Iz Lufthanse so sporočili, da naj bi omenjena vsota "krila vse stroške, povezane s primerom", pri čemer imajo ob strošku izgube airbusa A320 (cena tega znaša 87 milijonov evrov) v mislih predvsem odškodnine svojcem 150 žrtev, med katerimi je tudi 27-letni kopilot Andreas Lubitz, ki naj bi nesrečo zakrivil.
Danes je sicer prišel na dan še en za Lufthanso neljub podatek - da je letalska družba vedela za Lubitzeve pretekle težave z depresijo. Lubitz je namreč sam Lufthanskini šoli za usposabljanje pilotov v Bremnu leta 2009 povedal, da se je boril z depresijo, Lufthansa pa je preiskovalcem in tožilstvu že predala obremenilno e-pošto, v kateri je Lubitz letalske inštruktorje obvestil o svoji "pretekli epizodi".
Lubitz je usposabljanje za devet mesecev prekinil prav zaradi boja z depresijo, a se je nato - bojda ozdravljen - vrnil in nadaljeval s šolanjem. Kasneje je opravil vse zdravniške teste in se leta 2013 pridružil družbi Germanwings. Njegova velika želja je bila postati pilot na čezoceanskih letih.
Že v ponedeljek je poslovni direktor Germanwingsa Oliver Wagner dejal, da bo družba takoj izplačala družinam vseh žrtev po 50.000 evrov odškodnine. Ta vsota bo vključena v končni dogovor o odškodnini.
Stroka svari pred izpostavljanjem Lubitzeve depresije
Medtem pa se je po slabem tednu intenzivnega pisanja o Lubitzevem zdravstvenem stanju in njegovem zdravljenju zaradi depresije oglasila stroka in izrazila zaskrbljenost pred tako brezbrižnim povezovanjem depresije in samomorilskih nagnjenj z dejanjem množičnega umora, ki naj bi ga zakrivil mladi nemški kopilot, ki je boje trpel zaradi velikih pritiskov, da zaradi zdravstvenih težav ne bo mogel obnoviti svoje pilotske licence. Strokovnjaki s področja psihiatrije ob tem opozarjajo, da ob pretirani pozornosti na vlogo Lubitzeve psihične bolezni tvegamo krivično stigmatizacijo na milijone ljudi z duševnimi motnjami. Posledično bi jih to lahko odvrnilo od tega, da poiščejo pomoč, s tem pa bi bilo lahko še težje prepoznati posameznike, ki delajo v tveganih poklicih in ki pomenijo grožnjo javni varnosti. Kot piše New York Times, Lubitz ne bi bil prvi pilot, ki je skrival psihične težave oz. zdravljenje zaradi psihičnih težav.
Nadaljevanje iskanja razbitin
Medtem so preiskovalci danes zjutraj, natančno teden dni po nesreči, nadaljevali z iskanjem razbitin letala in posmrtnih ostankov žrtev. Te naj bi že vse zbrali in poslali na identifikacijo.
Da bi preiskovalcem olajšali pot do odročnega kraja nesreče, so v zadnjih 48 urah zgradili novo cesto, po kateri so se danes prvič zapeljali trije tovornjaki.
Cesta pomeni, da smo lahko "hitrejši, delamo lahko dlje in hkrati pripeljemo več stvari", je dejal neimenovani predstavnik policije. Dodal je, da so doslej odpeljali več kot 4000 delov letala in posmrtnih ostankov. Tovornjaki za dostop do kraja nesreče potrebujejo 45 minut, prav tako pa v iskalni akciji še vedno sodelujeta dva helikopterja. Po napovedih naj bi se iskalna akcija končala 8. aprila.
Odkrili videoposnetek zadnjih trenutkov leta
Po poročanju Bilda in Paris Matcha so preiskovalci v enem od najdenih mobilnih telefonov na kraju nesreče našli videoposnetek, ki naj bi prikazoval zadnje trenutke pred nesrečo. Na sicer motnem posnetku se slišijo kriki potnikov in udarce s sekiro, posnetek pa bi lahko predstavljal enega od ključnih dokazov.
Hollande: Identifikacija do konca tedna
Francoski predsednik Francois Hollande je medtem po pogovorih z nemško kanclerko Angelo Merkel v Berlinu napovedal, da bi lahko do konca tedna identificirali vse žrtve nesreče. Pri tem se je skliceval na podatke o poteku iskalne akcije, ki mu jih je posredoval francoski notranji minister Bernard Cazeneuve. "Tako bodo družine žrtev lahko žalovale za svojci," je poudaril Hollande.
Preiskovalci še vedno iščejo drugo črno skrinjico, na kateri so zapisani tehnični podatki o poletu letala, in je doslej še niso našli.
Lufthansa odpovedala slovesnosti ob jubileju
Sicer pa bi morala Lufthansa 15. aprila slovesno praznovati 60. obletnico obstoja družbe, a so zaradi tragedije Germanwingsa danes sporočili, da načrtovane slovesnosti odpovedujejo. Kot so pojasnili, so se slovesnostim odpovedali v znak spoštovanja do žrtev.
Namesto slavja bo Lufthansa za svoje zaposlene v živo prenašala spominsko slovesnost za žrtvami letalske nesreče, ki bo 17. aprila v kölnski katedrali. Prvi mož koncerna Carsten Spohr je nesrečo letala označil za "najbolj črn dan" v 60-letni zgodovini podjetja.
Današnja letalska družba Lufthansa je začela delovati leta 1955, deset let po koncu druge svetovne vojne in likvidaciji stare Lufthanse, ki je bila ustanovljena leta 1926. 1. aprila 1955 je Lufthansa začela redno leteti znotraj Nemčije. Doslej je uživala sloves zanesljive letalske družbe. Analitiki opozarjajo, da bo nesreča, ki se je zgodila pred tednom dni, vplivala na njen ugled. Njena podoba v javnosti se je v zadnjih mesecih poslabšala tudi zaradi dolgotrajnega spora s piloti.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje