Predlog, ki še ni bil usklajen, bi prvič postavil skupne smernice za plačevanje cestnin v Evropski uniji, te pa bi med drugim predvidevale plačevanje glede na število prevoženih kilometrov.
Eden od virov je povedal, da predlog omogoča stalno povprečno raven zbranih cestnin, pri čemer bodo vozila, ki bolj onesnažujejo, plačevala več, bolj čista pa manj. Čeprav je delež težkih tovornih vozil na evropskih cestah razmeroma majhen, ustvarijo kar tretjino vseh izpustov ogljikovega dioksida. Evropsko združenje avtomobilskih proizvajalcev – ACEA podpira različno višino cestnin glede na izpuste ogljikovega dioksida, a le, če bodo le-te podpirale manjše izpuste v realnih razmerah ter bodo zagotavljale pravično konkurenco med različnimi vrstami vozil. Pri ACEA-ju dodajajo še, da kakršenkoli sistem plačevanja cestnin, ki ne upošteva realnih izpustov ali celotne kombinacije vozila, vključno s pnevmatikami, maso in aerodinamiko, ne more biti pravičen.
Slovo "umazanih" tovornjakov?
Plačevanje cestnin glede na izpuste bi prevoznike lahko spodbudilo k prenovi voznega parka. V EU-ju obstaja enoten okvir za cestninjenje tovornjakov, medtem ko je zaračunavanje cestnin za avtomobile prepuščeno vladam posameznih držav. Predlog ne bo prisilil držav v uvedbo novega sistema cestninjenja, vendar bo uvedel pravila, ki jih bodo morale države ob uvajanju cestnin spoštovati.
Sprejetje predloga bi pomenilo ukinitev vinjet. Temu nasprotujejo zlasti prevozniki, saj so vinjete zanje ugodnejše, cestninjenje glede na prevoženo razdaljo pa bi pomenilo tudi vgradnjo novih naprav v vozila in posledično dodatne stroške.
Končni predlog bo objavljen 31. maja, nato pa ga bodo morali potrditi Evropski parlament in posamezne države članice.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje