadeva obrne. "Da tudi Kitajska s svojim znanjem, ker tehnološko so nas dohiteli, mogoče kje celo prehiteli, lahko tako v Slovenijo kot v našo firmo vrača s svojo prisotnostjo na evropskem tržišču, kar se praktično že dogaja," meni član uprave družbe Unior Branko Bračko, ki je s t. i. skupnim podjetjem (ang. joint venture) na Kitajskem prisotna že dve desetletji, še poroča Radio Slovenija.

Slovenski dobavitelji v naročje kitajske avtoindustrije?