Zamujamo z vsemi reformami, je v oddaji Ob osmih dejal Goran Novkovič, začelo pa se je že tretje leto mandata. "Časa za uresničitev napovedanih reform je zelo malo, mogoče celo nič. Tu je tudi vprašanje volje. Vemo, da so na eni strani odprta plačna pogajanja s sindikati javnega sektorja, na drugi strani pa so zaostrene gospodarske razmere. Ob tem, da je naša država zelo odvisna od prilivov v proračun od plač in dajatev. Trenutno imamo sicer rekordno zaposlenost. Prestavljajte si, da število zaposlenih upade. Kaj bo s proračunom?"
Z vsem zamujamo. K pokojninski reformi nas pozivajo tudi mednarodne organizacije. Pri predlaganih davčnih spremembah pa gre spet samo za kozmetične spremembe. "Ne samo pri tej vladi, tudi pri prejšnjih ni bilo nobene volje za resnične spremembe, s katerimi bi izboljšali poslovno okolje. In to je problem. V zadnjih letih z izjemo farmacije nimamo nobene odmevnejše tuje naložbe v Sloveniji. To kaže na šibko konkurenčnost našega gospodarstva."
Slovenija še nima pljučnice
Včasih smo rekli: če Nemčija kihne, Slovenija zboli za pljučnico. Zdaj ni več tako, je v oddaji Ob osmih dejal Goran Novkovič, ko je komentiral dogajanje v nemški avtomobilski industriji, zlasti v Volkswagnu. "Nemčija kiha že kakšna tri leta, pa Slovenija še ni zbolela za pljučnico. Nekoliko drugače je, če je v krizi tamkajšnja avtomobilska industrija, na katero smo zelo vezani tudi pri nas. Dnevno se pogovarjam s podjetniki in iz nekaterih podjetij že prihajajo zelo zelo skrb vzbujajoče novice, ne toliko o dogajanju pri njih, čeprav se tudi tam pojavljajo zastoji naročil, temveč predvsem glede informacij iz celotne Nemčije, kjer vlada velika zaskrbljenost."
Novkovič pravi, da bi morali Kitajcem omogočiti vlaganja v evropsko avtomobilsko proizvodnjo, a pod recipročnimi pogoji. "To pomeni, da bi Kitajska morala vso tehnično dokumentacijo oddati v Evropo. Ta bi s tem pridobivala tehnično znanje, kot ga je Kitajska v preteklosti." Seveda Nemci niso naklonjeni temu, ker to ni v interesu njihove avtomobilske industrije. "Pravim, da je treba vprašati tudi Slovake, Madžare, Špance. Prav v Španiji ravnokar gradijo tovarno kitajskih avtomobilov." Evropa je zaspala na razvojnem področju. Tisto, kar pride iz Kitajske, ni samo cenejše in kakovostno, ampak v nekaterih primerih boljše tudi razvojno.
Upočasnjen zeleni prehod
Evropska unija bo na področju zelenega prehoda zagotovo naredila novo strategijo, verjetno bo šlo za podaljšanje zastavljenih ciljev. "Zelo na glas se že govori, da bo vse skupaj časovno malo odmaknjeno, ker je strošek preprosto prevelik. Ne govorim o neposrednih stroških, ampak vseh posledicah. Ne vemo, katere energije bomo v prihodnje uporabljali več: sončnih panelov, vetrnic ali jedrske energije. Tu bo treba stakniti glave in dobro premisliti. V nasprotnem bo Evropa odvisna od ameriškega, ali arabskega plina ali celo od ruskega, kar pa se v preteklosti ni izkazalo za najboljšo kombinacijo." Ključna pri tem bo inovativnost. "Treba bo izstopiti iz cone udobja, v nasprotnem nas bodo drugi prehiteli."
Pogovor v celoti v novi epizodi oddaje Ob osmih.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje