Eden izmed vodij preiskave strmoglavljenja, francoski tožilec Brice Robin, je podal zadnje informacije glede identifikacije žrtev. Omenjene nize DNK bodo lahko zdaj primerjali z vzorci sorodnikov, s čimer bodo lahko identificirali posmrtne ostanke polovice žrtev.
Z gorsko cesto do hitrejše in boljše preiskave
Airbus A320 nizkocenovnega prevoznika Germanwings je strmoglavil v torek, kar naj bi namerno zakrivil kopilot letala Andreas Lubitz. Zaradi silovitega trka letala v gore in izredno težko dostopnega kraja imajo reševalci in preiskovalci zelo težko delo. Na prizorišče jih večinoma prevažajo s helikopterji, iskalne ekipe pa spremljajo pripadniki gorske policije.
Tožilec Robin je tudi potrdil, da do prizorišča letalske nesreče že gradijo cesto, po kateri bi se lahko s terenskimi vozili pripeljali do kraja tragedije, kar bi jim precej olajšalo delo. Med drugim bi jim tudi omogočila, da s prizorišča prepeljejo večje kose razbitin letala, pretežke za transport s helikopterjem. "A prioriteta za zdaj je iskanje posmrtnih ostankov," je poudaril tožilec Robin.
Tožilec zanikal poročanje, da so našli krivca
"Niti enega samega trupla nismo našli celega," je stanje ponazoril visok predstavnik francoskih kriminalistov Patrick Touron. "Imamo strmine z naklonom od 40 do 60 stopinj, padajoče skale in tla, ki se krušijo," je še pojasnil kriminalist in dodal, da tako težke misije še ni doživel. Helikopterji morajo vzletati kar okoli 60-krat dnevno.
Obenem je tožilec Robin zanikal poročanje nekaterih medijev, da naj bi že našli truplo kopilota Andreasa Lubitza, osumljenega krivca za tragedijo. Kot je pojasnil, tega preprosto ni mogoče vedeti, saj za zdaj "ne identificirajo žrtev, ampak samo sledi DNK".
Touron je pojasnil, da trenutno preučujejo nekje med 400 in 600 kosov trupel. Za ključne se lahko izkažejo najmanjše podrobnosti, od prstnih odtisov in zobovja do delcev osebnih dokumentov in nakita. Sicer pa v tovrstnih katastrofah po navadi veliko večino žrtev identificirajo s pomočjo zobozdravstvenih evidenc.
"Odpri že ta prekleta vrata"
Bild am Sonntag prinaša nemški javnosti nekaj novih podrobnosti, ki jih je sočasno v nedeljski izdaji razkril tudi Figaro, ki ne sodi med tabloide kot nemški tednik. Tako v Franciji kot Nemčiji tako poročajo, da naj bi se 27-letni kopilot bal za izgubo vida, saj naj bi mu odstopila mrežnica. Po Figaroju je bilo že prizadeto 30 odstotkov njegovega vida, kar bi seveda pomenilo konec pilotske kariere.
Nedeljski Bild dodaja še zadnje besede pilota Patricka Sondenheimerja, ki jih je posnel snemalnik črne skrinjice. "Odpri že ta prekleta vrata," je zakričal pilot, ki je nato očitno skušal vdreti protivlomna vrata pilotske kabine, saj se na posnetku slišijo kovinski zvoki, ki se odbijajo od vrat.
Nove uradne podrobnosti v ponedeljek
Tožilci v Franciji in Nemčiji so zavrnili komentar zdravstvenih kopilotovih težav, a so hkrati za ponedeljek napovedali novinarsko konferenco v Düsseldorfu, kjer bodo uradno predstavili najnovejše ugotovitve preiskave, ki je sicer zdaj uradno označena kot preiskava množičnega umora, za katerega je osumljen Andreas Lubitz.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje