Danes ni redkost, da se v vsakdanjem prometu vozimo z avtomobili, ki imajo tudi 500 ali več konjskih moči. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Danes ni redkost, da se v vsakdanjem prometu vozimo z avtomobili, ki imajo tudi 500 ali več konjskih moči. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Kljub govoricam, da mladih avtomobili ne zanimajo, pa je še vedno veliko takih, ki se navdušujejo nad športnimi in hitrimi avtomobili, ki so danes bolj dostopni kot nekoč. Vprašali smo se: Kako takšne avtomobile obvladati? Zakaj je treba "konje spoštovati"? V Avtomobilnosti smo to preverili iz prve roke. Na dogodku na poligonu varne vožnje, ki ga je organizirala Zavarovalnica Triglav, smo preverili, kako dobri vozniki so mladi.

Vabljeni k ogledu celotne reportaže iz oddaje Avtomobilnost.

Odzivi mladih, ki smo jih zbrali po vožnji, kažejo, da jih avtomobili še kako zanimajo, še posebej pa hitri, športni avtomobili. Ampak ravno na tem mestu smo našli nov izziv. Nekoč smo s "konjskimi močmi" rasli. Če zdajle pomislite: Koliko "konjev" je nekoč za vas imel pravi športni avto? Morda 100 ali 200, več pa so jih imeli le superšportniki in dirkalniki.

Pogosto slišimo, da mlade avtomobilizem ne zanima več v tolikšni meri, kot zanima danes nekoliko starejše generacije. Da posterjev ferrarijev, porschejev in lamborghinijev na stenah ni več, da tudi ni več toliko zanimanja za dodelave avtomobila, tehniko, avtomobilske dirke, celo za samo dinamično vožnjo. Na dogodku na poligonu varne vožnje na Vranskem smo se prepričali, da to ne velja. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Pogosto slišimo, da mlade avtomobilizem ne zanima več v tolikšni meri, kot zanima danes nekoliko starejše generacije. Da posterjev ferrarijev, porschejev in lamborghinijev na stenah ni več, da tudi ni več toliko zanimanja za dodelave avtomobila, tehniko, avtomobilske dirke, celo za samo dinamično vožnjo. Na dogodku na poligonu varne vožnje na Vranskem smo se prepričali, da to ne velja. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Električni avtomobili nadpovprečno zmogljivi

Danes pa so zares močni avtomobili precej lažje dostopni. Prvi razlog je seveda razvoj tehnike, drugi pa dvig življenjskega standarda. Vse opaznejši pa je tudi tretji razlog – gre za porast priljubljenosti električnih avtomobilov. In ti električni avtomobili so običajno precej močni in eksplozivni zaradi svojega instantnega navora. Raziskave, tudi pri Zavarovalnici Triglav, kažejo, da to postaja vse bolj opazna težava. Ljudje namreč pospeške električnih vozil izkoriščajo, teh močnih in težkih avtomobilov pa ne znajo krotiti. To so pred kamero Avtomobilnosti priznali tudi mladi sami.

Inštruktorji varne vožnje v AMZS-ju pravijo, da imajo pri vedenju voznikov in voznic za volanom avtomobila veliko vlogo starši, ki morajo mladim med odraščanjem kazati pravilne vzorce. Na ta način so tudi v prometu odgovorni, se ravnajo po pravih smernicah, so malo bolj strpni in tudi vozijo odgovorno. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Inštruktorji varne vožnje v AMZS-ju pravijo, da imajo pri vedenju voznikov in voznic za volanom avtomobila veliko vlogo starši, ki morajo mladim med odraščanjem kazati pravilne vzorce. Na ta način so tudi v prometu odgovorni, se ravnajo po pravih smernicah, so malo bolj strpni in tudi vozijo odgovorno. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Mladi so rizični vozniki

Alja Petrović iz Zavarovalnice Triglav je na dogodku za Avtomobilnost povedala. "Vaja dela mojstra. Predvsem pri mladih voznikih je pomembno, da urijo svoje spretnosti. Da imajo priložnost večkrat to preizkusiti in da pridno nabirajo kilometre." Dejala je, da je dogodek namenjen mladim voznikom, ki jih v Zavarovalnici Triglav spremljajo že vrsto let in veljajo za rizično skupino. Njihove analize so pokazale, da so mladi nadpovprečno zastopani v številu primerov prevrnitve vozila, obenem pa to razkriva tudi sama statistika prometnih nesreč. "Tveganje za prometno nesrečo pri mladih je trikrat večje od izkušenih voznikov," pravi sogovornica.

Marjan Božič, vodja inštruktorjev vožnje BMW Slovenija, ki je uril mlade voznike za volanom zmogljivih vozil, je bil pozitivno presenečen nad znanjem, ki so ga pokazali mladi udeleženci delavnice: "Nekaj je bilo takih, ki niso pravilno držali volana in smo jih popravili. Učili smo jih več stvari. Med drugim tudi, kam morajo usmeriti pogled v zavoju. To je izkušnja, ki jim pride prav v vsakodnevnem prometu. Tudi ko vozimo počasneje in v skladu z omejitvami. Pomembna izkušnja je tudi zaviranje v sili," pravi inštruktor.

Kaj so po koncu delavnice povedali mladi, pa v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.