Tovorno letalo Airbus A300B4-622R družbe San Marino Executive Aviation je nekaj minut pred 12. uro varno pristalo na letališču Jožeta Pučnika. Foto: Tim Zidar/Televizija Slovenija
Tovorno letalo Airbus A300B4-622R družbe San Marino Executive Aviation je nekaj minut pred 12. uro varno pristalo na letališču Jožeta Pučnika. Foto: Tim Zidar/Televizija Slovenija

Kot je za MMC potrdil Tomaž Vilfan, direktor Gasilske reševalne službe Kranj, je letalo uspešno zasilno pristalo, težav ni bilo. Na letališču ga je iz varnostnih razlogov pričakalo nekaj več kot 20 gasilcev, 11 gasilcev s petimi vozili iz kranjske gasilske službe in celotna ekipa gasilcev Gasilsko-reševalne službe Fraport Slovenija.

Iz Zdravstvenega doma Kranj so na brniško letališče poslali urgentnega zdravnika in reševalno vozilo. V pripravljenosti je bila enota nujne medicinske pomoči ZD-ja Kranj in sosednje enote, so sporočili za STA.

Kot je bilo razvidno s portala Flightradar, je letalo Airbus A300B4-622R družbe San Marino Executive Aviation nekaj časa krožilo nad osrednjo Slovenijo, med Litijo, Moravčami in Ivančno Gorico, in sicer da bi porabilo gorivo, da bi lahko doseglo minimalno težo, so za STA še pojasnili pri upravljavcu Letališča Jožeta Pučnika.

Po pričevanju občanov je letalo tudi izpustilo nekaj goriva, kar je sicer standardna procedura za zasilni pristanek.

Veliko, širokotrupno dvomotorno letalo je iz Frankfurta vzletelo ob 8.30, v Tel Avivu pa bi moralo pristati ob 13:35 po lokalnem času. Na njem so bili štirje člani posadke. Letalo ostaja na brniškem letališču, kjer poteka pregled. Po trenutnih informacijah pa bi lahko zapustilo letališče ponoči ali zgodaj zjutraj. Letalo naj bi zasilno pristalo zaradi tehničnih težav.

Za primer letalskih nesreč na državni ravni izdelan poseben načrt

Generalni direktor Uprave RS za zaščito in reševanje Leon Behin, ki je v Radovljici sodeloval na novinarski konferenci pred sobotnim tradicionalnim državnim preverjanjem usposobljenosti ekip prve pomoči Civilne zaščite in Rdečega križa Slovenije, je pojasnil, da je za primer letalskih nesreč na državni ravni izdelan poseben načrt. V primeru, ko gre za tovorno letalo, je ukrepanje prilagojeno temu, kaj letalo prevaža. Če gre za snovi, ki bi lahko bile potencialno nevarne, se po protokolu aktivirajo posebne državne službe, poleg tistih, ki so že na samem letališču.

Za take primere so pripravljeni načrti in tudi izvedene vaje, je zagotovil. Dodal je, da so ekipe usposobljene, je pa ukrepanje ob takšnih nesrečah vedno izziv, saj vključuje evakuacijo celotnega letališča, odpovedi letov, na letališču pa je običajno tudi večje število oseb iz različnih držav.

V zadnjih letih na mariborskem in brniškem letališču ni bilo dogodkov, kjer bi bilo potrebno tovrstno posredovanje, so bili pa po besedah Behina posamezni primeri, ko je prišlo do odpovedi motorjev ali tehničnih napak.

Sicer pa je po njegovih besedah običajen postopek, da letalo pred zasilnim pristankom kroži, da se zmanjša količina goriva in se pripravil letališko in ostalo osebje za posredovanje. Kot je dodal, gre v takšnem primeru za nadzorovan zasilni pristanek.

Na Brniku zasilno pristalo tovorno letalo, namenjeno v Izrael