"Z Darsom pripravljamo zakonodajno pravno podlago in menimo, da je ta datum realen," je Vrtovec povedal v pogovoru za sobotno izdajo Dnevnika.
Ko je bil še kandidat za ministra, je na zaslišanju pred odborom DZ-ja za infrastrukturo, okolje in prostor sredi marca takrat pojasnil, da bi e-vinjeto vozniki kupili prek aplikacije.
"Ne nameravam odkrivati tople vode, to druge države EU-ja že poznajo in očitno dobro deluje," je dejal in pozval, da moramo v korak s časom v bolj digitalno in ekološko prihodnost. "Tudi ponovoletna folklora praskanja vinjet z vetrobranskih stekel bo s tem končana," se je takrat pošalil.
Dolga brada vprašanja cestninjenja
Vpeljava sistema cestninjenja ostaja odprto vprašanje že vsaj od leta 2000. Priprava razpisne dokumentacije se vleče iz let 2005/2006, ko je bila razpisna dokumentacija pripravljena za oddajo, pa je bila tik pred tem umaknjena. Cestninjenje z zaračunavanjem po prevoženem kilometru je bilo odrinjeno v ozadje, za osebna vozila so se leta 2008 vpeljale vinjete, za tovorna vozila pa je ostal luknjast sistem pobiranja z omogočanjem prometa po AC brez plačila.
Sistem elektronskega cestninjenja tovornih vozil je Slovenija nazadnje le uvedla s 1. aprilom 2018, ko so ukinili klasično zaračunavanje cestnine za vsa domača in tuja težka vozila na slovenskih avtocestah. Ta vozila morajo zdaj imeti napravo DarsGo, ki stane 10 evrov in ki komunicira z mrežo terminalov na avtocestnem križu, ti pa spremljajo število kilometrov, ki jih vozilo prevozi.
Cestnina se nato zaračuna samodejno, njena višina pa je odvisna tudi od količine izpuhov, ki jih posamezno vozilo izpusti v zrak.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje